Omgång 34: HV71 - Malmö IF

Kaski är med. Efter spekulationer när han saknades på värmning.

Hur är det med anspänningen hos forumfolket? Vad krävs för att klara en 6-poängsmatch?

• Ölbärs
  • Rödtjut
  • Whisky eller valfri starksprit
  • Alla tre valen ovan
  • Inget! Man har väl nerver av stål
0 röster

Ingen Koukannen idag!

4 gillningar

3 gillningar

Verkar som dansken står

3 gillningar

Dichhhhhhoooooww!

1 gillning

Dicken står. Poetiskt.

3 gillningar

Ett drama i 3 akter är att vänta.
3 pinnar, oavsett hur de ser ut. Nu kör vi!

1 gillning

4 gillningar

Fasar för en skitmatch av HV71 där publiken börjar gå bananas igen.

Flytta fokus

Tre femmor från start…vi borde och måste verkligen vinna mot det laget idag.

Men det är tyvärr just det som talar emot oss något enormt…

3 gillningar

Hansson har väl aldrig varit en målgörare så att säga, han är väl intagen för just sitt fysiska spel och för att vara jobbig, vilket han gör bra! Sen att vi har för många spelare med den rollen är ju en annan femma

1 gillning

Stakkestad går rakt in i laget. Herman Hansson likaså. Forsberg börjar på bänken.

Det innebär att det är ut med Pettersson och Träff. Förutom matchresultatet ska det bli väldigt spännande att se vilken impact en floppande Stakkestad som dessutom kommer in direkt från skada, en helt matchotränad allsvensk spelare som Herman Hansson, samt en iskall Foppa på bänken har.

Herrejösses.

6 gillningar

Detta är säsongens viktigaste match. Jag tror att Lindbom vill ha in viss rutin. Men klart är att det är tveksamt om Stakkestad och Hansson kan erbjuda något mer än fysiskt spel efter deras skador. Min förhoppning är att man kan köra slut på Malmös forwards då de går på tre kedjor. Det skulle sitta fint ifall HV för en gångs skull kan investera ordentligt inför tredje genom att trycka tillbaka motståndarna i andra.

3 gillningar

Dicken har alltså för skrivande stund .957 i räddningar, hoppas Ortio ser och lär från bänken idag medans Dicken visar vart skåpet ska stå :slight_smile:

6 gillningar

Laguttagningen belyser väl bara problemet och strukturfelet med dagens HV. Man tar hellre två halvskadade och om man ska vara ärlig rätt orutinerade spelare på den här nivån, framför två egna juniorer, som spelmässigt bidrar med EXAKT samma sak.

Hade Lindbom gett Träff och Pettersson under säsong en ärlig chans så är jag tämligen övertygad om att de varit minst lika redo och “rutinerade” som ett par som Stakkestad/Hansson.

Man ska inte värva den typen av breddspelare. Det är resursslöseri nummer ett. Att inte spela lovande talanger ur de egna leden är resursslöseri nummer två.

Nåväl. Vi har säkert möjlighet på tre poäng ikväll. Men det är inte Hansson/Stakkestads vara eller icke vara som kommer vara skillnaden mellan vinst och förlust. Ergo. Helt onödigt att ha dessa två i laget och ännu onödigare att spela dem

10 gillningar

Exakt, totalt slöseri med resurser att värva en spelare som Hansson. Inte ung, och har begränsad uppsida. Stakkestad kan jag till viss del förstå. Jag tror han kommer ha en ganska bra SHL karriär i framtiden. Men att faktiskt välja honom framför T och P som gjort det bra när han precis är tillbaka från en längre skada är fegt. Men jag förstår Lindbom till viss del, han försöker minimera alla risker som han kan. Men det kan säkert bita tillbaka.

2 gillningar

Hansson spelar på ett sätt (iallafall förra säsongen) som varken Pettersson eller träff gör. Tycker han påminner mer om önerud. Fast Hansson tacklades mer. Hoppas han inte är övertänd och går in och tar utvisningar.

1 gillning

Ser bra ut vad gäller uppställningen - tycker HV borde ta denna !