Jag får se hockey nu och som HV spelar nu, herre jävlar !!
Fortsätter HV såhär så ser det ljust ut. Även om man ligger under så spelar man ju fruktansvärt bra, och detta efter bara 2 matcher med nya tränarna. Fan så skönt att se en HV-match och faktiskt tycka att det är KUL! Det var fan inte igår.
Längesedan man kunde njuta av matchen även om HV ligger under. Stundtals ser det riktigt bra ut! Avsluta året med flaggan i topp, Håve!
Jag fick tillbaka bilden lagom till 2-0 målet.
Något jag har funderat på under säsongen är hur HV agerar när dem attackerar. Dem flesta lagen använder skridskoåkning och till exempel överlappning som således ger dem skottläge framför eller snett framför målvakten.
HV däremot. Dem liksom fastnar vid sargen och slänger pucken mot mål. Om vi kommer förbi så kan stannar spelaren upp och passar till back som oftast skjuter mot mål, sällan på mål dock. Det blir liksom aldrig några farliga/klara målchanser.
Varför ser det ut så?
HV har mkt byten under PP tycker många hockey kunniga snackar om att man ska låta PP experterna få mkt PP tid.
Kan det bara så att tränarna ge alla aktuella chansen? Utan Rajala då?
Kanske ändras efter att tränarna skapat sig egna uppfattningar om hur det ska se ut?
Tycker HV spelar bra!
Men det håller inte att missa de lägen man får mot SAIK och varför SPELAR INTE Karlsson-Carlsson- Rajala i PP???Deras pp var ju fan bäst!!!
Man kan väl för tusan inte spela Rajala i pp. Han är ju för närvarande snudd på sämsta forward. Han måste nog spela bättre i 5 mot 5 innan han kan få speltid i pp.
Hoppas dock att han vaknar till snart.
Enligt mig för att de sällan anfaller med 2-3 spelare.
Den ensamma anfallaren har ingen att spela till. Den ensamma spelaren försöker bara att hålla kvar pucken i anfallszon, & slippa kontringar
Idag anföll hv med 3 pers & Rajala tog skottet. Händer inte för ofta.
Wikegård visade upp en sikvens där Mackan höll i pucken passade medspelare som kom i fart och tog en smäll.
Fortsätt med det.
Kom igen nu HV
SF-KANALEN!!!
byt tillbaka fort!
![]()
Hoppas cyrus att du inte tar detta som en förolämpning,men det känns som vi fått ett lag inte en femma.
Fan
Helve* oxå, ge gruvfolket lite stryk då.
Rajala som inte tar markeringen. Fyfan vilken dålig match han gör…
Markering?
Rajala står 1-2 m från motståndaren???
Rajala är sämst på plan i HV idag. Enskilt ansvarig för två mål bakåt.
Jag fattar det inte. Oavsett spelsystem så borde gå emot deras hockeyinstinkt att bara stå och titta på när en man är så fri på bortre stolpen som SAIKs nr 37 blir där.
Episkt.
Tycker fan synd om hv… får inget med sig alls… Det var spiken i kistan.
Så va det det här med att försvara!!!
Hur fan kan man få stå helt ren sådär???
Pinsamt dåligt försvarsspel av Rajala men han är inte ensam där.
Jag ser ingen jätteförbättring gentemot innan, HV skapar och har lägen och leder skotten men är för jävligt dåliga på att göra mål och släpper till ett par lägen och då blir det mål…
Jag tycker hv är det bättre laget sett över hela matchen men det handlar om att göra mål.
OM tränarna ville väcka andra spelare så har de iaf gjort sitt bästa för att se till att vår BÄSTA målskytt och poängkille blivit sämre, Rajala har ju bara blivit sämre sedan han splittrades från sina lekkamrater…ILLA.