Alltså…För fan, Bendelin, Olsson o Ljungberg!!! Ni måste ju implementera ett hållbart försvarsspel. Det här med man mot man håller ju inte och det är så man spelar även om man förnekar det.
Vid Modos andra mål var Johan Lindström på vänstra sidan i HV-zonen. Men då kommer han på att hans gubbe är på andra kanten och sticker dit som en skållad råtta. Följden blir att Modobacken som Lindström lämnar blir ensam och kan ta ett par skär framåt och skjuta mål. Amatörhockey!
Ser bara ett mål med säsongen. Att slippa kvalserien. Men det är långt ifrån säkert. Långt, långt, långt ifrån säkert. Jag trodde aldrig att jag ens skulle tänka tanken ens, men…HV71 har ett riktigt skitlag på benen denna säsongen.
Visst kanske överreagerade lite… men för mig är de en gåta hur hv ens kan ha så mycket publik på sina matcher…
mycket trogen hemmapublik… själv gick jag efter halva tredje idag orkade inte se ett helt lag glida runt o vänta på semestern…
Jag hoppas att du har rätt. Det värsta som kan hända just nu är att ÖHK vinner hemma mot ZAIK imorgon. För ÖHK spelar mycket bättre som ett lag än vad HV gör, dock så saknar de lite individuell skicklighet. HVs raka motsats alltså. HV har några spelare med individuell skicklighet, men de spelar inte som ett lag.
HV och ÖHK möts i näst sista omgången. Jag tror ärligt talat att det är i den matchen som det kommer att avgöras. HV visar ju gång på gång att dom inte kommer att kunna lösa detta på egen hand. ÖHK däremot har fått ett uppsving med Kenta. Motsvarande uppsving med Bendelin och Olsson i HV har vi inte sett ännu, men vi kan ju hoppas på att det kommer…
husmanis:
att det är dålig stämning i laget kan jag nog dementera på det bestämdaste. Jag ser en hel del träningar och där är det både tjo och tjim och vad det verkar en mycket god stämning i laget. Dessutom, och det är inte minst viktigt. Det är en jäkla fart på träningarna, ett mycket högt tempo på allt man gör.
Därför blir i alla fall jag väldigt förvånad över att man spelar så in i h-e slött och utan glöd och intensitet när det är match. Det är fullständigt obegripligt.
Nä jag undrar vad planen är i försvaret och vad planen är i uppspelen för alla ser totalt förvirrade ut och det finns inget samarbete alls utan då en tar bort sin gubbe vid sargen så fattar inte de andra att de ska ta puck och vid målen så tittar alla pucken istället för att ta spelarn. Wesslau är ju mil utanför målet vid ett av målen och Fälth kan få ut pucken vid 2-1 men slarvar och vid 3-1 står han och sover!
Min sämsta investering i livet: Säsongskort 2013/2014
Lika bra som det var mot AIK häromdagen, lika dåligt var det ikväll. Man var bra med i åtta minuter tills Fälth blev utvisad och sen var det bara Modo för resten av slanten. Vi får hoppas att Örebro och AIK fortsätter gå dåligt för vi verkar ju inte kunna vända på detta med vårt egna spel.
Ska bli intressant match på lördag att möta ett LHC som är taggat till tänderna efter 0-7 i röven i kväll. Vi lär INTE vinna den matchen om vi spelar så här uselt.
Katastrofalt dålig insats från början till slut. Utan Rajala vinner inte HV verkar det som.
Fiala gjorde en helt okej debut, Christensen gjorde som vanligt mycket på egen hand, resten var dock mer eller mindre anonyma.
Kvällens stora fotbollstjärnor går till Marcus Nilson och Fantenberg. GRATTIS på er.
Hur fan kan man få en liten knuff på axlen så benen viker sig sju-dubbelt, veka J** “hockespelare”.
Håller med Zico. Att det skulle vara dålig stämning inom laget kan jag direkt tokdementera.
Vart även liknande rykten under Ulf Dahléns ledning att laget skulle vart uppdelat som det dock var under JK:s ledning.
Tokfel även där, medans tyvärr sant då JK ledde laget. Känner till båda grupperingarna.
