Omgång 33: Luleå HF - HV71

[size=150]Luleå HF - HV71[/size]

Dags för norrlandsresa för HV71 som ska möta Luleå på
lördagseftermiddagen. Ska tre raka förluster bli en fjärde?
Hoppas inte det men serieledarna blir nog ingen lätt match.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

En mycket tuff match. Ser inte hur vi ska kunna plocka poäng med det spelet och med den formen vi har.
Vi är inte påkopplade och kemin verkar inte stämma helt i någon av kedjorna längre. En kedja som fungerade var bröderna Sandberg med Sandin men efter storebror kom tillbaka så har man vägrar köra ihop dem igen! Fattar inte alls hur man tänker där och varför man vägrar sätta ihop dem igen.
Kan på allvar börja tro att ingen kedja ska producerande utan det ska verkligen fördelas på 25%!
Sen vårt PP som man ser är helt fel. Man spelar en otroligt naiv hockey när vi får PP och drar ner tempot och tar avslut i fel lägen.
Sätt upp en point på blå och låt han skjuta för kung och fosterland så kommer tillslut motståndarboxen tvingas ur rytm och öppna upp lägen för våra forwards att komma till vassare situationer. Men nu letar man efter en vid sidan om mål där det redan är trångt och man ska försöka trä in puck!

Det krävs ett rejält jävla tag nu och alla måste visa att man vill vara på is. Minsta lilla tveksamhet så ge hungriga junisar is istället som skulle jobba arslet av sig för att få spela! Det ska inte vara att man spelar efter vad man tjänar. Tycker allt det har varit så i Hv71 på tok för länge nu! Då blir man jävligt bekväm.

Många spelare som tjänar en bra slant idag som inte alls visar det på isen. Då måste man markera som tränare vilket man inte gör.

Luleå borta har vi haft otroligt problem med väldigt många år nu. Solklar förlust tyvärr.

Men håller hoppet jag missat matchen vilket brukar betyda hv vinst

Match mot Luleå, HV kommer spela Gråhockey, kanske få till ngt bra anfall i början, sen gör Luleå mål på en halvchans efter hönsgård i HVs försvar. Sen rinner det iväg, Lundh säger i pausen att vi inte tar kampen, att vi måste spela rakare, att vi måste in i skiten, han talar dock för tomma öron och Luleå vinner enkelt med 5-1.Negativ?, ja tyvärr, årets upplaga av HV är så tråkig, ingen som direkt sticker ut. Ångrar för första gången mitt cmore-hockey.

Håller med om att det på ett sätt ser mörkt ut. Men konstigt nog tycker jag att det här är en sån match som HV faktiskt har en chans att ta poäng i.

Varför? Jo:
HV slipper föra spelet. Vilket man inte kan, så det är ju bra.
Det blir mer spel i egen zon än i anfallszon och defensiven är klart bättre än offensiven.
Kapaciteten att åstadkomma spelvändningar och att göra mål på dem finns.

Detta talar för HV idag, men det förutsätter en demonisk insats av målvakten.

Titta hit Lundh, såhär ska ni spela:

Camara - Holmström - Bergström (Den enda kedja som likande en förstakedja har du splittrat på, varför?)
Önerud - Frögren - Thörnberg (Även denna kedja funkade HELT ok och önerud kunde stänka in några mål på fröbergs passningar)
Törngren - Andersson - Ikonen (stundtals vår bästa kedja i början av säsongen, även här har du ändrat, VARFÖR?)
Sandin - Sandberg - Sandbeg (Ingen förstår varför denna trio inte fick fortsätta ihop)
Sundh (Får komma in och spela boxplay främst och kanske lägga en och annan straff, för framåt händer det ingenting)

Martinsson - Kinnvall
Strömberg - Johansson
Lauridsen - Persson
Williamsson

Och i PP kör ni med TVÅ backar på blå, när ni gjorde detta så funkade PP iaf hyggligt och både kinnvall och nils andersson stänkte in några puckar. Martinsson - Kinnvall är första PP-backpar, i andra kör du Lauridssen (eftersom nisse är skdad) och Emil Johansson. Framåt kör du samma formationer som i 1:A och andra kedjan, dvs låt de spela ihop som även gör det i fem mot fem.

Spela enligt ovan så får du ut max av laget, svårare är det inte.

Första matchen jag ser på ett tag (verkar inte missat mycket). Dålig känsla…

Försvar :question: :question: :question:

Herregud vilket katastrof byte.

Säkraste 1:an på kupongen?

Läs vad jag skrev några rader ovanför, man kanske skulle bli expert :laughing:

Vi börjar bra men skiter ner oss så fort Lule gör ansats framåt. Suck.

Känns iaf tryggt att Hult inte har kontrakt nästa säsong.

Ropa inte hej. Kommer garanterat inte dröja länge innan han har det.

Jaha! 10min o det är kört!
Riktigt illa och vi skapar inte ett skit!

Och där är matchen över, tack och hej. Skönt att veta att Hult har stor tilltro till att detta lag kommer gå långt.

Haha godnatt Hv!!

AVGÅ ALLA

Ja om någon i HVs ledning hade haft din insikt skulle det se betydligt bättre ut :slight_smile:
Och där satt Tvåan:-(

Ja om någon i HVs ledning hade haft din insikt skulle det se betydligt bättre ut :slight_smile:
Och där satt Tvåan:-(