Omgång 34: Linköping HC - HV71

[size=150]Linköping HC - HV71[/size]

Match mot bottenlaget LHC är det som gäller
för bottenlaget HV71 på lördagen. Typ vinna eller
försvinna stämpel på den här matchen tyvärr. :frowning:

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Vill inte se ännu ett nederlag så imorgon blir det bojkott för man mår inte bra av detta längre.
Ser absolut inget i spelet som gör att det kommer se annorlunda ut imorgon.

Allt är segt och det finns inga som knyter näven och går i bräschen utan precis alla är stöpa i samma form.
Detta enligt Hults planer som han anser är rätt att bygga ett lag. Ingen ska bidra mer än någon annan utan alla ska göra det!
Då blir det så här där man har en grå massa!

Blir nog den första matchen jag inte kommer se som jag har kunnat se under alla mina år!
Måttet är rågat som vår kära Ledin sa!

Apropå Ledin, han kanske man skulle satsa på! Oavsett om han är närmare 40 så skulle han ändå vara den som skulle slita mest och visa störst hjärta för Hv71.

Någon som ha koll på Bergets status? Spelar han imorgon?

Det ska han göra. Iallafall enligt HV71s Twitter: twitter.com/HV71/status/1352535282734813185

Är Donovan med eller ska Stoa behöva bära laget själv?

Idag måste det ju vara SM-final. Rent mentalt. Såg ett klipp från Cmore på Hugos monsterplock och det som slår mig är att försvararna ser uppgivna ut och tittar mot båset. I det läget som vi är nu ska det ju vara jubel och gratulationer till Hugo med budskapet att ett sådant läge får inte SAIK igen. Hur kan det vara så avslaget? Men matchen som helhet såg dock lite mer lovande ut. Hoppas att man kommer ut med ordentligt fighting face idag. Hur är läget med Törngren?

Idag vänder det!

Alla förutsättningar pekar på förlust, men idag bryts trenden.

Kämpa HV, kämpa!!

Bra där! Men vad tusan åt du till frukost? :astonished:

HV har haft skitsvårt att vinna över silverköping. Någon som har statistik över de senaset åren. Det verkar få stora darren med nerverna på svaj när de ser dom. Varför kan man undra?
Hoppas det är slut på det nu och för resten av säsongen.
Risken är stor att de blir mellan dessa det står i slutet i ett negativt kval.
Då är en seger idag oerhört viktig, moraliskt att lämna loserskänslan.

LHC är ett bogey team som vi alltid haft svårt emot de senaste åren så jag är inte direkt optimistisk. Men hoppet är det sista som överger en sägs det ju.

Ska bli intressant att höra vad Wikegård och Sanny säger i studion idag om HV.

Dels spelet och sen att man faktiskt inte lyckats “värvat” sig ur krisen än. Har en känsla sågen kommer gå ikväll.

Jaha, en månad har gått sedan Agne gick ut med att man frigjort mer pengar för att stärka upp laget.

Ikväll är säsongens hittills viktigaste match, NOLL nyförvärv klara för att hjälpa oss i denna 6 poängsmatch.

Det är så bedrövligt dåligt gjort av Johan X2 så det är helt sjukt, man sitter och jagar helt orealistiska hemvändare eftersom man tydligen enbart kan ringa killar som redan spelat i Hv tidigare…

Måste till ett riktigt mirakel om vi ska vinna ikväll, men man hoppas ju, SJUKT viktig match

Ngn har kapat Shitkickers konto, allt pekar på Johan Hult…

Jag gick tillbaka till och med säsongen 2015/2016 (vilket är säsongen då Lindom togs in), och det var inte positiv läsning.
I grundserien har man mötts, fram till idag, 22 gånger.
Linköping har segrat 15 gånger (1 i sudden, 2 på straffar).
HV71 har således segrat 7 gånger (1 i sudden, 2 på straffar).
Det ger en total poängskörd på 21 poäng till HV71, 45 poäng till LHC.
Tittar vi på målskillnaden efter ordinarie tid (med sudden/straffar inräknad i parentes) är det inte heller så munter läsning.
HV71: 41 (44)
LHC: 60 (63)

HV71 gör alltså i snitt 1.86 mål per match i ordinarie tid mot LHC sedan säsongen 2015/2016. LHC gör 2.73.
Så att säga att HV71 haft “skitsvårt” senaste säsongerna mot LHC är nästan en underdrift. :wink:

Med detta i åtanke, möta LHC i ett potentiellt kval skulle vara en mardrömsmotståndare utan tvekan.
Men alla trender ska brytas någon gång, så varför inte idag? Ut och bygg vidare på det man stundtals kunde se mot ZAIK. Det kändes som att mentaliteten ändrats lite bara på den matchen. Får bara hoppas det ändrats nog mycket för att slå LHC idag. Tappar vi mer mark mot lagen omkring oss är det snart tack och godnatt.

