Han har iallafall bättre stats än Gliffan i både J18 och J-20…
Lite liten.
Men chansa med ännu en Junior?
Oddsen på att den går hem är hyfsat höga…
Håller med. Men hoppas på en ny Glifford effekt.
Vill inte behöva bränna en målvakt till. Men vi har 3 som inte håller. Matchen idag tycker jag kanske inte faller på Glifford. Men vet inte vad alternativet är.
godkännt idag får Seppelä Brännström Ang och lånet från ik oskarshamn
Ja, just nu känner jag bara staaaark irritation mot alla tråkklubbar jag egentligen vill vi kör över, och alla underpresterande domare.
Har ej sett matchen. Enl statistiken, spelade Borgström och Luoto 22-23 minuter och OSL ca 10 minuter.
I fjärde ligger HP och Karlsson på 4-6 minuter och AP20 på 14 minuter.
Jag tolkar det som att AP20 spelade rätt mycket med Borgström och Luoto. Rätt eller fel?
Kan inte sova nu på grund av en LHC-supporter som råkar ha en domartröja och pipa i handen som används flitigt emot HV71.
Kan Hv på något sätt sätta press på SHL att denna avgrundsurusla pajas inte får döma hv igen?
Ett drev i JP kanske?
Men jag håller verkligen med om att det luktar lite jäv här…
Det känns otroligt tungt efter denna förlust, och framför allt sättet det hela avslutades på. Att det var solkar tripping på Ang. Sen MÅSTE Ang vara lite kylig där. Det är inte den missade trippingen som avgör matchen utan idioturvisningen på Ang. Gissar att han och laget lär göra detta inför nästa match.
Ett steg i rätt riktning mot Plast, men inte hela vägen tyvärr…
Stats säger att vi förlorade matchen pga:
Oförmågan att göra mål i 5 mot 5, klar 3-1 förlust i 5 m 5
Svagt målvaktsspel
Nu är det bara vinster som räknas, men det här såg faktiskt bättre ut än de senaste matcherna. Troligen till viss del av att Växjö inte heller är riktigt i slag. Men det var mer struktur och arbetsinsats i defensiven än på länge. Det var mer puckinnehav i offensiven. Det var två individuella misstag av en spelare som var det som avgjorde matchen.
Det var inte Glifford, Ang eller domaren som gjorde de största misstagen i denna match.
Det var AP20 – med två avgörande individuella misstag.
De två första målen var helt och hållet AP:s fel.
-
Första målet. Hallquisth tappar sin gubbe vid sargen men då ska det finnas ett lager till att behöva ta sig igenom. AP glider dock mitt i slottet (och hoppas på puck för kontring?) och AP sjunker ner i knätet där Seppälä redan markerar Växjö-spelaren. AP lägger där uppmärksamheten på att cross-checka Växjö-spelaren som Seppälä markerar. Cross-checkingen gör att AP själv trycks bakåt, några meter bort från mål. Så Växjö-spelare får öppen gata. Hade AP istället åkt förbi Seppälä-gubben hade AP enkelt kunna förhindra skottet med kropp eller klubban.
-
Andra målet. Vi teknigen släpper AP förbi sin gubbe, skiter fullständigt i det (för han hoppas på puck för kontring?) och låter sin Växjö-spelare stå helt ren framför mål. Reber släpper Rasmusen och försöker gå efter pucken, men misslyckas. Kanske gör han detta för att Hallquisth finns som andra lager. Men samtidigt ser Hallquisth att AP lämnat sin spelare fri framför mål och rusar dit. Resultatet blir både att Växjö-spelaren framför mål får god tid att göra en perfekt skymning framför mål och att Rasmusen omarkerat kan gå mot mål och styra.
-
Tredje målet var ett flipper-mål som händer då och då — de är svåra att skydda sig mot.
-
Fjärde var i PP. Tog på Seppäläs ben och efter hopslag med klubbor ramlade den ut till Rosén — inte heller mycket att göra åt.
Laget kanske blir sämre med AP — men i så fall snarare på grund av på isen konkret synliga skäl än på grund av psykologiskt hokuspokus…
Tack för fin analys.
I det stora hela kan vi titta på många mål där vi tittar orsaker till att det blir som det blir. Och det finns en orsak till i det. Det ena leder till det andra.
Däremot det tredje målet, jag tycker hela situationen i sig är så talande för senaste årens stora grina emot skit ock inte kunna stänga matcher. Det berömda hitta ett sätt att förlora eller hedersamma sådan (dock ej igår) Det kändes mer som en stöld.
Men här måste HV bli bättre. Det är sådana här lägen som faktiskt är avgörande för om man i slutändan är på rätt sidan eller inte. Stunden innan hade man ett litet snurr och övertag. Det ska vara ett go för 2-4 istället för att va rädda för 3-3. Kanske inte är så men det upplevs så. Att kunna hantera det här tar tid men någon gång måste det upphöra. Och då kanske man faller tillbaka på ex det behövs en tryggare grund att luta sig emot.
HV måste vinna sina eller ta poäng. Hade dem vunnit sina när ex Cluben bara tog 2 poäng och Rögle som förlorat 6 av 7 så hade man varit i play in. Det är så lite marginaler men det går snabbt i tabellen åt båda håll.
Jag vill minnas att vi hade några beslut med oss i den vinststreak vi hade i december. Där jag tänkte här kunde det absolut varit en tvåa, här hade vi tur. Lätt att glömma. Därför ska man nog inte lägga för mkt energi på domsluten från HV.
Den sista bilden blir man nästan illa till mods av att se. Bedrövligt dåligt att Växjöspelaren får stå helt ostörd framför vår målvakt.
Nu kanske man ska ta och släppa domarbeslutet igår men det är svårt när den är så pass solklart som det var. Va som även är intressant är att Österberg var domaren som dömde bort Luleås självmål i avvaktande utvisning i mellandagarna där ang pressade. Österberg är även domaren som inte tog utvisningen på frölundaspelaren i förlängningen när Luoto drogs ner bakom mål och Frölunda sen avgjorde. Tillfällighet? Ja kanske, men känns sjukt segt oavsett
Såg att ja var tvåa på bollen och att detta togs upp i domartråden
Intressanta stats att titta på för alla AP-älskande OSL-hatare…
OSL var en av endast 5 spelare som gick plus förra matchen.
( Bland de andra fanns varken Luoto eller Borgström .)
Jag förvånas över ivern att få ner OSL i fjärdekedjan, till bänken eller bort från HV - den är väldigt stark hos vissa . Tycker han är stark i spelet och kvick på rören och att det finns andra som ska bort långt före honom.
Du och jag Mats
Rätt. Brännström är en. Sliter ja men får inte mycket uträttat på isen.