Omgång 35: HV71 - Växjö Lakers HC

Ja, där hade han hyffsad gamnacke.

Stolpen :angry:

oj vad nära 2-0

Var nära jag fick spontanutlösning när jag trodde Williamsson gjorde mål.

Bemer: :open_mouth:

Tycker HV ser riktigt taggade ut idag. Backar som hänger med upp i anfallen, försök till avslut i alla anfall m.m. Skönt med ledning. Mycket i HVs spel som är ljusår bättre idag än på länge, som sagt.

Och för er som specialstuderar Luoma: ta och titta lite på nr 22 också… Han rosar verkligen inte marknaden. Ett ego som spelmässigt inte kan lösa in nånting av vad han försöker företa sig ute på isen. Sorgligt att se en spelare dala så totalt. Själv tycker jag Luoma har gjort en hel del bra saker idag. Misstag får man räkna med från alla spelare. Idag har det inte varit speciellt många från nr 5 (hittills).

Men ni har inte sett petraseks misstag kanske? Han hade en indianera som mycket väl kunnat resultera i mål. Men som vanlig ser ingen utan allt är luomas fel… Vi leder med 1-0 kom igen nu!!

Jag kan nog ursäkta mig med att just detta såg jag inte. Jag var nog nere och hämtade en öl. Men visst. Petrasek gör rätt många fel han med just nu.

Jag tycker det är trist att han aldrig skjuter längre. Han sköt ju jämt förr och träffade jämt mål, då var han bra offensiv så man “förlåt” hans defensiva fel, men nu gör han ju inte många rätt.

Grymt att se Ola Thorwalls igen!!!

Otroligt kul att HV71 har gjort denna satsning med ishallarna och skills corner.

Ja det var precis vad jag menade med mitt inlägg. Otroligt fokus på Luoma när det är andra som gör minst lika många och farliga saker.

Hoppas nu att HV kan utöka och stänga matchen. Ett mål i PP nu vore ju inte fel.

Synd att inte spelarna i A-laget använder dom…

:blush: :astonished: :unamused: Oj!!!

Just för att det hade varit jävligt snyggt. Och jag hoppades ni såg vem som hade fått assistpoängen…

Oroande att HV är så otroligt ineffektiva. Det är flera spelare som missar pucken i avgörande lägen. Det är ju bara två skitmål bort så blir det 0 p idag också.

Pinsamt att ta utvisning av domaren, PC’s egna fel där som åker in i klubban

Domarna är bra i vanlig ordning…

Man kan väl säga så här att Luoma gör mest fel i match efter match. Pettan rosar inte heller så värst mkt. De andra har sina dippar men sen rejäla förbättringar. Luoma känns riktgigt iskall och Pettan vet jag inte vad han har hållt på med…

5 mot 3 i 14 sek

Sluta finlira, SKJUT I PP!!! :imp: