Omgång 39: Linköping HC - HV71

Håller me dig sir Ward :smiley:

Oj Oj Oj… Här har det blandats och getts ikväll. haha

Tur att HV71 inte gjorde likadant och stod upp för sig själva.

Riktigt bra match av HV71 ikväll tycker jag över hela planen, Det är domarna som förstör lite för HV71 och gör så att dom inte kan spela mer anfallshockey, Med det i åtanke så grymt nöjd att man vinner välförtjänt till slut.

Tycker Kevin Fiala spelar riktigt bra, Platsar lätt i A-laget och fungerar bra i den kedjan. Hoppas han får fortsätta där.

Även Sandberg för en bra match och ser ut att platsa men till förmån för vem? Tror att Kevin kan bli riktigt bra i år redan om han får chansen, Vilken teknik och skridskoåkning. En ung Jesper Fasth som försöker slå sig in i laget.

Jag är otroligt glad över att vi lyckas vända men jag försöker ändå hålla mig på jorden. HV spelade bra idag och var absolut värda 3 poäng men hade LHC vunnit så hade jag sagt att även de skapade så många chanser så de kunnat vinna. Det är otroligt små marginaler i hockey och vi hade lika gärna kunnat förlora och hur hade tongångarna varit här då? Rätt illa säkert…

Att Bendelin står och nästan gråter i tv efter en vinst, stort säger vissa men jag säger, njaee tycker det är lite tidigt att gråta av några glädjetårar för det.

Däremot tycker jag det var bra med Nilson i 4e och de skapade faktiskt en del bra saker, härligt!
Men varför SPELAS nilson i PP återigen??? oken han gjorde mål men min mormor hade gjort mål på den smörpassen från WK varför inte köra Krog eller stirling eller Fiala där? Helst en rightare så Krog är nog bäst. Det känns som vissa spelare är fridlysta tyvärr.

Pettan har spelat upp sig mycket vilket glädjer mig!

Wesslau gör många riktigt avgörande räddningar men det är även någon retur som är lite tveksam även om det inte blev mål p¨å de gånger idag men just när han kommer ur position brevid buren blir jag livrädd för han vänder sig om och tittar efter pucken innan han glider tillbaka och det blev ju mål på det förra matchen.

Det skönaste ikväll var att Örebro och AIK förlorade så vi har lite mer att gå på.

Är det någon som vet hur det funkar med de som ligger på plats 7-10? Hur kommer man till slutspelet då?

Från SHLs hemsida:

SM-slutspelet 2014

SM-slutspelet

I SM-slutspelet deltar lag 1-10 från SHL.
Lag 1-6 är klara för kvartsfinal.
Lag 7-10 spelar play in om plats i kvartsfinalerna.

SM-slutspelet spelas enligt play in-metoden som innebär udda antalet matcher, där samtliga matcher ska avgöras genom sudden death om det inte är avgjort efter full tid. Segrare blir den som vunnit flest antal matcher av dessa.

Play In till kvartsfinalspel 2013/2014

Dag           	Datum    	Hemmalag    	Bortalag   

PI 1 Måndag 140310 Lag 10 Lag 7
PI 1 Måndag 140310 Lag 9 Lag 8
PI 2 Onsdag 140312 Lag 7 Lag 10
PI 2 Onsdag 140312 Lag 8 Lag 9
PI 3 Torsdag 140313 Lag 7 Lag 10
PI 3 Torsdag 140313 Lag 8 Lag 9
Play In spelas i bäst av tre matcher. Lag 7 möter lag 10 och lag 8 möter lag 9. Bäst rankade lag i varje matchserie spelar b-h-h. Vinnarna av respektive serie är sedan kvalificerade för kvartsfinalspel.

Crazy: sjuan möter tian i bäst av tre och åttan möter nian i bäst av tre. Vinnarna går till kvarten. Det lag av vinnarna som blev sämst placerat i serien möter seriesegraren och den andra vinnaren möter tvåan.

