Omgång 33: Växjö Lakers - HV71

Flytta Ang känns som att förstöra största hotet vi har.

Helt rätt att AP inte ska glida på något bananskal in i truppen. Han har varit dålig och då ska man inte per automatik flyttas in i en förstakedja.

Bra Blomman!

13 gillningar

Vissa ser verkligen AP som en gud…

Kan vi bara bli eniga om att om vi torskar så är det AP’s fel och droppa tjötet om honom tills matchen är igång eller över?

2 gillningar

Ingen ser AP som en Gud härinne, likaväl som inte alla tror att det är hans närvaro som gör att vi förlorar…

7 gillningar

Kan ju också hända att AP20 har känningar och inte kan göra sig själv riktigt rättvisa.

Eller så läste man forumets statistik

2 gillningar

Glifford står i mål, bra.
Men vad sjutton gör OSL kvar på isen? Skulle gärna bytt Brännström mot Träff samt Seppälä mot Fransson i detta läget också.

1 gillning

Träff är sjuk.

1 gillning

Varför inte lira AP som extra forward I PP istället?

1 gillning

Hm… idag måste försvaret funka till 100%
Tveksam till att det blir bättre utan Engsund? Nån måste i så fall in.
Det lär visa sig.

Hoppas Gliffen gör en bra match. Han är mitt hopp nu.

Hv vinner nämligen bara när målvakten står på huvet.

1 gillning

Hoppas han står på skridskorna… :wink:

4 gillningar

Hur kan man sätta AP i fjärde och Oskar i första. Hål i huvudet på blomman idag

Det är väll ganska tydligt att vissa ser AP som den stora stjärnan och att han ska in i en producerande kedja direkt utan att behöva visa något enbart pga att han anses behöva bättre miljö omkring sig. Medan andra “sidan” vill se någon form utav bevis på att han klarar spelet bra i dem lägre kedjorna först för o sen belönas med att spela i topp kedjan. Inget fel med det, bara kul med olika åsikter precis som det ska vara på ett forum som detta!

1 gillning

Förstår inte logiken i kedjeformationerna.

Spelaren som gjort ett mål på hela säsongen spelar i förstakedjan som ska få tekningar i eller byta av i offensiv zon?

Reber som varit svag defensivt spelar i tredje som ska ta tekningar och byten i defensiv zon?

En av spelarna med högst mål och poäng per match som vissa tycker verkar hämmad eller slö hamnar i fjärdekedjan för att pressa och trötta ut motståndarna?

1 gillning

Känns som en given torsk. Motbevisa mig gärna.

Tror faktiskt de flesta här, inkl Lejacques (han får rätta mig om jag har fel)ser Ang och Borgström som våra stora stjärnor. Däremot tycker jag att det är väldigt märkligt att Lyrenäs får chans på chans trots att det inte lossnar, då har man all tålamod i världen

7 gillningar

Bara för att dom står på rad 4 behöver dom ju inte ha dom direktiven? :smirk:

Är Anton Blomqvist coach i kvällens match?

1 gillning

Så kan det vara men någon kedja behöver oavsett ta den rollen när de situationerna uppstår.

Så är det såklart, och som du nämner så finns ju icke någon sådan kedja ikväll.

1 gillning