Jag tyckte spelet såg mycket bättre ut förra matchen - tidvis det bästa jag sett i år.
Mycket trafik framför mål framför allt, och då och då riktig press mot motståndarkassen där HV bet sig fast i anfallszonen.
Jag vill fortsätta med Lillis nu, han hade väldigt bra poängsnitt med HV tidigare också och det går åt rätt håll.
Jag tror vi ska vara försiktiga med att bli allt för negativa mot spelare & ledare vid varje enskild förlust, det kan ju också bli en självuppfyllande profetia att stämpla alla i laget som losers.
Vill vi ha spelare som är rädda för att gå ut på plan där minsta misstag leder till att heder och ära tas ifrån dem.
Jag såg ungefär 10 matcher i rad där försvarsspelare då och då gav upp en 1 mot 0 utan några särskilt hårda kommentarer.
Det var Martinsson, Andrae, Bertov m.fl.
Sen kom äntligen(?) det ögonblicket när Emil J gjorde det och en sämre match än han brukar, dessutom blev mål på 1 mot 0 :
Giljotinen åker fram:
“SHL:s sämsta back”, “borde inte spela en minut till” etc.
Matchen efter var han skadad så det kan också bero på det att han gjorde en dålig match.
Om han vore så dålig som ni säger så skulle det avspegla sig i statistiken, men, nej, det finns inget stöd för det där heller :
Räknade ut +/- per spelad tidsenhet (enkla excel-formler) och då hamnar man på listan enligt nedan för de som spelat så mycket att detta går bedöma:
, skulle han vara så dålig som vissa försöker få honom till, då skulle han aldrig ligga där han ligger på den listan, man skulle släppa in flera mål då han var inne och han skulle hamnat i botten:
Bertov -0,008
Martinsson -0,016
Kinnvall -0,020
Emil J -0,029
Didrik Strömberg -0,031
Arell -0,039
Andrae -0,040
Anton Karlsson -0,058