Omgång 34: Linköping HC - HV71

Att Emil får den kritik beror ju på att han själv ställer till det för sig istället för att släppa puck och göra allt snabbare.
Men han vill vara en back som vill leda laget och där är han inte.
Vet inte hur många mål vi släppt bakåt för att vi spela över sin förmåga.

Sen har vi backar som är sämre men det visste vi sen innan och där man inte förstår hur Hult ens kunde värva dem.
Karlsson och Arell där sistnämnda inte ens platsade i Malmö. Sen att Hult säger att en spelare man kan använda för att spetsa till vårt PP!

Förvånar mig inte ett skit om Hult sitter och spelar något hockeymanagerspel där han lyckats med vissa spelare och går på det! Typ Eastside hockeymanager. Men vet inte om det är aktuellt idag. Men finns säkert något annat spel!

Lathet och otroligt dålig självinsikt samt respektlöshet mot klubben Hv71 har Hult agerat och det tillsammans med Agne Bengtsson som hejar på Rögle också! Man hejar inte på ett annat lag om man är i den positionen han är i! Skillnad på att hoppas det går bra för Anton! Men man hejar fan inte på laget för det!

Ja han hade nog rört om lite i grytan :smiley: Laget hade iaf fått se vad vissa spelare är beredda att göra för att vinna hockeymatcher…

Jävlar vad rövstryk vi kommer få ikväll.

Killen saknar helt självinsikt dessutom ingen som helst spelförståelse. Vet inte vad tränarna har tutat i honom. Dessutom en filmare av rang. Den typ av spelare ger jag inte mycket för oavsett lag, tyvärr!

Samma lista (+/- per tidsenhet för forwards),

notera Holmström (riktigt negativt), Forsberg(negativt),

Zion & Törngren (positivt) , Önerud ingen överaskning för mig !

C Sandberg inte så pjåkig som det ibland resonerats faktiskt:

Christoffer Törngren 0,010
Simon Önerud -0,003
Filip Sandberg -0,012
Zion Nybeck -0,017
Christian Sandberg -0,020
Linus Sandin -0,024
Lias Andersson -0,026
Anton Wedin -0,030
Jesper Kokkonen -0,030
Linus Fröberg -0,033
Alexander Bergström -0,036
Max Wennlund -0,042
Fredrik Forsberg -0,056
Axel Holmström -0,083

Reservation naturligtvis för att +/- har sina brister

Vad är det du har räknat ut? +/- / speltid (sec)?

Ja , men jag tog bara med de som spelat > 10000 sek för jag tänker att vissa kan ha varit med kort tid och t.ex. under perioder när HV hade JVM (svagare lag) etc så då slår slumpen + sådana faktorer för hårt …

Ok, tycker decimalerna känns fel då. Borde väl röra sig om betydligt mindre tal?

Jag blåser upp dem * 100 för det är jobbigt med alla decimaler, skalar upp dem

De relativa skillnaderna består :slight_smile:

Men jag tycker det är intressant att se om enskilda spelare sticker ut negativt eller positivt, då får man fundera på vad det beror på.

Skulle du eller jag hoppa in i en femma så skulle det synas, det kan jag garantera :slight_smile:

Ikväll tror jag faktiskt på vinst för första gången på länge.
Mot Skellefteå fanns mer vilja, desperation, fysik och “elakhet” än tidigare. Kanske, kanske, kanske kan man ana en tendens till att den blå maskinen börjar mullra igång? Att man iaf vridit första steget i tändningslåset?

Tur då att det HV som alltid haft svårt för LHC knappt existerar längre… alltid något :confused:

Fair enough, men förstärker ju differensen ordentligt. Ganska intressant som jämförelsetal dock. Prova att väga in start i off/def zon, pp/bp mm. för att ge en tydligare bild!

Forsberg snittar ex. 2min PP/match och 0min BP/match, medan Strömberg snittar 5sek PP/match och 2:49 BP/match.

Finns någon bra statistik-sajt att ta siffror ifrån ?
EDIT
SHL.se såg jag sen hade det, fick det att funka med att dra ut lite statistik

Tycker som Highlander att laget såg lite mer på ut mot Skellefteå. Och man visade känslor. Önerud var väl en av de som var argast på plan. Vilket är positivt.

Sen var det ju det här med självförtroende och fysiken. Tycker inte riktigt HV orkade över 60 minuter. Och det är ju oroväckande. Lillis sa inför matchen att han ville se mer fart. Spelarna försökte men det såg som sagt väldigt segt ut. Här kan man ju fråga sig om det har med träningen att göra? Alternativt att Hult byggt ett lag helt utan fart.

Men visar HV samma känsla idag. Ja, då kan det bli poäng. I bästa fall seger.

Sen väljer jag för ovanlighetens skull att se glaset halvfullt oavsett dagens resultat. Det är inte bortamatcherna HV nödvändigtvis måste vinna. Det bör fortsatt räcka med full pott på hemmaplan och så tre pinnar på borta för att man ska ta sig över sträcket. Inte så bara. Men alltså, även om det blir förlust idag är det inte kört…

Om det blir HV mot Linköping i kval kommer det antingen att bli himmel eller helvete beroende på hur det går.

Kanske får ta långa omvägar eller alternativt spendera lite mer tid där beroende på resultatet ! :wink:

Det enda som talar för HV-seger idag är väl att ingenting talar för HV. Mina förväntningar är noll och intet. Brukar inte vara uppgiven men NOLL nyförvärv på isen sedan medlemsmötet för två sekel sedan är så underkänt så man finner inte ord.

Gunnarsson i målet ikväll! Dags att spika igen!

vinst idag är ett måste men inte troligt

Helvete! Trots att man skulle bojkotta matchen så sitter man redan i soffan och mår dåligt!
Orkar man mentalt mer om vi förlorar denna match?

Det var jag :sunglasses: