Omgång 37: Frölunda HC - HV71

Kedjorna ikväll är katastrof. Kasta om i alla omedelbums!!

Han har inte vunnit på keno på länge :wink:

Hv hänger helt enkelt inte med Frölunda!
Vi kommer ensamma och det händer inte ett skit!

Hv har haft två PP och inte ett skott!
Vad är det för fel?

Vad har hänt med jämtin han jobbar och jagar inget längre och jobbar inte hem utan åker sakta tillbaks,vart så hela matchen!!Ja det är tyvärr bara ett lag på isen som vill framåt :open_mouth:

+1 blir så jävla trött

Ja säger då det!

3-0! Är det nu vi ska vakna eller?

Haha vad gör Ersberg. Tack och godnatt. Nya tag imorrn.

Men hallå varför spelar Tedenby BP som är totalt oduglig i egen zon :open_mouth: :open_mouth: :confused:

Nu studsar allt deras väg. Hv behöver ha en skitpuck som studsar in innan 3e

Har inget positivt att säga längre. Dom gör bort sig match efter match. Malte Strömwall hahahaha.
Hoppas och tror på en rolig och bra final senare i vår mellan ska vi säga ZAIK - Linköping?
HV71 har lång väg att vandra. Egotrippade spelare som ej spelar med hjärta utan endast åker runt och inte uträttar ett skit.
Hade vart en sak om dom kämpade som ett lag gör, när man vinner som ett lag och förlorar som ett lag. Men det tiden är förbi för många år sen. Dagens spelare har inte samma känsla för sin klubb som förr. Bara pengar idag som styr.
Frölunda är ju 10 nummer för stora.

När andra klubbar rustar för slutspel, då släpper och sparkar HV71 spelare, och sen tar in nån spelare som inte ens håller för korplaget.
HV71 vill inte gå långt, det är enda anledningen jag kan se.
Sen om ni vägrar accepterar det och fortfarande sitter och drömmer om guld, så gör det då, men sitt inte och lipa sen när allt skiter sig :smiley:

Som sagt, jag är glad att jag fick uppleva HV71´s storhetstid.

Kattens lek mot råttan nu…

Trean hade han väl inte en suck på :exclamation:

Den onödiga utvisningen kostade nog matchen :frowning: Hv har glömt bort hur man åker skridskor,de går ju bort sig i egen zon hela tiden…

Usch. Jag mår fysiskt illa av att se HV försöka spela hockey nu.

Dom är ju helt utspelade. Defensiven har klappat ihop och lämnat in för längesen, offensiven kom inte ens till match idag. Hur fan ska det här sluta?

Men det är väl så här det ser ut när ett lag som bara blivit av med spelare utan att ersätta dom möter ett lag som rustar och förstärker för att vinna SM-guld.

Det enda positiva är väl att HV kommer att undvika negativt kval i år. Med det här spelet blir det play in i år igen.

Gud. Så. Dåligt.

Jag mår väldigt dåligt psykiskt av hvs spel…

Korrekt uppfattning. Tyvärr ser inte övriga forummedlemmar detta, utan sitter fortfarande där hemma och drömmer :laughing:

Blev också besviken att man inte värvade någon bättre än malte. MEN Hv har gjort minusresultat i flera säsonger i rad. Man tog in både tedenby och laine efter att truppen var spikad. Sen måste det till ett mirakel om man ska gå från flera skit säsonger till att ta guld. Hv har tagit ett jävla steg iår och ska vara nöjda. Nej det blir troligtvis inte guld iår men kommer vi förbi kvarten så är det väl ett jävla lyft? Gör vi plus och kan rusta inför nästa så är väl det ett plus? Finns så mycket bra med dagens hv och det lyftet man har gjort från dahlens tid att det är tråkigt att läsa om folk som har satt några fantasi mål.
Jag hatar att se hv torska men så är det ibland. Imorn kanske det är hv som är 10 resor bättre.

Kungkeno,jag tror samtliga här inne ser att Frölunda spelar bra,och att HV spelar dåligt. Skillnaden är att vi inte går bananas och gör bort oss helt :wink:

Ja just precis så är det allvetande kungkeno… :wink:

Ja, fast jag sitter inte här och skrattar av skadeglädje i alla fall. Jag lider med laget och supportrarna. Kan inte kännas kul att vara som sämst när det börjar dra ihop sig nu när man varit med i toppen så länge. Att HV skulle hamna på plats 6-8 var väl väntat innan säsongen började, men nu när dom legat 2-3 så länge så skulle det verkligen kännas som ett nederlag om de till slut hamnar som 6-8.

Hoppas att dom kan hitta tillbaka.