Omgång 33: Luleå Hockey - HV71

HV måste vara seriens mest lättlästa lag, Luleå behöver nästan inte anstränga sig… :blush:

HV börjar spela hockey efter 16 min, synd att matchen redan är avgjord. Varför har HV Williamsson på bänken, han kan knappast vara sämre än Pettan eller Johansson

Är man en ledare så ser man till att laget inte är viljelöst.
Pettan hänger med huvet och ser irriterad ut, men ingenting händer.

Men, det är bara ytterligare ett exempel på när man handplockar ledare som inte är redo.
Det funkar inte så.

Ser tyvärr ut som om vi har minst ett par Bremberg på isen alltför ofta. Vid ett läge är 2 HV-spelare klart närmst pucken i egen zon. En bågar av, en slutar åka och en Luleåspelare tar pucken. Ganska talande…

Och jag har lovat mig själv att inte kolla men svårt att låta bli, även om det alltid slutar med att man blir besviken och förbannad på hur spelet ser ut. När man tar poäng så känns det lite bättre, men de matcher man har sett där man tyckt att det var kul att titta i år kan man nog fan räkna på fem fingrar.

Det verkar som dom glömt att ta på sig den en skridskon,då förstår du hur illa det är,Tillbaka på ruta ett igen.

Tror Dahlén är nöjd med första förutom det oflytet vi har.

Brukar ju låta så! Han saknar ju helt verklighets uppfattning och kan inte få igång detta lag!
Omg.30 och det ser precis lika illa ut som omg.1!
One man show och den som är högst upp o sätter press är en back(Campoli)
Detta lukta fiasko och genom ruttet!

Agera nu ni som bryr er om HV71 och som styr däruppe! Vi måste byta ledare i båset!

Det är ju helt åt helvete! HV har i särklass SHLs sämsta försvar. Orkar fan inte vara positiv längre.

PP är ju också helt åt helvete, som vanligt. Varför spela Fantenberg i PP?? Han tillför ingenting i PP och det ä ju bättre om vi spelar Salmela och Campoli i hela PP. Eller så kör vi in en forward på backplats.

Fälth är ju självkritisk i intervjun nu och han har verkligen inte haft en bra kväll. Dock så är Petrasek och Fantenberg helt under isen. Tycker att Fantenberg har kommit undan lite all kritik och får väldigt mycket förtroende av Dahlen. Tycker att han har varit rent av dålig i de senaste 5-6 matcherna.

Sjukt tråkig lördag det här blev.

Pinsamt försvar av HV … Varför spelas Stefan Johansson så mycket ? Han och Fälth är -3 efter 10 minuter …

Sen ser man också skillnaden på en riktig coach och våran pinsamma ursäkt till coach … Luleå har gått mer på mål och skymt målvakten under dessa 10 minuter än HV gjort på hela säsongen …

Försvaret tittar bara puck och 4 man glömmer ofta 1 man framför målvakten …

Synd att vi har sämsta coachen i SHL någonsin … så j-vla usel så det liknar ingenting …

Tänk om han åtminstone haft så mycket intelligens att han fattade att man måste in framför mål efter alla sina år i NHL …

Byter inte HV coach innan nästa säsong anser jag att ledningen är fullständigt inkompetent …

Ah, lirar med andra ord klassisk “Dahlén-hockey”.
Skam den som ger sig, motståndarna kommer nog snart börja ge oss lite billiga poäng där vi inte behöver kämpa för varandra. Jag är hoppfull mem fortsätter min HV strejk tills de andra lagen förstått att HV är ett storlag och förtjänar gratispoängen.

Säsongen 07/08 hade jag gett HV en chans på fyra eller kanske rent av tre att vända tremålsunderläge efter 10 min på bortaplan. Chansen att HV av 2013 ska göra det är inte en på tre triljoner. Men chansen finns och man älskar HV så man fortsätter titta, painful as it is… ja jävlar… :slight_smile:
Petraseks dalande kapacitet är ju avhandlad sedan länge och går ju delvis att tillskriva “hög ålder”, men är det nån som sitter inne med en förklaring till hur Fantenberg kan vara så episkt dålig den här säsongen efter att ha spelat så sjukt bra match efter match en gång i tiden…?

Tycker pettan har spelat upp sig avservärt den senaste tiden…
men tycker bara de är konstigtt att alla gnäller på pettan… men helt och hållet glömmer elias fälth… asså mer överskattad back får man leta efter… dessutom får motståndarna göra vad dom vill när han är inne…
-3 idag men inte en jävel nämner hans klena backspel…
svara mig på hur man ska kunna leda ett lag som är helt viljelöst?
Va ska han göra? Är helt övertygad om att pettan försöker! Men tyvärr är han årets mikko luoma mao en hackkyckling som får ta allt.

Håller med dig om Fantenberg Lux, han har gått från landslagsmässig till som du skriver, dålig. Om det har med hans tidigare skada att göra eller om det är ngt annat kan man bara sia om.

Kom igen, varför klagar ni, vi har ju tagit typ 60 poäng på de 10 senaste matcherna, ni kan väl inte mena att det trots det kan finnas farhågor med hur HV ser ut för tillfället?
eller.

Att man ska kunna vända det här tror jag på med tanke på spelarmaterialet man har.
Men tyvärr är det omöjligt när spelarna inte vill spela hockey.

Nu tycker jag att någon utifrån ska få fria händer att granska hela föreningen för något luktar ruttet om man ska göra världens bottennapp match efter annan spelmässigt. Hur ska man kunna spela hockey med ett lag som inte vill. Vart ligger problemet?

Se på Skellefteå som spelar som om det vore om smguld varje match. Så ska HV71 spela.

Dahlen liknar Bagdad Bob, för de som kommer ihåg honom.
Tänker på BB varje gång Dahlen säger nåt liknande…

Tillbax till ruta ett. Tröttsamt. Orkar snart inte titta mer, pajjar nerverna och humöret.

Det MÅSTE ju vara något allvarligt fel inom laget. Folk som inte trivs och sprider dålig stämning?
Sätter en liten peng på att, när fiaskot, ska utvärderas efter säsongen så kommer man peka på nåt “fel” i träningsupplägget.

Lite osäker på regeln för hög klubba vid 2-0 målet. Domaren visar tydligt att det är hög klubba men avvaktar med att blåsa. Vad gäller i anfallszon?

Dahlen (sjukt lik Kevin Costner) i intevju nu…

Röva!!!

Parodi.

Nu måste Stillman rensa ut och visa lite stake när Hv kommer hem till Jkpg!
Dahléns skrivbord ska vara rensat och stå utanför Kinnarps och en lapp där det står att nyckel ska lämnas
i brevlådan!