Målvakterna vi ställer upp med idag har 89,7 (Olof) respektive 85,7% (Dicken) i räddningsprocent. Tufft.
Någonstans långt inne så lever hoppet att de kommer komma ut och motbevisa oss i de här två sjukt viktiga matcherna. Det finns ju kvalitet i “laget”.
Gör dom inte det så är den enda spänningen som finns kvar av serien vem vi får möta i kvalet.
Minst 4 poäng, helst 6p mot Leksand. Om inte så ger jag upp och ägnar tiden åt vika tvätt på matchdagarna.
Enda förändringen idag är alltså att Glifford kliver in mellan stolparna. Detta pga skada på alnefelt.
I övrigt exakt samma bottenlöst dåliga lag som förlorade sist…
Nä Blomman… kom igen nu! Vpga glra dom nödvändiga förändringarna som behövs nu. Det är för dåligt.
Ja jag kan också kritisera Blomman.
Nycklar idag.
- Glifford gör en stormatch (det gäller iof oavsett målvakt vi ställt mellan stolparna)
- Blomman coachar inte bort oss. Med andra ord. Blomman ska inte som mot Modo ge vår fjärdekedja tio minuter i istid.
HH igen alltså… Sen känns backsidan sjukt trubbig ut… nä ingen bra känsla… hoppas att man blir motbevisad
alsing saknas också om vi ska va petiga
Faktiskt otroligt att både Tikka och Hansson som var toksämst sist är ombytta. Dödlig duo som mycket väl kan kosta oss matchen - igen.
Ja jag blir så jävla förbannad! Fattar verkligen inte att dom får förtroende…
Huvale. Nu är det dags igen för match.
Visst, helt enig.
Men det är ännu värre att lina 1-3 inte förmår att göra mål i 5 mot 5.
Det som är det största problemet.
Svårt vinna matcher då.
Tacksam om 4de linan får runt 6-8 minuter. Inte en sekund mer än så.
Har en liten förhoppning om att Kero’s lina ska leverera. Bäst förra matchen.
Sen gör det ju inget om lina 1 och 2 tar lite ansvar.
Tror inte Glifford kan axla det han gjorde tidigare. Hade hellre sett en revanschsugen Dichow!
Inte nykär längre och kan se hur det ser ut i verkligheten?
Undra vem som ska sköta uppspelen i tredje backpar…
vansinne att inte köra Day med Sjöholm, ty sjöholm och Fläskleppälä är en synnerligen svag backduo
Själv vet jag inte vem som skulle spelat i stället. Visst är HP ett alternativ, men är han bättre? Träff kanske, men nu avstängd. Det var allt ett jäkla avbräck att tappa Lindbäck.
Får hoppas att AB, så långt det går, matchar vår fjärde mot Leksands fjärde.
Behövs inte. Engsund tar åkning, går på kassen och slarvar bort pucken.
Ingen Alsing. Jag ogillar oddsen.
Att Alsing är borta är ett tungt avbräck. Att alnefeldt saknas är skitsamma. Kan inte gå sämre än vad det gjorde i tisdags. Tror på storförlust. Har gett upp denna säsongen. #tikkaout
Någon som vet hur allvarligt det är med Alsing? Han har ju varit med i diverse intervjuer efter förra matchen men jag har inte hört varken honom själv eller någon annan kommentera skadan. Han hade säkert varit taggad mot sitt gamla lag. Tungt avbräck.