Omgång 37: Frölunda HC - HV71

Frölunda HC vs HV71


image image

Åka västerut. Tillsammans. Vi kommer gå vår väg.
Village people 1977.
Starka ord. Starka ord sökes. Ord som kan göra skillnad. Jag söker efter dessa starka ord. Mitt meningslösa sökande har tagit mig bakåt i tiden. Till 70-talet. Till tiden för vår förenings födelse. Discons årtionde. Disco-hjältar. Marvin Gaye, Barry White. Gloria Gaynor, Diana Ross, James Brown. Glöm inte Tom Jones. Jag vet inte varför. Svårigheten att hitta ord är kanske en naturlig reaktion på föreningens ändlösa golgatavandring. Vad vet jag.

Tänk om man var Tom Jones. Då kunde man riva isär skjortan, släppa loss bröstkorgens vildvuxna djungel och skrika “DU ÄR EN SEXBOMB”. Det hade hjälpt. Men man är inte Tom Jones. Man är inte ens i närheten. Man är snarare skribentens ekvivalent till Shakin’ Fredrik. Om ens det. Inga ord finns iallafall till hands för tröst eller stöd. Disco. Discon är död. Släpp in discon i era liv. Disco är riskfritt. Till skillnad från vårt hockeylag.

Jag är galen som en fool. Galen på pappa cool. Pappa cool…

Silenzio stampa

FORZA HV71!!

7 gillningar

Min prediktion. HV öppnar starkt med 5 mål i den första perioden och tappar sedan till en 5-7 förlust. Någon däremot?

1 gillning

Hv vinner 4-2. Borgy spelsugen o sätter två. AP två också. Tack för kaffet.

4 gillningar

Dichow inte med idag… avtalat? Eller stämmer det att han ha en känning?

HV brukar göra rätt bra matcher mot Frölunda. Chans för poäng idag tror jag.

Hoppas jag. Jag skall dit och dricka öl, så idag vill jag se en 3 poängare!

7 gillningar

Har har väl säkert nån skada till och från som Frölunda visste om och HV gick rakt i fällan :melting_face:

Kontraktet är ju skrivet så…

Enligt Lindbom så kommer HV inte ändra något i formationerna till eftermiddangens match, hazm verkar vara förtjust i förstakedjan, lite synd att han inte vågar sära på dem.

Jag tror att det kommer lossna för den kedjan inom kort. Känns väldigt bra att AP, Niki och Brännan är återförenade. Vi såg ju vilken hockey dom kan spela i början av säsongen.

1 gillning

Hyper viktigt med poäng idag då Malmö och Modo möts. Vi måste få med oss poäng för att inte bli avhängda. Men smolk i bägaren att dichow inte spelar. Ortio utstrålar en helt annan osäkerhet i målet som speglar av sig på försvaret. Snälla gud, ge oss en 3poängare. Amen.

2 gillningar

I Jesu namn till bords vi gick, och herregud sådan match vi fick!

2 gillningar

Tror Dichow fick en liten smäll på högerarmen mot Bandyklubben när en egen spelare åkte in i honom. Han åkte runt lite efter avblåsningen och skakade på armen

SNälla låt detta inte bli friåkning i HVs zon. Mål behöver göras idag

Troligen målsnål match där Ortio måste stå på huvudet för att laget ska sno åt sig poäng. Ska HV71 vinna måste målskyttet lossna men det är inte sannolikt att det sker.

1 gillning

hoppas på en vettig match. de ska hissa upp någon stackare i taket så kanske drar mig dit tidigare om man inte fastnar i puben, väldigt höga odds.

Äntligen kommerr HV till Götebog.

Får hoppas att det inte blir likadant som senast de va på besök :slight_smile:

Christian Bäckman #5

Nog för att HV kommer upp på säker mark om det blir vinst idag och Malmö förlorar.
Men jag hoppas på vinst för både rövhökarna och HV.
Bara bra om vi tar ikapp fler lag.

Antingen blir det en jämn match där ortio spelar bra men hv förlorar tillslut pga att ortio faller ihop.
Eller också blir vi överkörda, hönsgård i egen zon och ortio som faller ihop.

Slutsats. Vi kommer förlora med ortio i mål.

1 gillning

Frölunda är inte lika säkra på hemma-is som HV är.

Två gånger har det dessutom hänt att vi har fått till första periodpaus med 0-2 i röven men lyckats vända i andra perioden. Tror stenhårt på vinst i eftermiddag.

2 gillningar