Omgång 39: HV71 - Örebro HK

[size=150]HV71 - Örebro HK[/size]

Äntligen en hemmamatch igen, den första av 3
på raken. Och en seger för HV är väldigt viktig för
att inte sjunka till absoluta botten av tabellen.

Lillis Lundh inför ÖHK: hv71.se/article/isk3akksa-3 … bro-hockey

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Nu JÄVLAR… ska här täppas till bakåt.

Ja nu jävlar. Hoppas på hugo.

Nu jobbar vi in 3 poäng grabbar!! Ös på bara, spela ut och ha kul!!

Gör vi 8 mål idag finns nog chans till seger!

En till målis måste in… hugo verkar ha någon skada… skulle va förödande om även gunnar, som inte direkt varit grym, går aönder.

Räcker nog med 7 :wink:

Tyckte HV tidigare var duktiga på att i försvarszon följa var sin spelare så att motståndarna mest fick skott utifrån och HV sedan fick kontringar .

Det tappades en hel del i förra matchen och det vart kaos och alla började enbart titta puck igen - Det måste skärpas till !

Sen tycker jag också det är skönt att nyförvärven kommit in och sätter puckarna när de får chanserna .

Man märker att de inte har samma mentala bagage som HV-spelarna när det gäller den saken.

Om HV fortsätter som nu kommer de säkert vinna mycket poäng mot de sämre lagen, dit hör dock inte Örebro så idag blir det säkert en jämn match !

Var denna match jag trodde vi skulle ha störst chans på poäng när vi hade luleå, rögle och örebro framför oss. 3 p på dessa 3 matcher är ok, får vi 4 är det bra och får vi 5 är de grymt. Hemmaplan mot Örebro har vi rätt bra chans på 2p. Men vi måste sätta defensiven idag, rögle matchen var en engångsföretelsett komma undan med så dåligt försvar. Sätter vi defensiven ha vi stor chans på poäng idag

Hugo fortfarande skadad, han gäster HVTV live

För första gången på länge känner jag mig lugn. Vi vinner i eftermiddag.

Hade vi haft en ok SHL keeper så hade jag varit hur cool som helst. Men utan det spelar det ingen roll hur mycket vi värvar. Sprider sig en osäkerhet i hela laget om du har spelare som inte litar på sin målvakt. Synd att ingen förstår att det är det som saknats de sista 10 åren. Nu tydligare än någonsin, tyvärr!

Men trots detta så finns det stora chanser att vinna idag. Även våra målvakter kan göra enstaka bra matcher. Hoppas på en idag!

Statistik är inte allt när det gäller målvakter men oavsett så kan/får man inte negligera när den ser ut som detta. Om jag bortser från statistiken så är min känsla precis densamma. Skulle vara intressant att höra diskussionerna mellan våra sportchefer när det gäller detta tema!

shl.se/statistik/malvakt/su … cation=all

Gillar inte att både Arell och Johansson spelar

Nä hade väldigt gärna sett Johansson/Arell på läktaren respektive 7:e back eller ännu hellre i ett annat lag.

Vad hände med Victor Sjölund? Jag tycker han har gjort det bra. Spelar klokt med större marginaler. Precis vad som krävs nu!

Fattar inte hur ni kan vara så lugna?? Jag är toknervös inför matchen. Gunnar och firma arell/johansson bidrar till stor del av bukraset.

Lånades väl ut till Tranås men hade bytt honom alla gånger mot #42 eller #17. Tyvärr så står det väl sannolikt med i deras kontrakt att de inte får lånas ut.

Kan inte någon tala om för mig precis hur ful Örebros logga är?

Trist att man spelar #17 och #42 i samma backpar?
#42 borde vara på läktaren.
#17 började första perioden exakt som han behöver spela sist och sen blev det gradvis tillbaka till gamla synder. Han är en tillgång när han spelar enkelt. Annars en stor säkerhetsrisk.

Ska bli väldigt spännande att se Murray.