Omgång 37: HV71 - MODO Hockey

Men för helvete är det samma fel på Bendelin med ??? Andra var en bra period??? Var han på samma match :laughing: :laughing: Lika dålig som företrädaren :laughing: :laughing:

Tur att AIK förlorar, när inte HV skapar ett skit under 4 min PP då vinner man inga matcher.

Salmela hade kunnat få vara kapten tycker jag

Simon Önerud o Torp framstår ju som rena världsstjärnor jämfört
med våra blåbär!!!

Katastrofalt och skäms på er allihopa!
Junisarna kommer undan men resten så är det fanimej inte OK!

Ja, fy fan vad illa. Men man såg sedan modos första PP att HV inte ville vara med.
Då tänder inte publiken heller,
Det värsta är att man sumpade bort tre jävligt viktiga poäng ikväll.
Modo var inte ens bra.

Silverköping nästa match, dom kommer att vara taggade.
Hur ska HV reagera?

Saknar Davidsson nu.

Marcus Nilsson måste väl snart bänkas. Eller kanske hela HV jeeeeeeeeeeesus. Nu börjar dom kämpa sista minuten så otroligt vansinnigt dåligt.

Haha vilken planet är du ifrån? Såg du inte matchen!!!???

Nejdå, två lag är sämre än oss. Däremot blir det aldrig slutspel om vi inte har ett jävla flyt i playoffet sen.

HV spelar helt utan passion och långt ifrån som ett lag. Det kan tydligen ingen komma tillrätta med. Skulle tro att alla poäng HV tar i fortsättningen endast kommer att vara frukten av individuella prestationer. För att få de här spelarna att spela som ett lag tror jag inte är möjligt.

Flera av spelarna i HV håller inte SHL-klass ikväll och då går det inte att vinna ens på hemmaplan mot ett annat bottenlag. Pinsamt rent ut sagt.

Skönt att Fantenberg som intervjuades efter andra höll med kommentatorn om att det var en dålig period och att andraperioden varit deras problem hela säsongen…

Fan att man kan vara så förbannat omotiverad att spela en match som innebär att man (återigen) kommer ikapp lagen ovanför, som om man vill ligga där man ligger…

HELVETE!

Så besviken att jag kokar av ilska, satan också, jag vill ha tillbaka 3 timmar av mitt liv efter att ha följt den här matchen. :imp:

Men för helvete är det samma fel på Bendelin med ??? Andra var en bra period??? Var han på samma match :laughing: :laughing: Lika dålig som företrädaren :laughing: :laughing:

JA alltså vad fan är det med KARLN, han är inte ett skit bättre än Dahlen och alla som sa att det nog blir bättre bara vi byter tränare….Det ser ju fan ännu virrigare ut! Vem pratade under teimeouten??? INTE var det Bendelin iaf!

Och pp??? Hade vi ens pp i 4a minuter, det var det sämsta jag sett, vi sköt fan knappt ett skott, alla ska passa hit och dit. Då spelet inte funkar vet alla att det är pass bak till back och direkt skott som gäller och sen trafik på mål och försöka ta returerna! Ursäkta men jag är riktigt frustrerad. WK och PC försökte men de behöver Rajala bredvid sig och Kristensen behöver också bättre sällskap. Tycker även Krog får godkänt idag med två ass.

Frågan är om de spelmässigt finns två lag som är sämre… de jag sett b av örebro denna säsong är betydligt bättre än hvs spel!

Hur kan hela laget vara så dåligt rakt över, inte en Salmela var okej idag …

Wesslau släppte mer returer än ett bollplank …

Helt viljelöst tills man såg att man låg under med 2 mål, DÅ plötsligt kämpar man …

Tränarna borde tagit målvakten i andra halvan av 2+2:an, för klarar men inte att gära mål då så när tror man att man ska kunna göra mål med 3 minuter kvar…

Sjukt dåligt av både tränare (som inte såg att man måste ta burskydd, byta klart och sen komma med fart) och spelare.

Om man är så jävla trötta så gör hellre ETT anfall med fart än fyra oengagerade anfall utan fart ,

Finns inga ursäkter - fiasko …

Spelar som man hade satsat på förlust, kanske är vissa av spelarna som de där spelarna som spelar mot sitt eget lag i superettan … in med juniorer om det ser ut så här igen …

Får tyvärr ingen bra känsla av farbror Bendelins kommentarer till hela skiten. Dryper inte av engagemang direkt… bryr han sig och vill han ens ha det här uppdraget kan man undra…? Hade varit fullständigt galen om jag som trönare bevittnat exempelvis HV:s fyra minuter av så kallad PP i tredje.
Har HV lite till mans bestämt sig för att det verkar alldeles för jobbigt att jaga direktkvalificering till slutspel utan slagit sig till ro med den härligt bedrägliga fempoängsluckan ned till örebro?
Vilken jävla losermentalitet.

Kommer bli tufft att undvika kvalserien i år … jag förstår inte hur det kan se så illa ut …

Tror inte att jag skrev att jag var nöjd med något där…? Men det är klart, var ju ett så långt inlägg så det är lätt att missuppfatta. :slight_smile:

Ja, jag vet inte. Publiksiffran var drygt 6200. Drygt 6200 gick alltså på matchen och hostade upp dyra pengar för att se HV spela och så spelar de så fullständigt utan vilja, stolthet, passion, aggressivitet, fart, finess, kyla, glädje, heder och ja, vad du vill.

Jag tycker inte det är snyggt att bua, men samtidigt så är publiken här i Jönköping en av de mest lojala i hela landet, både när det gäller uppslutning och att inte bua även när det går dåligt för HV. Men nånstans går ju gränsen för vad man orkar med. Den enda andra missnöjesyttringen som finns att tillgå är ju att inte gå dit. Och det skulle ju heller inte göra saken bättre.

Ibland måste publiken tända laget. Ibland måste laget tända publiken. Idag skedde inget av detta, men det är trots allt bara laget som i slutändan faktiskt kan göra något åt resultatet.

haha. Vad menar du??? Skrev jag att jag var nöjd med matchen eller nöjd med något???

Absolut, jag håller med. Man betalar stora pengar för att se på sitt favoritlag(hoppas jag att det är iallafall) och får se detta skit. Förstår dock inte hur arenan kan börja tömmas när Modo gör 1-3 och att burop kommer när det är 10 minuter kvar av matchen. Publiken i Jönköping har varit fantastisk hela matchen, men idag var de inte det. Trötta och tysta.

Och hoppas ingen som var på matchen tar illa upp, gör ni det så buade ni eller lämnade när det 10 minuter kvar.

Tycker det är så lustigt, satt å tänkte efter 5min in på första perioden “oj oj va taggade Hv är …sjukt kul nu vänder det!”
Sen bara avtar skiten, varje jävla match, hur kan dom vara så otaggade vafan dom missar ju slutspel till 100% snart om de inte vänder genast, hur kan man vara så ointresserad ? tycker det är uppenbart att det största felet i Hv inte är taktik eller spelare, det är någonting som gör att dom inte kämpar, dålig stämning i laget ? något sånt måste det ju vara
tamig fan alla i Hv är i formsvacka samtidigt nu har tom Fälth börjat spela sämre än vad han är och joinat rästen av gänget med underpresterade trött gubbar, nu har vi bara rajala campoli salmela kvar som fortfarande kör på 100%