Omgång 39: Leksands IF - HV71

Tänkte mer på Sjöholm-Seppälä :see_no_evil:

1 gillning

Kan inte blunda för att laget han ställer på isen ser bedrövligt ut, sen när man vet hur dom presterar när det gäller som mest… Ja då borde han se att det krävs förändringar till nästa match.

Sen återstår det att se om laget vill spela idag. Jag gissar på att så inte är fallet. För varför vilja spela hockey.?

Bara hoppas Gliffen står på huvudet och fått lite nyfunnet självförtroende på nåt jävla vis.

2 gillningar

Nä jag håller med dig. Finns inget alternativ egentligen. Trodde aldrig att jag skulle sakna Lindbäck.

Man hade kunnat köra

HP Reber Win som fjärde men då saknas det nån i tredje… sjukt svårt.

Skicka in Nubbens CV

6 gillningar

Ahh, de står i olika ordning på olika ställen.
Nu e jag med dig.
De blir inga uppspel eller spel i offensiv zon där inte.

Seppälä - Sjöholm känns ju…… spännande……

1 gillning

Gliffen vete fan känns sådär.

2 gillningar

Ja, men vad finns det att välja på?
Dichow har ju knappt fått träna med laget i lång tid.

Gör man en lika blek insats idag så borde man betala tillbaka pengar till alla tillresta hv supportrar

1 gillning

Fast. Det finns alternativ. Det finns en uppsjö av juniorer. Fjärdekedjan som den är nu ska ändå matchas extremt sparsamt. Max 3-4 minuter. Det kan juniorer och Hugo P lösa.

Så Hugo P och O.Davidsson in. Ut med Hansson och Tikka. Voila. Löst!

F-n. Tvärilsk på Blomman redan innan matchen börjar. Kommer han ge dessa lirare tio minuter idag igen… Jag kommer implodera.

6 gillningar

Vilka fina kedjor vi ställer upp med ikväll. Speciellt fjärdekedjan. Verkligen genomtänkt. Samma fjärdekedja som sänkte oss sist får alltså en ny chans.

Och så har vi backparet Laleggia – Day. Var det inte just den duon som inte fungerade alls när den testades tidigare under säsongen? Men visst, varför inte köra på igen.

Nej, jag har tidigare försvarat Blomman och tycker att spelarna ska ta mer ansvar. Men det är samtidigt hans jävla uppgift att ge laget de bästa möjliga förutsättningarna. Blomman är ju självaste definitionen av galenskap i sitt tänk när han gör samma sak om och om igen och förväntar sig ett annat resultat.

3 gillningar

Också fascinerande. Vid den här tiden på året de två senaste säsongerna har Lindbom äntligen börjat göra “rätt” och övergett sina galna idéer.

Blomman fortsätter envisas med sina bestämda idéer. Att han inte lärt sig något efter 38 omgångar är direkt oroväckande.

5 gillningar

Känns lite som skämtet Johan Glans drar angående påsken. “Nej, sill ska det va!”

“Nej, denna femma ska det va!”

1 gillning

@PapaEmeritus enna redi sågning av allt och alla kan vi väl få innan pöcken släpps?

1 gillning

Ser det såhär.

Lindbom, den gamla skolan, bitter, ryter ifrån. Den klassiska blåställs coachen.

AB. Filosofen, predikar det han kan. Den moderna som tror på processen. Vi arbetar långsiktigt, det är inte nu vi ska va bra. Vi är på en resa, bättre dag för dag.

Fantastiska ruscher se dec och the great escape älskar dem,

Utan att egentligen förstå vad det brister.

Därav blev jag också orolig när BL pratar i JP- podden, att vi är bra, vi gör bra saker, vi siktar att ha ett gäng lag bakom oss. Vi vill spela slutspel.

1 gillning

Alsing skadades säkert när han bli trippad å körde in i buren. Säkert något han “levde” med i förra matchen men där verkligheten kommit ikapp i takt med att adrenalinet runnit av.

2 gillningar

Lindbom hade väll inga direkta galna idéer? Dumpa puck o jaga var väll uppgiften inför varje match. obefintligt försvarsspel, visst sker ju nu också men inte allt för ofta. Jag misstolkar kanske…

Han laddar upp för något extra jävligt, tar lite längre tid.

2 gillningar

AB: våra fysiska spelare är fysiska. Tikka kommer logga istid

1 gillning

Börjar med en bitter.
Blomman skiter i bruset hörde jag nyss på tvn.
Vill visst få till ett bra spel som inte lyckas infinna sig på nåt outgrundligt sätt