Inte för att det hade gjort nån skillnad men coachningen när man får PP när det var 5-6 minuter kvar är ju helt galen. Istället för att stoppa in de hetaste spelarna så fortsätter Lindbom coacha ordinarie-kedjorna. Stoppa in 4 forwards! Spela Sandberg (som är het för dagen) istället för Sundh i PP! Gör nåt!
Satt på matchen o fick gåshud när jag såg Lias Anderssons första byte hade han typ tre tacklingar och två skott på mål i detta byte.
O hyr belönas man då? Med mer speltid än mån som inte är het!? Nä då belönas man med minimalt med speltid o istället satsar man på iskalla thörnbergnoch iskalla abbot!!
En annan sak som jag reflekterat över, men som ingen “vågat” skriva, (eller jag vet faktiskt inte varför ingen nämner det, men för mig är alla lika.) är nr #10 Martin Thörnberg. Killen har inte ett rätt sen han skrev på för HV71 denna säsongen. Visst han har skrapat ihop ett och annat assist, men vart är första kedjan? Nu efter 31 omgångar borde väl ändå Johan Hult inse att dom har en första kedja som inte är någon första kedja. 3 spelare som inte passar ihop, 3 spelare som har vart osynliga 30 matcher av 31 (bortsett från Erik C som glimrar till då och då).
Martin Thörnberg må vart Jesus lillebror när han sprutande i mål tillsammans med Jesus (Davidsson) på 2000-talet, men nu … Nä nu håller han knappt SHL nivå. Pinsamt varje gång han är inne på isen. Vet i tusan om han blir bättre med annan omgivning heller, det är där man ska bli orolig kanske?
Men måste ändå hylla spelare också. Och när vi är inne på hemvändare så måste man nämna Tedenby. Vilken skillnad från förra säsongen. Hans brinnande intresse och glädje för hockey syns varje kväll och har gjorts så i 31 omgångar. Det jag tycker är konstigt är att det inte smittar av sig på EN ENDA spelare i laget. Vi i publiken ser hans glädje, TV tittarna ser hans glädje, kommentatorerna ser hans glädje för hockeyn. Men INTE hans klubbkamrater.
Efter 31 omgångar kan vi i alla fall konstatera att några nyförvärv blir det inte. Jag har gett upp (Överraska mig att ha fel - gärna)
Johan Hult och Johan Davidsson är inga sportchefer.
Johan Lindbom vet knappt vad timeout betyder.
Laget är felbyggt.
Andreas Johanssons hade en baktanke innan han skrev på som tränare för HV71, hans värsta rival och hatlag: Uppdrag förstöra: Förstör och skapa oreda i föreningen och sedan avgå. Han lyckades. (Ibland undrar man ju banne mig) även om jag nu var ironisk.
Sen är det faktiskt ingen hemlighet att HV71 har vart ett lag och förening i motgångar sen Stefan Liv omkom. Det är fakta.
5+ Simon Önerud. När HV visar upp en sviktande form gör Önerud det motsatta. Mot Växjö gjorde Önerud sitt sjunde mål på de sex senaste matcherna och visade utöver det vilken slitvarg han är. 4+ Oscar Sundh. När det kommer till arbetsinsatsen finns det inte mycket att gnälla över. Irriterade motståndarna. 3+ Christoffer Törngren. Var en av de piggare i HV:s offensiv och skapade en hel del ihop med Sandberg. 2+ Mattias Tedenby. Inledde matchen riktigt bra och skapade flera fina chanser. Mattades… 1+ Filip Sandberg. Var ständigt på hugget och noterades för två mål.