Tror inte han kommer att visa samma iskyla ifall motsvarande skulle hända Sverige i OS, eller hans eget favoritlag från Stockholm - först en del konstiga domslut mot hans lag och sedan två rent felaktiga utvisningar och en spelare som protesterar får matchstraff och motståndarna går ikapp …
Tillåt mig gissa att han då kommer han att skrika domarskandal så det rungar om det och skriva braskande rubriker om att det var rena övergreppet. Han kommer nog inte be folk hålla käften och bita ihop då …
Ok, jämtin retar andra, andra hatar jämtin, men jämtin verkar vara bra i gänget och gänget verkar gilla jämtin (se senaste VM texvis)
Al-brat verkar rubbad i hela skallen, men är han det på samma sätt som jämtin, dvs är han oxå en kille som kan ge av sig själv och höjja nivån i omklädningsrummet? Jag har inte hört att han är sån, således vill jag inte se den idioten i vårat lag. Rätta mig om jag har fel.
5- Brett Sterling
Den kvicke amerikanen gav HV ledningen i den första perioden, spelade tufft och gav sitt lag mycket energi.
4- Gustaf Wesslau
HV-målvakten gjorde återigen en fin insats mellan stolparna och stod för flera fina räddningar när LHC tryckte på som mest.
3- Riley Holzapfel
Blev matchhjälte när han påpassligt satte 4-3 i slutminuterna. Gick bort sig vid Chad Kolariks 1-1 mål, men stod
i övrigt för en stabil insats.
2- David Petrasek
Lagkaptenen spelade enkelt och rejält. Noterades för en passningspoäng till Marcus Nilsons reducering till 2-3.
1- Kevin Fiala
17-åringen fick chansen på nytt och gjorde en bra match. Inledde piggt, men föll bort mer och mer i den tredje perioden.