Omgång 35: HV71 - Rögle BK

Hur är det ens möjligt att göra en sån här period? Vill laget förlora med mening eller vad är det frågan om?

Westberg - misstag som man inte ens gör i pojkar 7.

Hur fan är detta möjligt med den position vi är i?

1 gillning

Ja detta är bland det sämsta jag sett HV prestera. Och det säger ganska så jäkla mycket.

3 gillningar

Nu gäller det att matcha Tedenby stenhårt för att vända detta

2 gillningar

Varenda forward tjuvar och åker och gömmer sig istället för att hjälpa sina backar.

Inte en forward får godkänt i min bok. Reber närmast ändå.

Fy fan vilket uselt spel Hv visar nu. Pinsamt! :rage:

4 gillningar

Av det jag sett med ena ögat (ej hemma) så är det skit. Man måste arbeta så hårt för att hålla upp det. Medan Rögle bara ”gör” jobbet, och stressar bra. Och Hugo står emot men gör mig nervös.

Det ser ut som att Everberg spelar mot HV71’s U13-lag. Man kan inte vänta in för att spela bort Dennis för då käkar han upp spelare och puck. Måste spela snabbare annars är man körd…

Sämsta perioden i år. Tacka gud för att det är fortsatt oavgjort. Vakna nu!

Teden är tyvärr inte i fas och för inte ett rätt.

Spelet såg väl något bättre ut sista 3 minuterna.

Träff och teden måste byta plats, allt annat är tjänstefel.

Rögle får så många konstiga studsar att alla blir ställda. 0-0 efter första känns som ett rån.

2 gillningar

Ja, det finns ju en hel del bottennapp de senaste säsongerna att jämföra med.

1 gillning

Vinst mot FBK i torsdags. Det borde ju ha gett energi. Men Hv verkar vara totalt likgiltiga till alla matcher och tar inte med sig ett skit bakåt i tiden!

Är det ett gäng guldfiskar vi har i laget?

2 gillningar

Helt otroligt dålig period från HV. Bland det sämsta jag sett. Men det är en 6p-match mot ett lag som är ur form och med Sjöqvist som domare. Så man kanske inte ska vara allt för förvånad.

Men det här kommer ju inte räcka. Inte på långa vägar. Så otroligt märkligt att man inte kan skapa lite självförtroende och energi efter matchen senast.

Men så här är det. Typiskt bottenlagsbeteende. Vi får hoppas att det hoppar igång och kuggar i i andra perioden istället.

3 gillningar

Det kan ju bara bli bättre! Eller?

3 gillningar

Hansson-Tikka-Tedenby

1 gillning

Ursäkta?! HVs U13 spelar definitivt bättre än A-laget gjorde i första perioden!

Jag hade hoppats på PP men istället fler chanser för Rögle under de 2 minuterna.

Det går låååångsamt för hemmaspelarna både i fart och i huvudet idag.

Skjut mig

1 gillning

Ja något är ju grovt fel. För många mjukglasspsyken och få ledartyper?

1 gillning

Det är ser ju som om HV spelar sin första träningsmatch, osynkat och missade passningar vartannat om. Dags att vakna HV…skärpning!

Vi måste göra oss av med Blomman innan kvalet. Han håller inte måttet.

Men vad sade Blomman inför match

Huvudet skall vara vid fötterna?

Typ det vi ser nu
:grin:

1 gillning