Det är okej att bryta ihop. De senaste två matcherna har givit oss nog med skäl att kliva av, checka ut, ta en paus från hockeyn och inställa oss på närmaste dårhus. Psykofarmaka, tvångströja, madrasserade rum och bältade sängar känns eftersträvansvärt, jämfört med den golgata som SHL utgör för oss HVfans, nådens säsong 24/25.
Med det sagt så finns där inget vi fans kan göra för att påverka utkomsten i det stående dubbelmötet. Vi har redan gjort allt vi kan, från att springa nakna och vevandes i villakvarteret till att fylla Husqvarna Garden match efter match. Vi har gjort vårt. Nu behöver laget göra sitt. Anton behöver göra sitt. För gudarna skall veta att han och laget inte gjort allt de bör så här långt.
Så låt oss finns oss i detta. Bänka oss framför valfritt skärmalternativ och still invänta slutet. På måndag morgon kommer vi veta om det är passerat eller om det ligger i framtiden och våra händer. Likgiltighet är också ett supporterskap.
Fan man mår genuint dåligt endå är man här inne och gluttar 24-7 bänkar sig framför tv’n varenda match fast man mest mår piss av det. Snälla hv överaska mig possitivt pleeeaaas.
R45.7 - Tillstånd med känslomässig chock och stress, ospecificerat Z91.5B - Avsiktlig självdestruktiv handling utan suicidavsikt i den egna sjukhistorien
Framtida forskning kommer visa en överrepresentation av ovanstående hos HV-fans.
F10.1 – Skadligt bruk av alkohol F10.9 – Ospecificerad psykisk störning orsakad av alkohol alt Ölbärs* Z91.5 – Historia av självskadebeteende (Befinna sig på platser som triggar trauma, HG) F41.9 – Ospecificerad ångeststörning (om det skapar ångest eller stress, 4e line) F33.2 – Svår återkommande depressiv episod utan psykotiska symtom - Sedan 2018
Det är nog dessa jag hade lagt fram utan att ställa någon diagnos inför match @Highlander
Mitt förslag att testa att kasta om litet - försöka få igång Brännström bredvid våra 2 toppspelare , inte spela Tikka alls , gå ganska jämnt på de tre topp-femmorna och fjärde med strikta direktiv att spela 0-0 - aldrig hamna för långt upp när spelet vänder
Ang - Borgy - Brännström
Lenc - Moelgard - AP20
Luoto- Kero - Reber
Ingberg - Hansson - Hugo Pettersson
Tedenby som joker
Alsing - LaLeggia
Day - Viggo
Hallqvisth - Seppälä
Engsund
Det viktigaste är alltid i idrott är att viljan att vinna är större än rädslan att förlora!
Men det är det inte i HV71 och har inte varit på många år.
Vet inte vad psykologen jobbar med men detta är prio 1 att få spelarna att inse att de är vinnare.
Går man inte på isen och är rädda så minskar kvalitén avsevärt jämfört med att man bröstar upp sig och sätter skräck i motståndarna.
Här har vi failat mot bottenlagen. Vi har blivit små och då har motståndarna tagit kommandot för att vi är livrädda.
Mot topplagen har vi kommit in i att vi har allt att vinna och vågar. Det har vi inte gjort mot botten.
Ledare och spelare måste pusha upp varandra till att vi är oslagbara och kommer in med 110% inställning som inte får sjunka efter 10min.
Men har vi de ledarna i spelarmaterial?
Nej säger jag! AP, Teden som ska vara våra hjärtan har inte det i sig! Alsing vår kapten? Nej!
Ingen som det brinner till för när man spelar skit!
Vi har en i Luoto som det brinner till för! Men det räcker inte för det måste vara fler som markerar.
Blött och likgiltigt ger inte framgångar.
Nu måste fler visa attityd och jävlar anamma.
Torsk idag så är jag livrädd för att vi kommer komma tok sist och vara avsågade med 10 matcher kvar! Detta för att det inte finns det rätta virket i truppen!