Omgång 37: Frölunda HC - HV71

Dålig magkänsla inför matchen idag.

Ortio i kassen innebär ju troligen minst tre mål i baken och att vi då ska göra fler känns inte troligt tyvärr.

Nu kan ju allt hända och Ortio kanske överraskar och hamnar över 90% och ger oss chansen att skrälla.

Mesta pekar på typ 4-2 till Frölunda efter en jämn match.

1 gillning

Hoppas vi kan ta oss förbi båda de här lagen. Alltså säger jag malmö då de är efter.

Men det kvittar. Viktiga är att vi vinner.

2 gillningar

Tror tyvärr du har rätt. Ortio hamnar sällan över 90 %. Dichow har väl hamnat över 90 i samtliga matcher han stått? Hoppas ortio kan steppa upp nu när konkurrensen är högre nu om målvakts platsen.

Borgström gillar göra klassmål mot Frölunda han sätter nog två idag!

3 gillningar

Oavsett historik, form, spekulationer och panik så har Hv idag chansen att ta nästa kliv och visa vad de vill med säsongen.

Ta den! Kriga! Vinn!

4 gillningar

+1

Kommer ihåg när Bäckman just kommit hem från sista sejouren i Nordamerika, var väl 09/10. Säsongen innan Tedenby stack över. Teden hade total lekstuga med honom i första mötet.

Snart 15 år sedan…

1 gillning

Har nån statistik på vinster/förluster vid hyllningar innan match. Känns som vi ligger dåligt till där.

3 gillningar

Vann mot brynäs borta vid hyllning av Börje. 5-1

Har nog redan druckit “för mycket” för att analysera den här matchen på ett vettigt vis. Så vinn bara så det blir enkelt!
KÖR VI!

1 gillning

Jag har också druckit för mycket, överlämnar detta till andra…

Fan vad långtråkig ceremoni! Släpp
Pucken!!!

Släpp den!

Boooring

6 gillningar

Usch… den långsidan är inte smickrande!

Shout out till lock out-säsongen (som nämns av Bäckman) när HV ville vara ensamma med att inte ta in en enda NHL-spelare inför säsongen.
Är inte bara i nutid man visat upp olika typer av hjärnsläpp.

1 gillning

Haha tänkte exakt samma sak. SLÄPP PUCKEN

Varför ska dessa hyllningar alltid kännas som begravningar? Ha lite fest istället

2 gillningar

Jag hade blivit extremt besviken på vår förening om vi skickade upp en spelare i taket med samma meriter som Bäckman. Konstig tröjhissning måste jag säga.

Ja nu räcker det. Släpp micken.