Omgång 39: Timrå IK - HV71

I 9 av 10 fall så får spelarna inte fram pucken eftersom de försöker övergöra situationen. I det tionde fallet när passen faktiskt sitter, ja då kan man räkna med ett blött avslut som tar på motståndarspelare eller högt över.

Vi får skola om HV:s fans till att njuta av vackra motståndarmål

5 gillningar

Ska vi skramla ihop pengar till ett par avskedstårtor? Trevligare än banderoller och hästhuvuden…

7 gillningar

Så fruktansvärt ostrukturerat.

Jag har gått från att slaviskt följa varje sekund i varje match till att slötitta lite oengagerat samtidigt som jag gör annat. Det så låg kvalite på spelet match efter match. Blir bara frustrerad.

1 gillning

Tänker också på en fantastisk engelsk fotbollsramsa som HV-fansen kanske borde sjunga: “You’re nothing special, we lose every week”

2 gillningar

Fruktansvärd period i vanlig ordning.

1 gillning

Inte konstigt att vi är trubbiga. Hur många målskyttar har vi på banan idag… en av de vassaste är bänkad.

1 gillning

Beskriver hela säsongen

När man behöver trycka på, skapa en lite starkare del av säsongen, när vi är nära att plocka någon placering, då spelar laget som absolut sämst. Sämst när det gäller.

SÄMST

FY FAN.

5 gillningar

Korpennivå. Inte en chans att vi håller oss kvar.

Vi får gå över till fritt val.
Vill Ortiz spela center. Låt han göra det.
Kan inte bli sämre

1 gillning

Lite samma här hemma. För nån vecka sen var ett 1000-bitarspussel mer intressant. Hade på matchen i bakgrunden. Det var likaläge. Men man visste ju att HV skulle torska. Vilket de också gjorde.

2 gillningar

Den enda jag ger plus efter första är lilldansken, han vill ju nått ute på isen.

Sjöholm och Landen är katastrof

3 gillningar

Så som HV försvarar gör inte ens ett nykomponerat lag första matchen på försäsongen. Något (läs: allt) är jävligt fel.

Var det HVs 1000 spillror du pusslade ihop?

Känns som Landén o Sjöholm spelade hela perioden. Vi måste ha in en back!!!

1 gillning

Det smärtar att säga då Sjöholm och Landén knappt är torra bakom öronen. Men ja, deras insats var bland det sämsta jag sett från ett backpar i HV. Och då har vi ändå haft många kassa backar som bildat backpar de senaste åren.

3 gillningar

Fisken slår i spiken. Ingen har koll på nånting. Stämmer rätt bra.

Försvarsspelet på 2-1 målet är bland det sämsta jag sätt någonsin på Shl nivå.
Fullständigt haveri.

2 gillningar

Bra när vi har en junior som berättar att vi behöver markera en varsin gubbe. Då vet man att försvarsspelet är on point!

2 gillningar