[quote=“Nutarviguld”]
Jaha, en månad har gått sedan Agne gick ut med att man frigjort mer pengar för att stärka upp laget.

Ikväll är säsongens hittills viktigaste match, NOLL nyförvärv klara för att hjälpa oss i denna 6 poängsmatch.

Det är så bedrövligt dåligt gjort av Johan X2 så det är helt sjukt, man sitter och jagar helt orealistiska hemvändare eftersom man tydligen enbart kan ringa killar som redan spelat i Hv tidigare…

Den känslan jag haft länge. Hult åker över pölen för att hälsa på gamla Hv spelare istället för att kolla potentiella nyförvärv.
Är ett jävla glidajobb numera i Hv71!
Sitta på arslet och invänta agenter som vill sälja ut sina spelare (Stoa).

Hade han istället kollat AHL matcher så hade man haft x antal spelare under radarn som skulle göra skillnad.
Men inte då, glassa runt i Vegas är ju mycket roligare och flashigt!

Det är bedrövligt att man ännu inte presenterat en offensivt vapen i detta prekära läge. Tiden går och poängen uteblir, vi hamnar längre och längre ifrån säker mark!
Kan nästan tro att de vill hamna i Allsvenskan. För ska man vara lite jävlig mot truppen så är det inte så svårt att hitta spelare som är bättre än många av våra. Inget kan bli sämre just nu!

VINN FÖR FAN

Tack det såg ut som jag befarade.
Men alla trender ska brytas någon gång, så varför inte idag? Ut och bygg vidare på det man stundtals kunde se mot ZAIK. Det kändes som att mentaliteten ändrats lite bara på den matchen. Får bara hoppas det ändrats nog mycket för att slå LHC idag. Tappar vi mer mark mot lagen omkring oss är det snart tack och godnatt.
[/quote]

Jag tyckte spelet såg mycket bättre ut förra matchen - tidvis det bästa jag sett i år.

Mycket trafik framför mål framför allt, och då och då riktig press mot motståndarkassen där HV bet sig fast i anfallszonen.

Jag vill fortsätta med Lillis nu, han hade väldigt bra poängsnitt med HV tidigare också och det går åt rätt håll.

Jag tror vi ska vara försiktiga med att bli allt för negativa mot spelare & ledare vid varje enskild förlust, det kan ju också bli en självuppfyllande profetia att stämpla alla i laget som losers.

Vill vi ha spelare som är rädda för att gå ut på plan där minsta misstag leder till att heder och ära tas ifrån dem.

Jag såg ungefär 10 matcher i rad där försvarsspelare då och då gav upp en 1 mot 0 utan några särskilt hårda kommentarer.

Det var Martinsson, Andrae, Bertov m.fl.

Sen kom äntligen(?) det ögonblicket när Emil J gjorde det och en sämre match än han brukar, dessutom blev mål på 1 mot 0 :

Giljotinen åker fram:

“SHL:s sämsta back”, “borde inte spela en minut till” etc.

Matchen efter var han skadad så det kan också bero på det att han gjorde en dålig match.

Om han vore så dålig som ni säger så skulle det avspegla sig i statistiken, men, nej, det finns inget stöd för det där heller :

Räknade ut +/- per spelad tidsenhet (enkla excel-formler) och då hamnar man på listan enligt nedan för de som spelat så mycket att detta går bedöma:

, skulle han vara så dålig som vissa försöker få honom till, då skulle han aldrig ligga där han ligger på den listan, man skulle släppa in flera mål då han var inne och han skulle hamnat i botten:

Bertov -0,008
Martinsson -0,016
Kinnvall -0,020
Emil J -0,029
Didrik Strömberg -0,031
Arell -0,039
Andrae -0,040
Anton Karlsson -0,058

Anledningen att E.Johansson får kritik är väl för att man förväntade sig så mycket mer. Fallet blir högre för honom än ex. A.Karlsson. Finns dessutom visst statistik som stödjer underprestationen, även om det såklart inte ger hela bilden:
42,2% Corsi, bara Arell och A.Karlsson är sämre av backarna.
38% Fenwick, sämst i hela laget och i absoluta botten av hela SHL.
98,94% (6,98 - 91,96) PDO, helt ok.

HULT FÖR FAN VÄRVA!!!