Omgång 38: HV71 - MoDo Hockey

Just nu kval mellan oss o silver få pyton

Dags att ta hem alla juniorer igen och riva med Engsund, Tikka, Hansson & CO nu. Kosta vad det kosta vill.

Slarvig där. Menade inte Du. Kunde ha bytts ut mot Man. En generell fundering liksom.

Jag tycker ju det är en skillnad. Med Hansson och Tikka på isen så börjar vi som sagt på minus. De är på riktigt bland det sämsta jag sett i en HV-tröja. Visst, kan man tycka det är charmigt med att en så dålig spelare som Hansson ändå får chansen i Sveriges bästa serie. Jag tycker inte det är charmigt längre. Jag tycker det är direkt pinsamt och ovärdigt en förening som påstår sig tro på det man håller på med.

4 gillningar

Du får inte kritisera blommans favoriter!

Du ska se att vi se att vi tar en riktig prestigeseger mot serieledande FBK i näst sista omgången, när vi ligger 13 poäng bakom Modo.

Alsing tycker HV är bästa laget denna period, Alsing ska låta bli flaskan i fortsättningen

4 gillningar

Luleå leder mot LHC. Vid denna ställning ligger HV och LHC under sträcket. Blir ett riktigt kul kval det.

Ramlar första bytet. Går bort sig totalt och släpper en 4-mot-2 i andra.

Såg ut som en påse med skit.

4 gillningar

Håller med. Hur fan är han positionerad på målet? Så fruktansvärt uselt målvaktsagerande.

Vi spelar på extremt svårighetsgrad, letar hela tiden efter det mest perfekta lägena.
Finliret funkar i pp men inte i 5v5…Vill ju se gröt, fysik och puckar som skickas in på mål.

5 gillningar

Vi köper skit för våra pengar

Sköt de något sista 15min? Alsing hade ett skott som täcktes men sen?
Är ju helt horribelt uselt och viljelöst.
Vart är kravställandet och vart fan är viljan att vinna matcher?

1 gillning

Hv måste inse att skitmål räknas dem med. Leta uppet mål men såna lägen kommer inte i dagens hockey. Kasta in folk och puckar och grisa in skiten.

Nä, ledde skotten med 5-1, slutade 5-7

3 gillningar

Krampaktigt, osynkat, inget som helst flow. Ingen kedja kuggar i och toppspelare gör okaraktäristiska misstag i utsatta positioner.

Man undrar var det ska ta vägen.

4 gillningar

Allsvenskan…

2 gillningar

Måste säga att laget imponerar. En av shls bästa trupper spelar en fantastisk hockey. :wink::rofl:

Tre fantastiska kedjor som bara pumpar på.bara en tidsfråga innan det smäller.

:clap::clap::clap::clap:

Liljanders favorittränare får väl svära lite på engelska i paus. Han är ju bäst i serien egentligen.

1 gillning

Skulle vilja se några kontraktsförlängningar på isen innan nedsläpp i andra.

2 gillningar

Tycker det var en ganska bra period. Lite marginaler hit o dit. Men vill se mer av Borgy o AP. Kul match!

1 gillning