Omgång 38: HV71 - Färjestad BK

HV71 vs Färjestad BK


image image

Legend. Erik. Kung.
Man kan välja att se på denna speciella kväll på många sätt. Man kan försöka att bortse från verkligheten, den dystra, den mörka, den ångestfyllda och bada i nostalgi och sockersöta minnen. Man kan också ta fram polygriptången och med våldsam kraft vrida up ångestmätaren på 27 då man inser att vi med stor sannolikhet har släpat hit en omåttligt populär legend, med familj, över en ocean, för att bevittna ett förödmjukande ass wooping.

Halvguden Johan Freijd, som ännu inte outat vad han har för @ på detta forum, har samlat ihop det bästa från HVTV med Erik, vilket skevar en mot det första av de två alternativen ovan. Men oavsett i vilket bo vi fans väljer att placera våra ångest-ägg så hoppas undertecknad att förening och spelare ser den ödmjukhet och vinnarskalle som kännetecknade Erik. Ser och apar efter. Ty de egenskaperna har saknats under en väldigt lång tid.

Vi behöver tre pinnar. Gudars vad vi behöver tre pinnar. Men mer än tre pinnar behöver vi ge Erik en upplevelse, före, under och efter match, som är en kung värdig. Då håller det inte att förlora mot träsko.

För Erik - vinn!!!

Johan jonglerar

FORZA HV71!!

14 gillningar

VINN!

3 gillningar

Vinn, snälla bara vinn!
Jag orkar inte mer förluster.
Min familj orkar inte med mig längre.
Så snälla HV71 vinn bara vinn :smile:

3 gillningar

Motståndare har formsvacka lutar den bryts i vanlig ordning mot hv baasaaaasssrch

Jag känner på mig att vi vinner idag. Hv spelarna är jävligt revansch sugna efter bittra förlusten…

1 gillning

Verkligen, FBK har två matcher i närtid att vända den negativa trenden och börja jaga Lakers. Men samtidigt ser HV71 ut som ett bättre lag nu. Mer stabilt och om det får ånga på tror jag att vi kan hoppas på att Modo blir räddningsplanka.

1 gillning

SLUTSÅLT

3 gillningar

3 poäng är ett måste idag. För inte en jävla chans att HV plockar poäng i Timrå på Torsdag.

Färjestad i en svacka och HV har hyllningsmatch. Det kan bara sluta på ett sätt.

5 gillningar

Hur ser det ut med “Första målet för säsongen” eller “Första målet i SHL” har FBK några kandidater?

3 gillningar

Är nog mer orolig för stämningen i arenan än resultatet. Kanske säger mer om hur bra HV är på hemmaplan och hur dålig klacken kommer vara idag.

Blev lite sugen. Vad tror ni kommer vara den största besvikelsen idag?

  • HVs resultat
  • HVs spel
  • Hemmaklackens engagemang
0 röster

Vinn. Bara vinn? :wink:

1 gillning

Detta är iallfall positivt:

Mer positivitet:

8 gillningar

Hoppas HV kan bjuda på någorlunda bra spel när kungen är här, satt och blev lite tårögd när man kollade igenom lite highlights och klipp med Eric från förr.

3 viktiga pinnar, om gud bara kan låta det kugga i idag och vi får lite skitmål som studsar vår väg och va kliniska i avslutningslägen, skippa den där jävla sista passen som ALLTID blir fel.
Annars tror jag det kommer bli väldigt svårt ikväll.

VÅGA GÅ FÖR 3P

3 gillningar

Fasen, synd man inte är på plats idag, hade vart nice med en signerad tröja av kung Erik…
Grämer mig ännu att jag bara var en tusenlapp ifrån hans matchtröja säsongen 16/17…
hade jag vetat vad jag ångrat mig hade jag gått all in…
Knappt ngn hellre jag velat ha…

1 gillning

Förra matchen var nog den hockeymatch jag blivit mest bitter av någonsin efter match 5 i Gävle 2021(Och möjligen också match 5 i finalen mot Björklöven 2022) så snälla HV, vinn den här matchen!

2 gillningar

Ortio står :confounded::gun:

Så vad tror ni kommer vi kommer kommer glädjas mest åt denna kväll?

  • Ceremonin för Erik
  • HVs spel
  • Resultatet
  • Sjöholms tacklingar
  • Tedenbys dribblingar
  • Ortios räddningar
  • Stämningen i hallen
  • Kents avgång live i periodpaus två
0 röster

Dichow är skadad.