Omgång 39: Timrå IK - HV71

Tycker det varit en tydligt nedåtgående spiral på Strålman. Spelare som han måste kliva upp och visa vägen.

2 gillningar

Varför blir det aldrig mål när Strålman kastar puckar mot mål? Hade Sjöholm skjutit lika mycket eller Sepelää så ger jag mig fan på att det blivit fler mål. Snälla Strålman passa pucken istället för Hvs skull.

Det enda positiva i kväll var väl att Lindbom på slutet, äntligen markerade och bänkade Borgström. Många, för att inte säga alla, var fruktansvärt dåliga i kväll. Men allra sämst tycker jag Borgström var.

Över huvud taget så är hela den finska kolonin helt under isen för närvarande.

Jag brukar säga att HV överlag inte agerar, man bara reagerar. Ikväll gjorde man inte ens det. Man åker sakta, spelar sakta och helt ärligt…man tänker jävligt långsamt också.

2 gillningar

Håller med dig till fullo @Zico. Den finska kolonin är alla sänken i laget.

1 gillning

Den enda finnen jag kan tänka mig att behålla är ev Seppälä

Det kommer inte bli bättre med Dichow…försvaret är så otoligt dåligt att det kommer fortfarande släppas in mål, kanske något färre men ändå så att det räcker att förlora…

När man inte heller gör något framåt så kommer det inte räcka med världens bästa målvakt ens…tyvärr

Är tyvärr benägen att hålla med.

Dichow har gjort det bra, han har betydligt bättre stats än Ortio och Brattström. Men till syvende och sist så handlar det om att vinna matcher. Med Dichow i mål har vi tagit i snitt 1 poäng per match. Det är sämre än vårt totala snitt. Alltså har det inte spelat någon roll att vi haft en bättre målvakt mellan stolparna. Så länge övriga laget inte gör sitt jobb är det skitsamma. Och det är direkt oroväckande.

Det är så frustrerande att jag alltid sitter framför TV:n varje match och hoppas att nu ska det äntligen vända. Men istället blir jag bara besviken och mår dåligt efteråt. Och så upprepas samma sak om och om igen.

Men det hänger ju ihop. Litar man inte på varandra, t ex sin målvakt, så blir spelet i alla andra avseenden sämre också.

Det är ingen slump att HV spelar sin sämsta matcher med Ortio i målet. De litar inte på honom. Och då spelar man onaturligt och överarbetar. Med kasst spel över hela banan som resultat.

6 gillningar

Ortio ser uppgiven ut…kan inte vara lätt att gå ut med pressen i varje match att hålla laget kvar och förväntas göra momsterräddningar var och varannan minut…

Vet att han sa i slutet på förra säsongen att det var så stor skillnad när försvarspelet stämde och han bara behöve fokusera på 1 max 2 alternativ istället för 3-4…

Just nu känns det som det är 3-4 alternativ hela tiden!

Kan inte vara kul att gå ut och ställa sig i mål i hv denna säsongen…

Så är det och det är nog ömsesidigt…

Hela laget lider av den probelmatiken, ingen litar på någon och där av ingen spelglädje eller krativitet.

Min känsla

Notera ’hjälpen’ han får. Ska han stå kvar på linjen?

:arrow_up: Kvällens topp 3:

1. Moelgaard

:arrow_down: Kvällens botten 3:

1. Frånvaron av hjärta, vilja, motivation, känslor

2. Försvarsspelet

3. Anfallsspelet

Vi saknar alltså allt det hockey handlar om ikväll …och alldeles för många andra kvällar…

3 gillningar

Bedrövlig insats och Ortio spikade inte igen idag heller. Vi var ännu mer utspelade förra säsongen men då storspelade Ortio. Tyvärr normal Ortioklass idag och då är det kört att vinna.

Är ju pinsamt att se dessa överlag kraftigt överbetalda spelare vara så dåliga gång på gång. Otroliga bedrifter match efter match.

Det till stora delar allsvenska MoDo är ju faktiskt bättre som lag så blir tufft att gå om. Även lågbudgetMalmö har ju börjat vinna så tufft blir det. Kan ju bli så att det andra stora fuskbygget, Rögle, blir räddningsplankan i slutändan.

Jag hoppas ingen funderar på Abbotts till HV, räcker med Nubben, Monten, Lindbom och co.

Vi är så dåliga på så mycket och har lyckats samla så många som är så dåliga på sina jobb i HV. Ordförande, klubbdirektör, headcoacher, ass coacher, lagkapten, fystränare, målvakt, speaker mm mm.

