Omgång 34: HV71 - Malmö IF

HV71 vs Malmö IF


image image

Vinn - vinn - VINN!!!.
Herman är relativt oförstörd, vad det verkar. Iallafall i det att han har “en go känsla” kring att möta Malmö. Det har inte vi andra. Herman är ensam i detta. Han kan se saker på det halvfulla, utrotningshotade, sättet. Vi andra dödliga har allehanda leddjur i magsäcken. Och de är inte utrotningshotade. De är där för att stanna. Det enda som kan utrota dessa parasiter är en plats i SHL nästa år eller möjligen DDT i ölbärsen.

På tal om parasiter. Percy´s springmaskgäng har parasiterat alldeles chockerande länge i SHL-kroppen. En invasiv art. Kom in bakvägen medelst excentrisk finansman, tillika grötmålets Abramovich. I vanliga fall är detta foder nog, för fansens frotterande fördomsfullhet. Just idag är detta ersatt av något mycket mer upprörande: apokalypsens antågande a.k.a. sveriges “roligaste” liga a.k.a. hockeyallsvenskan.

This is not a sprint, SHL is a femtionio omgångar långt maratonkvalsspel.” lär Sten-Åke Cederhök, Jönköpings-son och GAIS-ande avfälling, inte ha yttrat under ett enda av sina 76 ärevarv runt solen. Det är entomologerna relativt överens om. Ingen logik i världen kan dock få ett HVfans att ömsa sitt kvalskal. Det mentala skyddet mot långvariga hockeyallsvenska fantomkänslor. Nästa match är alltid den match som kommer avgöra om vi klarar kontraktet eller ej, alltid, fram till den dagen då det inte är det längre. Då har springaren maskat sig fram till den grekiska staden och vi får veta om detta drama satts upp utefter den antika komedins eller tragedins manus.

Imorgon avgörs det. Håll i hatten!

Herman hajpar

FORZA HV71!!

21 gillningar

Blir en promenadseger imorgon. 3 lätta poäng.

2 gillningar

hoppas det. Jag sitter på flygplan och missar detta, därav tidig/skitnödig trådstart. Ni är min inflight entertainment.

1 gillning

Är det San Francisco igen?

nä. Bangkok.

1 gillning

hockeystaden

7 gillningar

Vilken matchtrådstart! :clap:

Går för en gångs skull in med positiv känsla men positivt är ju inte alltid positivt. Tänk covid, influensa, HIV eller springmask…

Så jag är nog negativ ändå.

VINN, BARA VINN! KÄMPA HV!

6 gillningar

Ska vara 3 poäng imorgon. Gäller att hänga med de andra lagen nu. Viktigaste matchen för säsongen. 6 poäng står på spel på nåt sätt…

1 gillning

Malmö baklänges blir ÖMLAM och det är precis vad Malmös spelare ska känna efter matchen

10 gillningar

Tänker tillbaka på senast vi hade chansen att ta oss ifatt. Gick sådär…

Det kan bara bli bättre efter 0-10 mot de på 2 matcher…

Visuellt stöd till ingressen:

Ja, de firar fortfarande jul här…

2 gillningar

Rädd att det är fler blåa än svart/vita spelare som precis som mig vaknar upp med en klump i magen.
Om vi förutser att vi gör tre mål, vilka skulle du vilja målade utifrån ’behov’?

Nån som vet om det finns en mer HV-vänlig bar i stockholmstrakten som visar matchen. Orkar inte hånas, och jag är rädd för att saker går sönder hemma och att barnen vaknar och i värsta fall ser hur idiot sin pappa är.
Klart de kommer märka det så småningom iallafall… men tänkte försöka skjuta upp den sannimgen så länge jag kan…
Detta är första kvalmatchen… förlorar vi denna försvinner min sista gnutta optimism om att slippa bäst av sju.
Superhärligt att AP är tillbaka även om han mjukstartar i 3e vad det verkar. Men strålman borta…
Känns som att jag sitter instängd i Helm och jag hör orcherna marchera. Är AP20 gandalf? Är han frisk nog i tid? Kan bara hoppas, och be.

3 gillningar

Lindbom säger till JP att det delvis var en försiktighetsåtgärd att Måns och Strålman inte var med på träningen igår - förhoppningsvis spelar Strålman. Min gissning är att han spelar även om han kanske inte är helt 100.

9 gillningar

Det känns som vi kommer köra över Malmö. Det är sällan bra att ha den känslan…

Jag tror det är dags att rida ut och möta orcherna nu.

4 gillningar

Klyschigt utryck från mig nu men, känns som än stor ödesmatch. Är det ikväll säsongen “avgörs” ? Extremt viktig match emot ett lag som vi “borde” slå, kan vi inte få ihop laget och psyket nog för att slå Malmö så tvivlar jag på att vi löser säsongen, men lyckas vi med det ikväll så får man ju hopp om att något fungerar i laget trots allt

1 gillning

Jag känner bara till ett hus söder om stan där det kommer visas både matchen mot Malmö ikväll och Leksand på lördag… :slightly_smiling_face:

Malmö kommer komma med ett självförtroende medans Hv kommer komma med en ängslighet.

Tveksamt om Hv reder ut detta.

1 gillning