Omgång 37: Frölunda HC - HV71

stackarn hopps han är bra på höjder

HV har tagit summa 0 poäng BORTA mot de 8 bästa lagen (dvs 11 styck 0-poängare).

Frölunda har 8 vinster av 9 möjliga HEMMA mot de 6 bottenlagen - en vinst var på övertid men resten är 3-poängare


PS Det är ju en rätt stor poäng-skillnad mellan de 8 bästa och de 6 sämsta lagen i serien därav uppdelningen …

Poäng är superviktigt så klart men nästan viktigare hur spelet ser ut. Tycker vi varit direkt usla de tio senaste och att vi haft tur som tagit poäng.

Jag tänker tvärtom, speciellt idag. Skiter i om vi vinner på 2 slumpmål och en feldömd straff, och VF totalt äger matchen, bara vi får poängen. Tänker på t.ex. början av förra säsongen där alla sa att spelet såg så bra ut men poängen uteblev, nu gäller det bara att fortsätta få in pinnar på kontot och ta oss över strecket. “Fint spel” utan poäng känns som ett kännetecken för ett bottenlag, speciellt att man pratar om hur spelet är istället för att titta på vilka poäng man plockar.

Man är inte bättre (eller sämre) än vad poängen visar, även om det hade varit kul med stilpoäng för underhållande spel. :slight_smile:

2 gillningar

Sjukt nervös då det är en match jag kommer besöka.
Sitter ”tyvärr” ihop med polarn som håller på fel lag.
Dvs en av oss kommer gå lycklig från matchen.
Förutsätter att det blir jag!
Annars många gravöl!!
:partying_face:

1 gillning

Hur ser forumuppslutningen ut på bortastå? Hoppas att ni ger hemmaklacken en match i matchen!

Det är lite för enkelt att dra slutsatsen att vi förlorar med Ortio i mål, försvaret har ju svajat ordentligt. Sen hade jag hellre sett Dichow i mål då han verkligen är i zonen just nu. Men nu är det som det är, vi har det lag vi har, då gäller det att kriga för varandra och för klubbmärket, det har saknats i många matcher den här säsongen.

1 gillning

Snart framme med northbanks!

Vill ha lika tur som @lejacques när han åker på bortamatch! 3p!

5 gillningar

Kan vi slappna av och vara spela vårt spel även på borta plan?

Skit i att tänka försvar. Tänk, vinn en hockeymatch. Sen får man lita på att försvaret sitter där.

Spark i baken. Kör hårt!!

3 gillningar

Förväntar mig inte fint spel utan något som kan ge hållbara resultat över tid. Då är den enskilda matchen mindre viktigt. Vi kan inte leva på tur och att andra lag ska suga ännu hårdare.
Vi behöver ett eget spel och åtminstone två fungerande kedjor.

Jag vill inte gå in i ett kval mot Oskarshamn eller Malmö med ett spel som ser ut som trasselsudd.

4 gillningar

HV har mycket att leva upp till med den uppslutning av fans som väntar. Don’t crack under pressure!
Heja HV!

2 gillningar

Verkar vara väldigt mycke hv folk på plats idag. Nu kör vi!

7 gillningar

Hoppas mycket på andrakedjan idag. Fick inte chansen förra matchen.

1 gillning

Förhoppningsvis är borgy spelsugen som fan. Får gärna göra ett likadant mål denna match som förra bortamatchen mot Frölunda.

3 gillningar

Fick detta SMS av Frölunda. Sist HV var här och jag skulle köpa biljett blev jag redigerad till Frölundas hemsida. Eftersom jag är hockeynörd och ibland släcker hockeytörsten genom att gå på någon annan match i Scandinavium gick jag med på att få SMS. Hade god lust att svara såhär dock :rofl:

Tänker det här är väldigt relevant till vår match så det får bo här - vem vill ni se vinna mellan Modo och Malmö idag? Helst skulle ju båda förlora men det blir tyvärr svårt…

  • Modo
  • Malmö
0 röster

Känns som att om modo hamnar där nere har de varken pengarna eller orken att ta sig upp.

1 gillning

väldigt mycket hv folk här i Scandinavium! de flesta verkar ha hamnat i rinkside baren vid O sektionen! välkomna upp