Glad, stolt och lycklig.
Tack så jävla mycket för krigandet idag. Underbart att se.
Fortsätt så här nu!
Avgå samtliga domare, ni är på tok för dåliga!

När HV gjorde 3-3 gick jag och la mig i sovrummet. Då hade de plötsligt något att förlora så mina nerver gjorde att jag orkade inte titta mer. Då ser jag på telefonen att HV gör 4-3. Säsongens skönaste seger tycker jag. Otrolig känsla! Iom att jag är livrädd för kvalserien blev det en underbar hockeykväll med tanke på förlusterna för ÖHK och AIK.

Oki tack för förklaringen alla! Då vet jag:D

Den typen av sexistiskt trams här inte hemma här eller någon annanstans för den delen.

Bra att det får en påpekan och inte skitsnacket i inlägget över också.

En matchtråd med många personliga påhopp efter en seger, väldigt tråkigt att se…:frowning:

Pär Arlbrandt är en spelare jag aldrig vill se i en HV-tröja! Inte ens om vi får honom gratis! Är han fortfarande bitter för att han aldrig fick chansen i HV?

Instämmer där.
Och så typiskt svenskt att bara kunna kritisera andras åsikter en Lördagskväll med alkohol i kroppen.
Och då måste allt som legat och pyrt ut, pinsamt.

Tydligen bara jag som får skit och varningar till höger och vänster. Att kritisera laget är en sak. Men det va inte jag som bad någon köra upp huvudet i röven! Men men, allt är sig likt här inne.

Men snälla någon, försök se det lite nyanserat.

För det första så gav Pettan Arla en rejäl körare i sargen innan och om någon förtjänar barnsligheter så är det Petrasek själv. Maken till omognare beteende har jag aldrig sett i en HV-dress.

Haha, inte ens gratis? Du hade som alla andra här inne slagit kullerbyttor och kommit i brallan om Arla sajnade för HV.

För att han ger han en körare i sargen? Det tillhör sporten att spela fysiskt, inte håna sina motståndare likt Arlbrandt igår och ryssen mot USA i JVM. Hade en HV-spelare gjort det hade jag skämts, antar att LHC-fansen skäms idag, verkar som det iallafall om man läser deras forum.

forum.whitelions.se/hockeybullet … f28724a2dd

Hans gest va riktad mot Pettan och HV som lag, han gjorde det i matchen mot MoDo även men ingen såg de då Torp fick matchstraff. Jag skulle ej bli så till mig ifall Ahlbrandt skulle ha kommit då jag ej gillar hans atityd då den är typ “jag är bäst och alla andra suger”

Dom spelar ishockey i landets högsta serie och de ska va kamp och smällar, inte dam-version där tacklingar är förbjudet :stuck_out_tongue:

Nej det är inte bara du som fått varningar. Har även delats ut ban, bl.a för påhopp mot dig, så snälla sluta vara martyr.

expressen.se/sport/kronikore … -ishockey/

“- Nu skiter vi i domarna. Nu knyter vi näven och gör vårt jobb där ute, sa Bendelin.
Sedan ställde sig Anssi Salmela upp inför lagkompisarna. Han var också arg.
Inte på domarna. Utan på sig själv.
Salmela bad om ursäkt för sitt dumma matchstraff.”

Förstår fullständigt varför Salmela flippade, det finns inget värre än domare som inte vet vad i helvete dom håller på med. Men tycker ändå det visar på karaktär att han ber om ursäkt till hela laget för det, jag undrar om Arlbrandt gjorde det samma efter sin betydligt mer korkade 10-minutare.

Thorp
Ohlsson
Ahrlbrandt
Thedenby

Alltså, vad är det frågan om? Är det jag som icke smålänning som inte förstår? Individer här inne slänger in bokstaven “h” lite här och var i folks efternamn? :confused:

ONT: Ja, gesten är ful inget snack om saken. Dock får Arla mer än gärna komma tillbaka samt kaxa hur mycket han nu vill. Han är ju ändå ligans bästa spelare!