Jag tycker han får massor uträttat på isen, och det var flera matcher när han var den som fick ut pucken ur zon när HV var under tryck och han spelade fram flera en mot 0 o.s.v.
Han kämpar på i det tysta …
Jag tycker han får massor uträttat på isen, och det var flera matcher när han var den som fick ut pucken ur zon när HV var under tryck och han spelade fram flera en mot 0 o.s.v.
Han kämpar på i det tysta …
Jorå han kämpar. Men producerar han något?
I ett lag finns flera spelartyper och alla är viktiga, i år har OSL haft svårt med avslut och poäng, men det finns ju andra saker att bidra med, defensiv och att se till att spelet förs i offensiv zon istället för tvärtom.
Jag tar hellre en sån spelare som går +1 när hans kedjekamrater gör mål än en som producerar ett mål men går -2 i matchen.
Nu är ju dock OSL inte känd för att gå plus den här säsongen heller.
Gissar att hans minus varit betydligt värre om han inte fått spela med Borgy och Luoto så länge.
AP inleder alltså i fjärdekedjan igår. Neutraliseras helt av vår lagledning. Och detta efter att han han fått den otacksamma uppgiften att spela bredvid Tedenby och Brännström några matcher tidigare.
Till och med när AP är så långt ner som i en fjärdekedja hittar man saker att lasta honom för.
Visst, jag håller med att det går att kräva mer, och Blackices exempel är bra exempel på hur man INTE ska agera. Men man måste ju också se till de förutsättningar AP får. AP är inte en fjärdekedjespelaren.
Btw. Om OSL nu som igår inte går minus samtidigt som han inte gör en massa poäng. Är det inte egentligen den perfekta fjärdekedjespelaren du beskriver mats?
Hah
Ingen i HV gick plus förra säsongen och HV har ju inte direkt varit ett vinnande lag så det där lät betydligt värre än det var, .
Ja , det går säkert hitta statistik som talar för din sak och du kan säkert också slipa på formuleringar enligt ovan som låter övertygande - men presentera gärna både sånt som talar för och sånt som talar mot .
Det viktiga för mig är att HV vinner , inte att jag vinner någon debatt
OK, du anser han ska spela i fjärdekedjan, fine with me, vi har alla olika åsikter och värderar saker olika.
Jag tycker helt klart man kan ta in AP20 i första eller andrakedjan då och då, men just nu känns han lite rostig (ev småskadad) - när han är i form och hel och så som han varit tidigare så har han ju varit fantastisk och jag vill gärna att han kommer tillbaka dit.
Just nu skulle jag fortsatt ha honom i en tredjekedja med Brännström och Kero , men låta honom göra inhopp i högre kedjor när vi tekar i anfallszon , ungefär så
Vid andra målet så åker han ut för att täcka skott, vid tekning så är det ju inget markeringsspel direkt utan som fw skall man täcka skott och backarna skall hålla rent framför gliff så han kan se skotten från blå. Han är också nära att lyckas blocka guitaris skott. Det målet kan inte ap lastas för. Enligt mig.
Nu handlar det inte för mig om att vinna nån “debatt”. Vilket du ofta antyder att det handlar om från min sida.
Det handlar mer om att diskutera. Eftersom vi tycker olika. Och sen kan jag väl känna att det inte ALLTID är min sak att plocka fram saker som även talar för din. Jag gör det gärna, men i regel bör det ju ligga på den som är av en annan åsikt.
Vad gäller OSL:s plus minus tänkte jag på hans karriär där plussäsongerna är få. Årets och fjolårets är inget undantag. Däremot är AP i regel en plusspelare. I år ligger han trots hans “bristfälliga” defensiv på plus/minus noll.
Ja, men det beror som du själv sa också på vem man spelar med, och AP20 har alltid spelat med de bästa i Hv
den klara majoriteten av Hvs spelare har varit minus senaste åren
Men visst har AP20 oftast varit vår bästa forward de senaste åren, där håller jag med.
Min åsikt är för övrigt ungefär som jag skrev i senaste inlägget.
Domaren kommer alltid undan med en ursäkt! Stäng av honom! Det kan äventyra hela HV71 existens i SHL! Är flertalet gånger nu som denna domare har kostat Hv poäng. Finns inga ursäkter i världen som hjälper HV71 om de åker ut pga d honom.
Kostar oss allt, kostar dem inget att “ursäkta”. Håller helt med, ge HV 1 poäng eller bli avstängd som domare, det är ett otroligt gravt fel som har begåtts. Om Ang är så upprörd och gör en scen av det hela, kunde de åtminstone kontaktat situationsrummet eller kollat på repris innan de tog utvisningen. Framförallt i ett så otroligt viktigt läge av matchen. Tekniken finns där… Jag vet, klaga på domaren är fel, vi borde vinna på annat sätt, MEN Växjö kommer undan med 3 poäng och en åttonde plats?! HUR är detta rättvisa?
Håller helt med. Domarna rånar verkligen hv på poäng, förmodligen 3 då vi nog hade gjort mål i det ppt vi aldrig fick. Detta beslut kan få direkta konsekvenser för hvs överlevnad.
HV måste ta itu med detta på allvar. Linköpingsdomaren ska inte döma mer i shl.
Mailade med Thorsbrink men mer för jag undrade lite hur det hanterar sånt här efter en match mm när det blir så extremt tydliga fel. Tog även två exempel till på fel han gjort mot just Hv71.
Den här förlusten tog hårt alltså. Fortfarande inte smält den. Var nog den värsta so far på säsongen.
Men nånstans… sånt händer. Ibland är världen (inkl dommare) emot en. Vi gjorde ändå en ganska bra match på det stora hela. Hoppas det kan användas som nånslags tändvätska.
Domarna tappade inte matchen. Blommans matchning gjorde.
Varför pröva massa skit kedjor genom matchen, när han sedan tidigare har facit? (Vilka kedjor och spelare som producerar ihop.)
Flera här bänkar hellre Louto, Ang, Borgström, AP, Kero istället för att kritisera mannen med ansvaret för den sportsliga prestationen på isen.
Är allt kört? Nej, men det mentala är kritiskt med lediga dagar och vetifan. In med en mental coach till samtliga spelare. Helst sedan igår.
Hade för övrigt ett riktigt trevligt samtal med en mental coach idag som jobbat med danska fotbollslandslaget, flera klubbar i dur och moll. Han tror det sitter i skallen.
Har nog inte läst någon dock som vill bänka varken Borgström, ang eller luoto. Och mental coach har man sedan i somras, sen ifall man borde byta till en annan för att få ett annat resultat är en annan fråga
Hej det vore kanon, men har inte läst något om det. Hittar inget sedan Magnus Carlsson slutade 2021…