Omgång 33: Örebro HK - HV71

Så gött med seger över Örebro borta!
Fortsatt fart på 4:e linan som imponerar mer o mer.

PP idag va uselt och 5 mot 3 va katastrofalt från alla utan en spelplan känns det som!
Dåligt puck tempo från samtliga inte enbart nr 8! Sen är det sjukt dåligt rörelse när vi har 5 mot 3 så Örebros Box kunde bara stå stilla utan behöva jobba häcken av sig.

Ersberg kliver in i hettan efter lång frånvaro och imponerar och räddar poängen!

Men summa av matchen är 3p och bra bortamatch och vi knaprar in 3p på SAIK!

Gott slut på 2014 och nu går vi för guld 2015!

Kan bara instämma men vågar man ens peta Karalahti från PP ?, han är ju värvad för att spela i alla moment men vem som helst ser ju att han gör mer skada än nytta i PP tyvärr med sitt långsamma spel, han har dock ett bra skott så jag förstår varför han ens spelar i PP. Sen är väl inte Kolan hellre speciellt snabb i sitt passningspel eller på rören. Ser egentligen bara Campoli som en bra användbar back i PP just nu.

Njah det optimala vore ju om Campoli kunde dubbla och lira hela powerplay. Det lär nog dock inte ske.
Kollar man då på övriga backar så tycker jag Mattias är mest lämpad. Han har tidigare spelat PP och gjort det bra. Mattias känns även mer stabil bakåt utifall att motståndarna skulle få en kontring. I nuläget så är jag alltid orolig över att Jere, eller någon annan, ska fippla med pucken i PP. Jag tror nämligen att Jere, i nuläget, inte skulle ha någon chans i ett 1v1-rush/läge.
Helt värdelös är ju även Mattias inte när det kommer till passningar. Säsongen 2012-2013, när han fick lira mycket PP, så gjorde han ju ändå 20 assist (och 9 mål).

Ersberg agerade med stor pondus och ens räddning vid 2-1 på slutet är världsklass. Kan vara det bästa målvaktsparet - helt klart.
Kul att Bengtsson fortsätter att leverera och extra kul att Pilut fick måla på 19-års dagen och Tedenbys förbannelse är förhoppningsvis över.

Bonus: Eloge till HV-klacken som både hördes och syntes. Mycket bra jobbat :smiley:

Kvällens tistel: Forna guldtränaren -08, Kenta Johansson som yrar om filmning ang Chris Campoli. TOKFEL.
Haft en som kund och och där sjönk han rejält som en blytung sten. Riktigt uselt uttalande.

Så du tror på allvar att Kolan hänger med bättre i en kontring än vad jere gör. Mattias karlsson är lagets långsammaste back. Man blir ju livrädd varje gång de är den 1v1 kamp om pucken för då är de kört.

dock så håller jag med om att Campoli borde Spela istället o sen tycker jag man borde lira Pilut i andra formationen i pp.
För Ärligt talat 5 mot 3 i 2 min ikväll och inte mycket farliga målchanser pga av mycket för långsamt spel.

Tror Karalahti borde passa bättre i andra PP uppställlningen där vi inte har en spelfördelare. I första har vi Christensen. Karalahti har inte riktigt kommit in i HV:s PP spel men de är inte bara hans fel han att det gnisslar. För lite rörelse och slarviga passningar överlag.

Vad har hänt med Emil Johansson? Tycker han var vår bästa back när han spelade.

Håller med, testa Pilut i PP, det vore kul att se vad han kan bidra med. Han jobbar alltid stenhårt och kan hänga med bra om det skulle bli kontring, även om han är lite liten.

Bra fråga, han har ju varit på bänken nu ett par matcher iaf. Tycker också han var väldigt bra när han fick spela.
Trodde han skulle få nått byte igår medan Campoli vilade upp sig efter smällen mot sargen.

AJ brukar vara konsekvent med att aldrig spela den sjunde backen om det inte blir någon skada så någon annan back utgår. I matcher som vi leder komfortabelt tycker jag att han borde ge dessa spelare nått byte iaf. Att få vara med och bidra lite måste kännas bättre än att stå där ombytt en hel match och inte få spela en sekund.

Jag tycker att Mattias är bättre i positionsspelet och läser spelet lite bättre och då behöver man inte alltid vara snabbast på skridskorna. I början av säsongen så såg Mattias lite havldan ut men jag tycker att han har steppat upp rejält de senaste matcherna.
Annars är Pilut som du skriver ett mycket bra alternativ. Glömde faktiskt bort han :blush:
Pilut spelade mycket PP i J20 för ett par säsonger sedan och jag tror knappast att han skulle göra bort sig.

JP-femman

5+ Erik Ersberg. Gjorde comeback efter skada och som han gjorde det. Storspel mellan stolparna.

4+ Lawrence Pilut. Den unga HV-backen går från klarhet till klarhet. Mot Örebro kom första målet på sin 19-årsdag.

3+ Anton Bengtsson. HV:s nye målkung varade för sin tredje fullträff på två matcher och bidrog också med hårt jobb.

2+ Andreas Jämtin. Har bra fart under rören just nu. En av de piggare HV-spelarna mot Örebro och nära att bli målskytt.

1+ Filip Sandberg. Det finns väldigt mycket hockey i Sandberg, som bara behöver hitta målet lite oftare.

Andreas Johansson. -Vi var riktigt bra i den andra perioden, vår bästa bortaperiod i år. Vi tryckte på och hade energi,
vi såg väldigt starka ut.

Kent Johansson. -Han Campoli ligger ner och grinar, sedan spelar han nästa byte, det får inte finnas på en hockeyrink.
Uselt uttalande från Kenta. Är man dålig förlorare så… :unamused:

Sammandrag från matchen: hv71.se/artikel/61879/

Ja, vilken gnällspik han är fd guld kenta…