Omgång 35: HV71 - Rögle BK

Sämre kan det inte bli. Men det kan vara lika dåligt. Det är vad som skrämmer mig.

Helvete vad krossade vi blir om vi spelar såhär mot Brynäs i nästa

3 gillningar

Hm, intressant det där. Den nya vardagen som skulle till och implementeras. Men det tar tydligen tid för den att kugga i. Eller så når AB inte ut eller spelarna inte mottagliga för det. Jag vet inte, jag blir inte klok på detta. För det ser ju ut såhär efter att inkörningsperioden är över.

Ren spekulation givetvis.

1 gillning

Jag utgår från att det vi ser är en form av överambition.

1 gillning

Nu är alla totalt värdelösa.
Men vi har alltså två spelare som numera spelar i 4 kedjan som båda tjänar runt 300 lök!
Tedenby är absolut inte en spelare som klarar av det som en 4 ska spela. Så han bidrar inte med ett skit förutom tjänar en jävla massa pengar.

Men 1-2 kedjan måste ju börja spela. De som ska leda oss. Men helt värdelösa!

Kolla på skillnaden i uppspelen.

Rögle ställer om snabbt varje gång och försöker undvika burskydd. HV hinner inte ställa upp och ofta någon som hamnar felpositionerad.

Hv. Ska ta hem pucken hela tiden och ta burskydd. Och där ska tre, TRE, spelare stå i linje och ”finta” uppspel. Rögle pressar rätt spelare och övriga i Rögle har gott om tid att ställa om till försvar, och lite bekvämt byta spelare.

Är så ofantligt trött på det här spelet ”vila med puck”. Passningsspelet är inte är bra men vill säga att det är själva systemet som gör att vi hamnar i dåliga lägen och därmed tar dåliga beslut.

4 gillningar

Förväntar mig ett helt annat HV i period två.
Ner med skuldrorna, jobba och lira hockey ffs.

Osl hänger 1-0

3 gillningar

Vilken dålig perre! Oerhört märklig och rörig coachning av kedjorna. Varannat byte av fjärde i slutet. AP inne dubbla byten i rad med olika kamrater efter PP.

Visst, fattar att PP rör till strukturen men det här va rekordrörigt.

Ctrl-Alt-Delete inför andra!

1 gillning

Han kanske försökte matcha spelare med energi för att åka sönder Rögles momentum?

Hv reagerar istället för att agera över hela banan. Finns inget som klaffar överhuvudtaget.
Detta har ju bara Blomman haft ca 8månader på sig.

Grunder och mentalitet är obefintligt i Hv!
Det är enbart PP samt individuella prestationer som gör att vi lycka vinna matcher.

2 gillningar

Precis så.

Byt spelidé eller byt tränare. Nu.

Ja, när man hörde uttrycket vila med puck så tänkte man att det betydde göra det lätt för sig att hålla den inom laget och tänkte att det lät bra. Man trodde ju inte direkt att det var helt bokstavligt stå stilla med pucken det betyder.

1 gillning

Man har sin egen variant

Vila utan puck

6 gillningar

Karaktären av första perioden var en stark doft av ”någon annan får göra jobbet”. Ingen tar tag i spelet och massvis av galna och dåliga beslut leder till oerhört många misstag som ger Rögle chans på chans.

Alla måste upp. Alla måste våga hålla i pucken, och göra bättre avvägningar om när och vem man ska passa så att man ökar säkerheten i spelet. Det kommer inte att hålla som det såg ut i första. Man ger ju inte ens sig själva chansen att göra mål. Inte en enda farlig chans. Knappt ens en chans alls.

Så hoppas att man får feeling nu i andra.

4 gillningar

Eller:
Träna hårt. Vila vid match.

1 gillning

Social maskning

Det jag saknar helt är vem ska bära upp puck. Man freebasar varje anfall.

Blev ju ingen succé att starta med Luoto, Kero, WIN. Varför gör man så?

Nån måste ju lägga ner energi att undersöka varför det blir så här. Det ska ju inte gå om man inte anstränger sig. Att göra en dålig period är ju en sak men detta……

Detta är ju ett återkommande problem även om det kanske inte sett lika illa ut. Tok-förlorar skotten i första på hemmaplan.

1 gillning

HV spelar som ett mästarlag, som gör en dålig match. Fast ändå vinner.