Många här inne klagar intensivt på de äldre spelarna, Nilson, Petrasek m fl. Men ser man på dagens match så var det fjärdekedjan med Erik Andersson, Anton Bengtsson och Johan Lindström som släppte till både andra och tredje målet. Bengtsson var även inne på första.
Och Elias Fälths agerande vid andra målet är ju helt sanslöst. Först undviker han att slå ut pucken ur egen zon vid två tillfällen. Sen alibitäcker han skottet som ger 2-1 till Modo. Kryper ihop som en liten boll, men grejen är ju att ligga i skottlinjen. Fälth valde att ligga en halvmeter fel, för det kan ju göra ont att få pucken på sig. Uruselt Fälth! Och varför är denne Stefan Johansson överhuvudtaget med? En urusel back till.
5- Chris Campoli
Det var osäkert om han skulle spela matchen på grund av en ljumskskada. Han var med och spelade stabilt och säkert.
4- Anssi Salmela
Backen ville mycket mot sina gamla lagkompisar och fick som vanligt mycket speltid.
3- Riley Holzapfel
Målskytt och spelade i den HV-enhet framåt som skapade mest.
2- Oscar Fantenberg
Backen har kommit tillbaka bra efter sin hjärnskakning och spelade bra, främst i defensiven.
1- Anton Bengtsson
Han har haft det tungt, men det här var ett kliv i rätt riktning för anfallaren.
Gillar JP:s betygsättning, men varför är inte Kevin Fiala med? Tycker att han tog för sig ordentligt och borde självklart
varit med på listan. Som jag skrev innan så väljer JP det enklaste, att endast betygsätta 5 lirare och inte hela laget.
Bra iakttagelser där att det var fjärdefemman som släppte till 2 mål …
Hoppas tränarna drar lärdom av detta och kollar igenom noga vad som hände så att vi inte släpper onödiga mål nästa match också .
Häpnadsväckande att Anton Bengtsson kommer med på JPs lista. Är man inne på tre av tre mål bakåt så ska man fan inte va med på någon lista, för då har man inte gjort en bra match!!! Dåligt val, JP! I och för sig svårt att ta ut fem man i dagens match, men nog var Kevin Fiala helt ok i sin första match och borde självklart gått före Bengtsson.
jag håller helt med dig Zico. Anton Bengtsson och Elias Fälth har vart riktigt dåliga en längre tid. Jag kan väl förstå tanken att försöka få igång Fälth petrasek nilsson mfl men nog borde någon hungrig junior få chansen på Bengtssons bekostnad. Dessutom tycker jag att fälth har tagit mycket onödiga utvisningar senaste tiden sådant gillar jag absolut inte i synnerhet när utvisningarna beror på slarv och att man ej gör sitt jobb ordentligt.
Samtidigt - Erik Andersson har väl inte spelat så mycket tidigare och nu när han gör det ihop med Bengtsson så är han med på två av Bengtssons tre baklängesmål så kanske funkade inte den konstellationen så bra och bör ändras ?
Coacherna går väl förhoppningsvis igenom det på video och analyserar lite …
Tyckte dock EA gjorde flera bra grejer under matchen, jag kom på mig själv att mer än en gång tänka “vem är den där nummer 8, tänk om vi haft flera i laget som körde som honom…”
Spelarna såg bakfulla ut igår, Wesslau tappade puckar, Fälth ska vi inte tala om. Bara Fiala och transatlantkedjan som visade vilja. Jag tyckte även att Petrasek var OK, kanske även Erik Andersson trots att han var inne på ett par mål bakåt. Hoppas det inte är allvarligt med Rajala bara.
Dom gick väl mest bara ut och sa att det inte var något benbrott i båtbensområdet. Kan ju fortfarande vara en muskelskada. Kommer väl ett uttalande på hemsidan under dagen.
Det är bara att hålla tummarna. Utan Rajala känns PC och WK en aning uddlösa. Även om Fiala var bra igår så är han ju inte Rajala. Gillar dock Bendelins och Olssons sätt att faktiskt spela med Fiala där han ska spela istället för att flytta upp Lindström och matcha Fiala sparsamt i fjärde.