Dagens ord är air fryer. Strävan mot en lättare tillvaro. Vi fans kan definitivt känna igen oss i detta. Vi ser fram emot detta. Vi kräver detta. Vi kräver mindre fläskberg, mer sprak, fest och färg, mer fraggelberg.
Vi har en del återvändande fragglar tillgängliga för dagens laguttagning. Frågan är hur mycket vi kommer få se av detta och vad det betyder framgent. Det är inte mycket air fryer över våran fraggeltrupp, det är ett som är säkert. Vi fans hade nog varit mer intresserade av att kapa dökött här, snarare än det som hänger ovan pungskydd på ledarhåll. Men, det ena kanske leder till det andra, vem vet.
Ett ställe där vi är magra, svältfödda faktiskt, det är i poängkolumnen. Här behöver vi addera rikligt med flöt. Kvällens match behöver bli ett poängfrosseri. Vi behöver sluka allt. Annars är risken stor att våra SHL-byxor ramlar av, för det finns inte fler hål i livremmen. Det är den bistra sanningen.
Ja nu är det dags att se sig själva i spegeln och sluta spela alibihockey, eller för den delen coacha alibiaktigt. För att vara ett ”kravställande lag” så är det just väldigt lite av den varan, för inte fan har skridskotest något med seriös kravställan att göra ändå utan är mer ett skyltfönster utåt och ett sätt att slå sig för bröstet….!?
Kanske har de samma problematik som oss här på forumet med att förstå begreppets innebörd? Av den anledningen försöker jag nu hitta någon konkret synonym…. Kom fram till följande: Jag vill se jävlar-anamma på varje blå spelare och slips denna afton, från att fucken/pucken släpps tills matchen är slut, finito och kan läggas till handlingarna. För att vara mer inkluderande och internationell så kan vi även använda ordet ”grit” och för att prata klarspråk likt AB så vill jag ikväll se A HELL LOT OF FUCKING GRIT”.
Nu fucking kör vi!!! Mot 3 jävla poäng. Skiter i tabellposition eller form denna match är een viktigaste på hela jävla säsongen, som alla andra fucking matcher mot träsko!!
Nu ska man åka in till HG och se vårt HV blå möta serieledarna. Lite optimism finns trots allt. Vi är ordinarie medan FBK har lite problem och varit ute och flugit samt har ibland problem när de möter bottenlag.
Jag hoppas att få uppleva att AP tar sin första trepoängare sedan 17 oktober, att Hugo gör en toppmatch med 93% i räddningsprocent, återigen minst ett PP mål, Tedenby äntligen utanför laget, en succedebut av WIN med minst en utvisning som vi galant fixar, bra coachning och matchning av AB. Räcker så, är inte så kräsen.
Jag tror att MoDo slår ett överskattat LHC, Myrenberg har nog gjort en Glifford, och att krisRögle torskar mot Frölunda. Så på lördag räknar jag med att i HG få uppleva hur vi lämnar Play Out platserna för gott.
Vi har SHL:s iskallaste målvaktspar. Dichow är inte ens ombytt. Säger varken bu eller bä om det. Konstaterar bara att han inte lär bli särskilt långvarig i föreningen.