Omgång 34: HV71 - Malmö IF

Byt plats på Tedenby och Önerud. Har väl adrig blivit bra innan med AP20 + Teden eller har jag fel?

Katastrof om vi inte vinner. Malmö kommer med ett halvt lag.

HV- Mif 4-1 Lyrenäs

1 gillning

Lindbom har ju konsekvent matchat juniorerna försiktigt. Han och (Nubben tror jag) har sagt att det är oschysst att slänga in dem i en så pressad situation.

Om HV med Lindboms strategi lyckata ta sig över strecket hade jag väl köpt dagens laguttagning. Om man tror att rutin är det vi behöver. Men nu har vi inte gjort det. Vi ligger fortfarande på kvalplats med fyra poäng upp. Och vi har förlorat alldeles för många tredjeperioder när Lindbom valt att bänka juniorerna, fast de i vissa matcher varit några av våra mest framträdande. Därför köper jag det inte. Att Hansson och Stakkestad går före en match som denna.

Snarare är jag lite rädd för att så matchotränade spelare förstör mer än de bidrar.

1 gillning

Sett till istid och matcher är Träff en av de forwards som tacklar mest. Så om någon menar att vi behöver en fysisk spelare i Hansson? Voila. Träff finns också

1 gillning

Blir spännande att se om Hansson gör det bättre än träff och Pettersson. Jag tror faktiskt han kan göra ett större avtryck i det fysiska och ge mer energi till laget än båda två. Men gör han inte det så vill jag hellre ha in juniorer också. Ge Hansson några matcher att visa vad han går för, sen utvärderar vi.

1 gillning

Blir duktigt irriterad.
Nästan så man hoppas det går åt helvete i afton…

Förstår hur du resonerar men jag tror Hansson kommer var väl godkänd idag faktiskt, och att Stakkestad är ungefär likvärdig med juniorerna även om jag nog också kunde tagit en junior före honom nu pga matchoträning

1 gillning

Problemet är väl att vi inte har råd att låta någon få några matcher för att ”visa vad dom går för” där vi sitter nu. Annars hade jag varit enig.

1 gillning

Vinner vi inte ikväll mot detta skadeskjutna Malmö så kan vi nästan lägga ner.

De har ju inte ens fullt lag, otroligt tunt. Vi saknar ju egentligen bara Seppelä och Nättinen.

En så viktig match på hemmaplan mot detta Malmö luktar storseger, 8-0?

Kan verkligen inte se oss inte vinna. Ska vara om Dichow faller ner i Ortio/Brattströmsiffror men är ju inget som pekar mot det.

Nu kör vi!

Jag är nervös. Har risigt wifi här uppe i skyn. :frowning:
Detta kommer bli en pärs på alla sätt.

2 gillningar

Men det finns gott om de tre sakerna från omröstningen. Det är ett plus :muscle::heart:

6 gillningar

Patrik Westberg som kommentator, känns som en halv förlust redan, bara Robert som blir glad av det :slight_smile:

Varje match som han kommenterar blir ju dubbelt så bra.

2 gillningar

Stakke går ju som center nu, så alternativet där hade isf varit att splittra även andrakedjan och ha Borgy som center vilket jag heller inte tycker vore ett lockande alternativ.

Träff tycker jag klarat sig bättre av de två junisarna i spelet över hela banan och hade absolut kunnat konkurrera om en plats. Tror dock att en spelartyp som Hansson kan bli viktig under slutfasen av serien och förstår att han kommer in när han nu är redo. Däremot hellre Träff än Foppa. Och även Stakke när de konkurrerar om samma plats när vi har en center tillbaka.

1 gillning

Och. KÖR nu för fan. Det här ska bara vinnas. Oavsett.

Håller helt med! Tyckte Westberg var otroligt dålig tidigare, men nu för tiden så har det gått hela varvet runt för mig. Han är så dålig att han blir helt otroligt bra :rofl:

2 gillningar

Vem dömer? Är det Sjöqvist så kommer jag inte ens kolla utan satsar 1000:- på en 2:a på oddset direkt.

4 gillningar

Wikegård sågar HV:s chanser.

Ehh, va!