Viktigt att vinna på lördag så att hemmafördelen säkras till ett ev Play Out, helt nödvändigt och säsongens riktiga måstematch.

Lindbom ser ju helt färdig ut i intervjuerna och nu kanske börjat tvivla på att detta lag är riktigt, riktigt bra. Han har ju verkat övertygad tidigare.

Ev har han också börjat tvivla på att Nubben är den perfekta sportchefen för HV71 som han noga själv handplockade.

Två veckor kvar innan transferfönstret stänger och vi har Nubben som sportchef i denna viktiga tid, makalöst korkat och sanslös inkompetens att tillåta detta från alla inblandade.

Vi har verkligen noll ledning inom föreningen. NOLl.

2 gillningar

Hv har väl 4 raka hemmamatcher efter uppehållet. Där avgörs mkt. Tar de några trepoängare där så kan det ju se annorlunda ut. Men är osäker på om de ens lyckas med det. Försvarspelet har varit Hvs problem hela säsongen. Därför ligger vi där vi ligger. Att aldrig kunna vinna på bortaplan är också en väldigt stor del. För många spelare är för ojämna/håller
Inte måttet, eller så är de bara likgiltiga och saknar glöd. Allt detta gör att det med
Stor sannolikhet ser ut att bli kval nu. Vet ärligt talat inte hur de ska komma till rätta med allt. Men de där 4 raka hemmamatcherna är EXTREMT viktiga.

Tror inte det spelar någon roll att vi var 4 hemma. Efter ett uppehåll så har Hv aldrig varit bra. Det enda som kan rädda oss isåfall är att det kommer in en ny HC utifrån som vet hur ishockey ska spelas 2024. Det gör ingen i HV71.

Han måste in innan uppehållet så han får tid att sätta ett spel under uppehållet. Lindbom kommer absolut inte fixa det. Korkat att ens ta in Lindbom.
Spelarna fick lite energi förra säsongen med honom och då hade vi ett bättre lag och tror inte det va just Lindbom utan att det kom in någon annan bara.

Denna gång räcker det inte utan det måste in någon som inte kör dumpa hockey. Sen såklart måste det in spelare också. Kosta vad det kosta vill.

Det finns verkligen ingen coach tillgänglig på marknaden som hux flux kan gå in och sätta ett spel med ett manskap som inte har lyckats slå två passingar rätt över fyrtio omgångar. Det finns heller inga spelare att tillgå som med magiska krafter skulle kunna vända vår ruttna och sjunkande skuta på de få omgångar som finns kvar att avverka.

Ni måste sluta drömma omöjliga drömmar. Marknaden är död. Vi sitter med de kort vi sitter med. Och även om vi genom en gudomlig intervention plötsligt frambringade en center eller en back med verkligt tung framtoning skulle det inte göra speciellt mycket för en produkt som redan från början behandlats fel. Degen är platt. Mjöken är sur. Köttet är skämt. Det finns ingen tillsatt ingrediens i världen som kan tänkas rädda vår förlorade och platta pannkaka så här i senvinterns elfte timme.

Ska vi klara oss från allsvenskan i höst måste den här stackars spretiga och överbetalda gruppen män sluta sig samman. Alla måste göra gemensam sak och lämna egon och negativa tankar bakom sig. Sällan eller aldrig har så många i grund och botten begåvade hockeyspelare underpresterat så gruvligt under så lång tid. Sällan eller aldrig har så många begåvade hockeyspelare bortsett och blundat för personligt ansvar och för den egna prestationen. Sällan eller aldrig har så många begåvade hockeyspelare gjort så oändligt många engagerade fans grundligt besvikna.

Det är dags att vakna. Det är dags att göra skäl för lön och den enorma förmånen att få bära vårt vackra klubbmärke. Det är dags att kliva fram och göra skillnad. Det är nu eller aldrig och aldrig är fan ta mig inte något alternativ. Hör ni det, ni spelare med märket på bröstet? Hör ni det?

27 gillningar

Fantastiskt inlägg. :+1: Dags för André P att visa att han är kapten och få igång spelarna. Vi vet att de kan spela bra, för det gör de emellanåt. Det gäller att ta fram det nu innan det är för sent…

En enstaka spelare kommer inte kunna bära ett helt lag. Det är inte där felet sitter.

Dichow har skadeproblem. Han ersatte möjligen Brattström, nu behöver vi en målvakt som kan ta Ortios roll.