Omgång 33: Örebro HK - HV71

Vi har Sveriges bästa fjärdekedja. Fan va bra dom är!!

Bortsett från HVs andra PP som var helt kollapsat så tycker jag att det är en riktigt bra period från HVs sida. Definitivt för att vara mot Örebro. Särskilt bra tycker jag HV har varit på att ta sig ur egen zon på ett konstruktivt sätt med bra passningsspel.

Apropå PP så förstår jag fortfarande inte varför man envisas med att spela Karalahti. Han drar ju ner tempot nåt så förgjordat.

Kul att 4:e-linan får hänga en idag också. De är ju så bra i allt annat så det är kul att de får lite utdelning för sitt enorma slit!

Andra gången i samma match som vi tar en utvisning i vårt eget PP, fyfan så dåligt.

Fan ännu en utvisning i PP :imp:

Dagens utmaning är att inte ta utvisning när vi har PP.

Fan vad lugnt och tryggt han spelar i kassen Ersberg. Är så mycket mindre nervös när han står istället för Wesslau av nån anledning.

Jag sitter här och glädjs åt HV upplaga 14/15.
Oavsett hur det går i denna match, så ser det jävligt bra ut.

Två bra målisar, fina kedjor och en bra coach.
Fjärdekedjan, nya dragkedjan älskar jag.

Gott nytt kära HV-vänner!

Pilut och Teden.
De är så jävla värda det!

2-0.

Gött mos :smiley:

Äntligen gör Tendenby poäng igen! LOSSNA NU!!!

Bra gjort av Pilut! Han har varit framme ett par gånger i matchen!

Å SAIK Ligger under med Samt Lexingarna spelar ut Dansbandslaget Go kväll än så länge :smiley:

kul för pilut o tedenby

Håller med och viktigt för framförallt Tedenbys självförtroende. Han har nog funderat mycket på det.
Spåkulan säger mål för Tedenby i tredje :slight_smile:

Bra tryck från våra tillresta blåa fans och ni hörs ordentligt. Stor tumme upp.

Stort grattis till Pilut som gjorde sitt första mål (av förhoppningsvis många) i SHL! :slight_smile:

fan fan :imp:

helvete

Är det inte hans födelsedag idag?

Känns som Time Out-läge snart. ÖHK snurrar bort HV för enkelt nu!

Stämmer. 19 bast idag.

Tur det är segt virke på backarna :wink: Jäkligt ful tackling