Omgång 36: Skellefteå AIK - HV71

[size=200]Skellefteå AIK - HV71[/size]


[size=150]Skellefteå jagar sin första seger efter jul[/size]
Publicerad: 2013-12-29 16:10 shl.se/shl-arena/38679/pregame/

Det har varit en tung start för Skellefteå efter jul. Först fick man se sig klart besegrade på annandagen när Frölunda vann med 6-1. Den förlusten följdes upp med ett nytt nederlag när Skellefteå gästade Vida Arena i Växjö och föll med 2-3 efter straffar.

Nu väntar årets sista match för serieledarna när HV71 gästar och Skellefteå vill nog inte avsluta året med tre raka förluster så vi kan nog räkna med ett laddat hemmalag. Dessutom kanske HV71 passar som motstånd. Lagen har mötts tre gånger tidigare och all tre gånger har Skellefteå vunnit.

Frågan är om det blir fjärde raka för de regerande mästarna eller om HV7 kan vända på den trenden?

[size=125]Två viktiga poäng i Behrn Arena[/size]
HV71 har haft en turbulent säsong. Man har bytt både spelare och tränare under säsongens gång och återfinns just nu på en tiondeplats i tabellen. Men man är inte säkra för det då man har både Örebro och AIK jagandes hack i häl.

Därför blev de två poängen man tog i lördags oerhört viktiga när man besegrade just Örebro med 5-4 efter förlängning. Ted Brithén blev matchvinnare med det avgörande målet.

Men för att HV71 ska kunna klättra uppåt i tabellen krävs det nu att man också börjar plocka fullpoängare från matcherna och man vill nog gärna börja med att göra det i årets sista match.

Inför varje match är man hoppfull att Hv ska hitta sitt forna jag men
man blir lika besviken varje gång.

Det är dax att inse att vi inte är bättre och sikta in oss på att slippa
den hemska kvalserien!

Vi hänger inte med övriga lag i tempo utan vi är stillastående och låter
motståndarna gång på gång skölja över oss!
Att vi gått över till man man försvar är nog enbart för stunden o hoppas vi återgår till
basic me en framför egen kasse som håller rent hus!

Kör vi med man man idag lär SAIK fira jul en gång till 2013 för deras speed hänger vårat försvar inte me!

Dax att matcha kedjor resten av säsongen som i NHL där 3-4 inte behöver producera utan ta bort motståndarnas bästa kedjor.

Det som talar för oss är att ingenting talar för oss men idag hjälper nog inte ens det.
Undrar hur mycket SAIK kommer köra över oss med ikväll? Jag är nöjd om vi övh lyckas göra mål och släppa in mindre än fem.

Bänka petrasek så har vi en liten chans iaf. Man mot man med petrasek på isen = lucka

Hausmanis såg tydligen inte matchen mot Örebro? då petrasek gjorde sin bästa match för säsongen. Han har spelat upp sig vår kära kapten…

Håller med ovanstående skribenter. Man-man mot ett snabbskrinnande SAIK ger mig grav ångest! :confused:

Funderar på om det är smartare att spela Gunnar ikväll så Wesslan kan starta det nya året med en vinst i bagaget?

Tror matchen i kväll kan gå på två sätt. Antingen blir det storstryk, typ 1-8, eller så skräller man och vinner eller i vart fall tar poäng. Som någon skrev tidigare, så känns det som ett bra läge att låta Gunnarsson stå i kväll. Skellefteå har säkert läst in sig på Wesslau och att då få möta en taggad Gunnarsson i stället kan va riktigt bra.

Dessutom är det jätteviktigt att ha en fräsch och ostukad Wesslau i de två matcherna mot AIK i slutet av veckan om nu matchen i kväll skulle rinna iväg åt fel håll. AIK-matcherna är bra mycket viktigare än kvällens match.

Allting talar för SAIK. Jag tror SAIK seger bara ger ca 1,5 gånger pengarna men i detta ligger också en möjlighet. Om HV kan göra en bra match kan det vara avstamp för något bättre. Inte sannolikt men det finns alltid en chans och SAIK har all press på sig.

Om HV fokuserar på matchen idag och inte allt runt i kring kan det bli en riktigt bra hockeymatch. Spelarna skulle må bra av lite medstuds med.

Jag tror på en tät match som går till förlägning. Hoppas på de blå.

Oj oj oj va tufft de blir ikväll… släpper vi mindre än 6 mål så är jag nöjd…

tankte bara pakeka att kvallens match inte visas av boxer pga “inga större sportevenemang sänds idag”. sa har ni inget for er sa sla garna en pling till dom eller skicka ett mejl!

ed. haha nu ar de hockey igen pa tv :stuck_out_tongue: det lonar sig att tjata

MN i första och Rajala i andra igen och Holza i fjärde—, jahapp…

Nä, som sagt inte mycket som talar för Hv här. Jag väljer att inte ha några förhoppningar alls så slipper man kanske bli så jävla arg och besviken. Vi får hoppas på att vi gör årets insats. Chansen finns iaf! Go HV!!!

Tack för den Rajala…

Vad trött man blir!!! Detta förbanade slarv hela tiden,dom började ju rätt bra annars

Jag tycker Hv har börjat förbannat bra! :mrgreen:

Tycker också HV spelat ruskigt bra hitills, extra surt att de gav bort 1-0 målet

Ja så här bra har dom inte spelat på Läääääääääääänge 0-0 eller 1-1 borde det vara nu

massa j* misstag men helt ok spel ändå

Vad har de tryckt i deras vattenflaskor?! Hela laget är som en speedad studsboll!