Omgång 34: HV71 - Malmö IF

Exakt den känslan man har. Vi tänker för mycket vilket vi sett tidigare då vi kunnat ta kliv och vinna viktiga segrar.

På dagens värmning saknades Nättinen, Seppälä och Kaski. Jag gissar att Kaski ändå kommer till spel.

Ofta kan man utifrån tröjfärg och spelövningar, klura ut laguppställningen.

Strålman, Nardella och Fransson var dressade i blått, Sjöholm, Maalahti, Landén och Hallqvist i vitt. Därmed gissar jag att Kaski ändå spelar. Vi får helt enkelt vänta och se.

Forwardsmässigt lär det bli som JP skrev om igår:

Lenc, Shore, Stål-Lyrenäs
Brännström, Moelgaard, Borgström
Tedenby, Tikka, Petersson
Hansson, Stakkestad, Önerud
Forsberg eller Lindbäck som 13:e

13 gillningar

Tack för rapport! :+1:

Värsta är ju att det är en match där man kan komma ikapp. Dessa matcher brukar Hv ha en tendens att förlora dom senaste säsongerna.

Men nån gång så ska väl det mönstret brytas.

Inget tvtittande för mig idag då dotterns mående är mer prioriterat

3 gillningar

Måstematch ikväll. Ger mig fan på att vi kommer tappa poäng. Nubbens grabbar är ju experter på att få rännskita så fort det gäller nåt.

Dichow eller Ortio i kassen ikväll? Förnuftet säger Dichow, magkänslan Ortio…

Vore nästan tjänstefel av Lindbom att sätta Ortio i mål ikväll.

6 gillningar

Jag vill inte vara elak nu…MEN HERREGUD vad Hv hypear upp Hanssons comeback, mr 2 mål 6 assist på 52 matcher…

3 gillningar

Vi har 0-10 mot Malmö denna säsongen. Kan man få 10-10 efter kvällens match?

4 gillningar

Kan det vara lite psykologiskt även för spelarna??
Att nu kommer Herman med nya friska tag. Nu jäklar kör vi.

5 gillningar

Jo kanske lite, samtidigt hade ju jag känt som spelare “hmm han gjorde 2 mål som forward på en hel säsong” men det är nog som du säger, dom försöker göra allt för att boosta något mentalt

Tror han kommer vara helt övertaggad för kvällen och smälla på hela tiden :sweat_smile:

Foppa utanför ikväll eller startar som 13:e?

Jag har hört att han är väldigt missnöjd med sin speltid sen Lindbom tog över och att han hamnat i frysen, detta var innan skadan.

Lindbom o Nubben har ju inte gett Frejd så mycket att jobba med precis.

2 gillningar

Speltid förtjänar man, Forsberg har fått mkt chanser men är som en ispinne. Beronde på vilka som spelar ikväll så kan nog Forsberg få mkt bänktid, sen tror jag inte Hansson spelar jättemånga byten heller, de kanske turas om.

1 gillning

Jag tror HV kör över Malmö idag. Det känns så!

1 gillning

Och det är helt rätt. Nu kommer det ju tillbaka lite forwards med och så har vi Träff och Pettersson som absolut är med och tävlar om en plats. Konkurrensen är bra, man kan inte bara leva på att man har ett bra skott…

Hoppas verkligen Foppa har förmågan att steppa upp. Man vill ju verkligen att han ska blomma ut i spelet också.

1 gillning

Ganska nervöst va? Herregud.

Det ÄR en grymt viktig match som därtill skrivs upp ännu mer i media. Jag tror inte vi lyckas hantera pressen.