Omgång 33: Örebro HK - HV71

Sköt att se att CAMPOLI verkar OK :smiley:

Skönt att Campoli reser sig av egen maskin! Sätt 2 baljor och avgör det här nu!

Varför ska det gå så sakta så fort det blir PP :imp: :imp:

GUUUUUD va långsamt det går när Karalahti spelar PP!!! Det är ju läge att stänga matchen, men inte ens ett farligt skott får dom till! ILLA!!!

Nu MÅSTE det bytas ut PP manskap Segt som sirap :imp:

Fy fan så uselt!

Förvånar mig inte ett skit om HV tappar det här nu!

VARFÖR I HELVETE SPELAR KARALAHTI PP???

Bort med Karalahti från PP. Nu.

Patetiskt svagt spel i PP 5min knappt skott på mål fy fan :imp: :imp:

bland de sämsta pp jag sätt på länge

100% av initiativet ligger hos Örebro nu. HV försvarar sig enbart och inte speciellt bra heller. Kan detta hålla för 3p? Jag är skeptisk…

Jag LOVAR. Kompensationsutvisning till örebro snart, och 2-2 hänger i luften

Fan vad bra dom jobbar 4 linan :slight_smile: :slight_smile:

Sanslös räddning av Ersberg som har varit mycket bra ikväll.

JAAAAAAAAAAAA!!! KÄMPARINSATS I SLUTET. GÖTTTTTTTTTT

2 rätt bra period, svag start i tredje o dåligt PP. Men spelade stabilt i slutet o kämpade tillslut till sig en trea

UNDERBART :slight_smile: :smiley:

Ersberg alltså! Vilken hjälte! Han och 4:e-linan såg till att det gick vägen!

Om SAIK-LHC står sig är det bara 5p upp till 1:a-platsen! Vem hade trott det?

Gott nytt år, HV71!

Riktigt härligt med tre poäng. Måste dock dela ut ett minus till Jere Karalahti.
Herregud säger jag bara. Killen spelar i slowmotion och “förstör” HV’s PP rejält. Jag förstår inte varför man väljer att spela han i PP istället för t.ex Mattias Karlsson. Om inte jag visste bättre så kunde man ju tro att killen fuskat med träningen. Han stannar ju nämligen upp i ca 2-3 sekunder varje gång han får pucken likt att han måste återhämta sig innan han kan spela vidare.

Ersberg dominerar. Det känns riktigt tryggt med Wesslau/Ersberg. Det var länge sedan, om ens någonsin, man kände sådan trygghet på målvaktssidan/målvaktspar.
Jag tycker även att trion Pilut, Campoli och Williamsson var riktigt bra idag. Jesper dominerade det fysiska spelet och Campoli och Pilut är så sjukt stabila. Fjärde kedjan fortsätter även de att övertyga. Bästa kedjan idag by far.

Ja jäklar, grattis för det också! :smiley:

Håller helt med om allt du skriver, Jompii! Jag undrar hur Karalahti ska hålla i slutspelet när han har problem med tempot redan nu. För det är inte bara i PP han inte riktigt hänger med fartmässigt.