Omgång 38: HV71 - MoDo Hockey

Jag ser hellre några kontraktsrivningar på isen innan andra. Liljander går ut på röda mattan och river Tedens kontrakt, publiken får taket att lyfta

1 gillning

Som låten Terra Titanic
”Endstation Ozean”
:grin:

1 gillning

Matchen kan fortfarande sluta 7-1!

3 gillningar

tillbaka in på dass med dig!"!!!

2 gillningar

Alnefelt borde tagit skottet som blev mål kan jag tycka nu när jag tittar på reprisen .

Sen lyckas ju HV missa alla målchanser dessutom (“continued” från förra matchen)
Antingen väntar de en halv sekund för länge eller för lite, men verkar skitnödigt som bara den

Vi kan väl säga så här. Hamnar HV i kval i år så beror det inte på våra toppspelare. Jag vet faktiskt inte hur mycket mer man kan begära av spelare som Ang, Borgström, AP och en handfull till. De måste få ha en dålig dag, som mot Örebro, eller kvällens förstaperiod mot Modo.

Hamnar HV i kval i år så beror det på spelare som Hansson, Tikka, Stakke, Lindbäck, OSL, Tedenby med flera. En urusel bredd som inte bidrar med ett skit. Kliver inte fram och avlastar våra toppkedjor när de senare har en sämre dag, däremot släpper de in mål på grund av sin egen uselhet.

Jag har nog inte kokat så här mycket på länge. Och då har man väl haft ungefär en miljon anledningar att koka den här säsongen.

11 gillningar

Fan vad jag unnar Brännan att sätta ett hat-trick!

1 gillning

Du har tydligen ingen koll alls på alla tanter/damer som går på matcherna som älskar Tedenby.
Bra många av dom.

2 gillningar

Mjukglasspsyke-HV visar återigen att rädslan att förlora är större än viljan att vinna.
Vi blir nollade ikväll.

4 gillningar

Var ganska väntat med underläge väll? 5-1 i skott tidigt och sen ribbskott - som upplagt för underläge

1 gillning

Även om Liljander verkar tycka att AB är en guldklimp i vardande så har jag svårt att förstå hans beröm av AB. Trots att Tikka är tillbaka så ser fjärdekedjan skit ut…

Att skicka iväg Träff som är en riktigt stabil och tuff junior med målsinne och spela HH och Tedenby före är enligt mig korkat. Tikka är ju center så inte lika lätt att ersätta men går nog att lösa…

Att ett så här bra och namnkunnigt lag kan coachas och prestera så dåligt är inte bra. Såg att någon skrev att vi hade SHLs bästa lag, det har vi inte. Däremot långt ifrån det sämsta som vi ser presteras gång på gång och livetabellen…

Nu kan det inte bli sämre i alla fall så det här måste vi bara vända.

1 gillning

Jag tror någonstans att AB har en övertygelse att hitta ett spel. Han arbetar för stort. Istället för det enkla. Att matcha bästa möjliga lag för att ge oss chansen att ta poäng. Istället ska alla komma in i det. Därav ser vi det här.

Finns bara en väg, att INTE spela de som inte når SHL nivå.

4 gillningar

Helt enligt manus. Det är fan anus.

Börjar nästan tro att Hv vill kvala! En sån viktig match mot ett skitnödigt Modo. Men det är vi som skiter ner oss och hotar inte ett skit! Modo låter oss ligga utanför och de behöver inte ens ta i för att hålla oss där. Det gör vi bra själva. Inte en jävel vågar ju in i skiten. De flesta målen göra numera efter kamp framför mål!

Man blir bara förbannad av att se överbetalda spelare åka runt som det vore allmänhetens åkning. Skicka in hela juniorlaget framöver!

2 gillningar

Klarar man inte av att värva en Center som är bättre än Tikka så ska man inte hålla på med värvningar.
Det är AKUT att hitta en random stabil tvåvägs center.

3 gillningar

Vi måste leta med lykta och ljus i allsvenskan. Vi har haft allsvenska lån som varit tusentals gånger bättre än Tikka och Hansson, på samma sätt som våra juniorer överglänst nämnda duo både ifjol och i år.

Vi måste höja nivån på vår bredd. Nu.

5 gillningar

Tycker att hv har haft problem i många år med att spela enkelt, framför allt i anfallszon. Det krånglas till o väntas med skott, man hamnar vid sargerna hela tiden. Nä… in med folk framför mål och lyft in kaospuckar som studsar när spelet inte kuggar i. Modo får komma in gång på gång i ett öppna lägen när hv sjunker ner till egen förläng mållinje ta mig fan. Är så trött på att hv aldrig kan gå att lita på.

2 gillningar

Tredje har en höjd som fjärdelinan inte är i närheten av.

1 gillning

Det ser dock ut som ett välcoachat lag i anfallszon, och ett som hoppas på att Borgström drar upp den i krysset.

Tar mitt ansvar.
Inleder period två på skethuset.
Kräver bra uppdateringar och en fantastisk beskrivning av 1-1 målet.

2 gillningar