Omgång 37: HV71 - Västerås IK

kommer aldrig fatta törngren i pp

Vi får se om ett par dagar.

PP är som en diarréfylld kalsong just nu.

Är det nån som har hällt såpa på bladen idag? Tycker varannat passningsförsök glider av…

Katastrofperiod. Igen.

Fyfan vilket dåligt spel hv!! Det kommer aldrig gå att ta sig till shl om detta spel fortsätter…

sämst på banan kan också göra mål

Hur länge ska Thermell få förstöra HVs PP, det blir ju bara sämre och sämre…Kokkonen ska inte spela PP, han ska inte spels alls.

Ang tacklingen.
Den är något för hård kanske, men i övrigt helt ok enligt mig.
Inte blindside, inga armbågar, inga uppåtrörelser, inte direktträff på huvudet.

Max en tvåa.

(Fast jag är nog för gammal för att förstå att hockeyn mjuknat på senare tid)

Alltså vad är det för pp vi har!? Katastrof. Å Powell? Veteran om han är en tillgång. Dessutom kokkonen spelar igen… Känns tungt.

Precis som Andre sa så är det mycket slarv och passningarna sitter inte. Snyggt mål dock han gjorde
PP är ju makalöst blekt, kvitter vilka vi ställer upp med på isen.

Tycker den är feg respektlös och fullständigt onödig. Klart Svensson har ett ansvar, en det har Ullström också.

Mycket tveksamt om HV kommer ha någon nytta av Ullström denna säsong. Har MYYYYYYYYCKET låååååångt kvar till att vara en tillgång öht, vilket det naturligtvis är helt naturligt med tanke på omständigheterna. Men en spelare som orsakar så mycket problem ska väl Max vara 13:e forward med 3-4 min istid. Hult lär behöva säkra upp en annan spelare, för som att, mycket tveksamt om Ullström blir en tillgång.

Sen gör det ju inget om han blir avstängd. Kommer knappast vara saknad.

[quote=“Farzan”]

Solkar blindside, kanske inte rakt i huvudet som jag trodde först, men helt klart ful och vårdlös. Lär bli avstängning men kan klara sig på han inte är återfallsförbrytare och därmed endast få 2-3 mtcher

+1 Är ju det jag försökt förmedla tidigare. Man går all in på Ullström som frälsaren men han har oerhört mycket att bevisa innan han är det. Trodde ju en sån kille kunde vara lite mer rutinerad i ett sånt läge… Så sjukt besviken på HV om dom inte värvar in nån nu. Precis som ni säger måste han vara bonus och inte någon som ska bära laget.

Är inte heller purung men kan fortfarande inte se vad som är fel med den. Backen är ju helt förvirrad även innan tacklingen…

varför ser det såå tafatt ut vad hve än gör där ute fattar det suger att spela i denna liga men måste ju kunna tagga till någon gång per match i alla fall eller :question:

Huvudtackling? Tycker inte han träffar huvudet alls. Dessutom saktar Ullström in farten men trycker till ordentligt när han når fram. Västeråsspelaren slår huvudet i plexit. Gränsfall mellan 5 eller 2 minuter. Ska inte vara någon avstängning.

Nu är du gnällig.

Precis så är det. Hans huvud åker in i plexit eftersom kroppen först åker in i sargen. Det blev en 5:a bara för att det blev en skada.