Omgång 33: Växjö Lakers - HV71

Växjö Lakers - HV71

Tillbaka på ruta ett. Tillbaka där vi inledde säsongen, i lökland, med bottenkänsla och domedagsångest. En kort stund lurade vi oss själva och hockeysverige att vi var någon annanstans. Att vi var något annat. Det finns en lika oväntad som ovälkommen trygghet i denna hemkomst och återinsikt.

Sedan starten har det svarta slukhål som är HV71 sugit in ytterligare dyrbar och gnistrande materia som efter en tid av invänjning konsoliderats med den övrigt gråa och matta, men massiva kroppsmassa. Laget har nu mönstrat 8 hela femmor denna säsong. Att inte kunna hitta en enda bestående värdig permutation som gör livet enklare att leva, ur denna enorma bemanningspool är uselt. Underkänt. Skäl för uppsägning. Lägg därtill en nästan kemiskt ren avsaknad av fungerande spelsystem samt defensiv. Men PP säger någon, vilket resulterar i ljudet från ett massivt ‘fuck’ ekandes i ett tomt Husqvarna Garden.

Trots detta har tåget inte gått. Overkligt men sant. Ett par kantstudsar och en kollektiv förbättring på bara ett fåtal procent kan fortsatt rädda det något förgyllada, men i botten nedärvda clowntåg. Men det kräver att konduktören får ordning på vagnarna och sätter rätt person i rätt vagn samt hittar det lok som faktiskt orkar flytta på denna massiva kroppsmassa. Och det måste ske omgående.

Shyfla kol! Krossa lökars!

Lånekarusellnytt

FORZA HV71!!

12 gillningar

Ser ingen annan än Glifford i målet idag. En målvakt som vunnit matcher och aldrig förlorat när han startat på ordinarie tid.
Det känns också som laget kommer ihop sig mer när han står och försvaret spelar för sin målvakt på ett helt annat sätt. När han stod i mål så kastade sig spelare och käkade puck! Inget man gör med Hugo eller Dichow i målet.

Sen måste speeden upp i mittzon igen. När vi hade streaken så transporterade vi pucken in i zon och skapade tryck direkt. Det är som bortblåst! Fattar inte hur man kan frångå detta och börja dumpa pucken igen. Men det handlar nästintill om bekvämlighet och lathet.

6 gillningar

Ska bli intressant om gårdagens händelse förändrat något till det positiva.

Nog har han förlorat när han startat. En övertidsförlust mot Luleå är ju, trots allt, en förlust.

Men annars håller jag med dig, Glifford måste stå i mål idag. Allt annat är idioti.

3 gillningar

Fredrik Lindström kör en show på Elmia idag. Låt mig komma tillbaka till en riktig jävla överkörning.

1 gillning

Vill se bättre försvarsspel idag - annars är det snart hockeyAllsvenskan nästa, måste kunna vrida på huvudena, måste kunna prioritera / markera.

Om jakten på spelare ute vid sargerna slutar med att en spelare är helt ren med pucken framför HV:s mål så är det faktiskt inte värt det - inte tvångsmässigt jagande efter pucken utan välj lägen att forechecka.

Inte bara glo på pucken utan kolla var motståndarna (och medspelarna) befinner sig.

Bra spelare brukar kasta ett öga snett bakom sig innan de tar mot pucken nere vid egen sarg.
Det ser man allt för sällan hos HV .

Gör man detta så har man en chans …

1 gillning

Precis så. Och det gäller över hela banan. Inte checka i alla lägen i anfallszon. Backa hellre av och ställ upp i mittzon. Detta gjorde man bra när man vann. Måste inse var man befinner sig i tabellen och vilket lag man faktiskt är.

1 gillning

Lite jävla fart är inte mycket begärt. De tre senaste matcherna har varit så otroligt sega och naiva.

3 gillningar

Likt saik hemma vf borta då spelade hela laget som de ska bums tebaka så!

Match mot lillebror. Som uppladdning inför kvällens drabbning så gick jag ut till miljöhuset och slängde plast. Jag hoppas att HV71 tar sig an plastlaget från Växjö med samma beslutsamhet och brist på respekt som jag hade när jag utan tveksamheter kickade ner pepparkaksburken i sopkärlet, och samtidigt drog på mig en sträckning…FORZA HÅVE!

5 gillningar

Bottenlöst jävla mörker. Allt är bara piss och hemorojjder just nu.
Ger mig fan på att Jörgen och hans grabbar får rejäl islossning ikväll och spöar oss med typ 7-1.

Hatar idrott.

Hoppas på en laguppställning enligt ungefär följande:

Ang-OFM-Lenc
AP-Borgy-Luoto
Bränna-Kero-Reber
OSL-Karlsson-Träff
WIN

Alsing-Laleggia
Day-Sjöholm
Viggo-Hallquisth
Engsund/Sepp

Gliff
Dicken

4 gillningar

Tar vi poäng är det ett mirakel. Får vi ju se hur rensade skallar alla spelare har, om de ställer krav på varandra eller som de senaste tre.

Vid förlust ser det väldigt väldigt mörkt ut.

Jag ska försöka uttrycka hur jag känner inför denna match:

Mmpppfllxpfffff

2 gillningar

Det känns som en nyuppstånden Rosen kommer leka med HV ikväll, allt under 5-1 får ses som godkänt …

Skrev ju aldrig förlorat under ordinarie tid!
En övertidsförlust är ändå en poäng in!

Men vi är överens om att en målvakt som bidrar med poäng ska spela!

1 gillning

Jag är nöjd om vi visar ett spel som kan leda till poäng. Där vi själva ger oss chansen att vinna matcher. Så vi spelade under streaken kan ge oss segrar. Allt innan och efter kan inte ge oss segrar!

här kommer min uppställning till dagens match hoppas och tror på detta

Målvakt Glifford, Alnefelt

Backpar 1: Lallegia,Alsing

Backpar 2: Day, Viggo

Backpar 3: Engsund, Hallquisth

Extra: Seppelä

Kedja 1 Ang Fisken Lenc

Kedja 2 Reber Borgy Luoto

Kedja 3 Brännan Kero AP20

Kedja 4 OSL (Hampus karlsson) HP

Extra: WIN

1 gillning

Träff är sjuk tyvärr

Själv ska man ner till Axelent arena i Värnamo där man hoppas att grabben håller nollan idag.

Kommer sitta i bilen på väg hem när pucken släpps i Växjö. Jag vet inte vilket som är värst. Att se skådespelet och bli förbannad/glad eller att inte ha en aning om vad som händer…??

1 gillning