Omgång 39: Djurgården - HV71

Bänkad i HV71 sen trycker han in 1+1 i första :slight_smile: Klassiskt.
Nä nu får vi trycka till Mackan och djurgårn i andra ORDENTLIGT. ONT ska det göra.

Varför blir spelare som lämnar alltid bättre när de lämnar hv? Fan vad dåliga vi är nu…

Lägg av…

Vi började faktiskt ganska bra sen får vi ett oturligt mål mot oss och går ner oss lite. Fortsätt där vi började och gå stenhårt på returer så vänder vi detta innan första 5 i andra.

HV i fritt fall. Ersberg släpper in två skott han ska ha. Skulle han va bättre än Wesslau? Knappast.

HV som vanligt helt ofarliga i anfallszon. Lägstanivån lika låg som förra året. Det kommer stå oss dyrt nu när de andra lagen börjar lyfta och öka tempot för att nå slutspel. HV verkar inte ha nån mer växel att lägga i. Man ligger högt upp i tabellen ända tills det börjar gälla nåt, då sjunker man som en sten. Laget lider av masspsykos - sämst när det gäller!

Pinsamt. Ovärdigt. Slutspelsplatsen på väg bort. Sveriges sämsta BP från Sveriges just nu sämsta lag.

Ursäkta en dum fråga, men en sidledsförflyttning i kombination med ett skott som går i krysset, hur kan du kräva att Ersberg ska ha den? Andra skottet, absolut, men inte det första!

Modo är sämre. 9 raka torsk just nu.

Med det sagt, HV71 spelar verkligen inte bra idag. Gjorde inte det igår heller. Hoppas de kommer ut och ger gärnet och spelar för märket på bröstet resten av matchen.

Ersberg har släppt sina mål nu om vi ska se det positivt så brukar han inte släppa fler. Nu måste HV71 bara göra 3 mål

Varför kan inte HV71 som förening värva målvakter som det är lite stake i?? Det har ju bara varit båsöppnare sedan Stefan Liv.Andra klubbar värvar målvakter som kan vinna matcher åt laget men inte HV71.Vad beror det på?dålig sportchef eller?Tycker att Ersberg år Ok som målvakt men man får inte släppa tvån!!! nu vill det till att han spikar igen och vi gör mer än två mål för det är mkt viktig match om vi ska hänga på i toppen.OCH var är alla stjärnor i laget med feta löner som ska gör mål??? 4 linan bäst match efter match,dom har väl inte samanlagt lön som tedenby tex har själv i månaden!!!

Instämmer att Hv gasar på från omg 1 och dalar nu när toppen ska peka rakt upp!
Vi saknar killar som går på mål samt vi låser aldrig mittzon utan motståndarna får komma in på tok för lätt i mittzon och in i offensiven.

Alla andra lag tar in ny energi i nya killar medans Hv tappar 2 och Hult tycker vi sitter med en bredd!
Jo tjena, inte ens en extra gubbe med idag, det kallar jag bredd!

Hahaha, det är så underbart att läsa här, många har verkligen bara två lägen. HV är bäst, eller HV är sämst. Varför ens bemöda sig med att skriva en massa skit? Visst borde Ersberg haft andra målet, men det är idiot hit, fjolla dit osv…

Ok. Du vill mäta oss med Modo efter att vi legat tvåa i månader. Visst gör det. Jag har högre krav. Och ja - hade Ersberg haft plocken högt som han skulle haft på första så hade han tagit den.

Bra skrivet.

Trodde de mer etablerade skulle visa vägen ikväll, tycker det återigen bara det är Törngren och den linan som vågar och gör något bra. Dessutom undrar jag vad fan rör sig i Jämtins huvud egentligen, Vi hade ju pp… Suck:(

Undra om bollen AJ kastade i soptunnan var menat som DAGS ATT GÖRA MÅL. Hehe. Nä nu tar vi dom. Purres lina har ändå haft lite snurr.

Snurr i hörnen ger inga mål!

Nä dom får skicka in dom på mål och storma kassen efter returer.

+1

Du skrev “Sveriges sämsta BP från Sveriges just nu sämsta lag.” Jag sa bara att Modo är just nu sämre. Kort sagt, jag anser inte att HV71 är Sveriges just nu sämsta lag. Om du vill fortsätta gnälla om att jag jämför med Modo så visst, det gör väl du också om du nu anser att HV71 är “Sveriges just nu sämsta lag”?

Herre jösses. Med en sådan logik så ska det inte bli några mål alls i ishockey för en målvakt borde alltid vara på exakt rätt plats och försvaret borde aldrig tillåta några skott och göra allt exakt rätt. Att få upp plocken till krysset i en sådan sidledsförflyttning är fruktansvärt svårt, framförallt när man inte kan gå på pass direkt då Nilson samtidigt har ett skottläge.

Nej. Du har rätt i allt. Tack för tillrättavisningen.

Haha, nej du det har jag inte. Tro mig! Men om du inte klarar av att man skriver emot det du säger utan att totalt sura ihop så får du väl göra det. Och varsågod, antar jag.

Edit:
Fan, där trillade 3-0 in också. Djurgården visar att med trafik på kassen så kan man få in puckar när de slängs in.