Längden på denna ingress kommer att spegla längden på detta forums tålamod med årets säsong. Måstematch i omgång fyra, alla byxor äro dyra, inte en jävla elefant och vi är en hockeymyra. För att lika ordagrant som Anton återger matcher, citera ett kärt gammal barnprogram. För er som är gamla nog att känna igen den referensen så finns det en mer adekvat referens, för allas vårt ovälbefinnande, i 'Vilse i pannkakan’. Där snackar vi generationsbildande och grav vane-ångest. Mycket likt det senaste decenniets HV71.
Med vetskapen om att denna textmassa inte tillnärmelsevis når upp till godtagbar standard, så lämnas detta kadaver här, åt er, att diskutera i smågrupper med efterföljande självhjälp eller späkning, vilket som passar bäst. Undertecknad väljer det sistnämnda och kommer att närvara i Malmö arena senare idag.
Längtar tillbaka till gamla Hv, och då menar jag hur det såg ut på sent 80-tal. Vi var då aldrig nåt topplag, men vi kunde ändå vinna matcher regelbundet. Hemma var vi starka och kunde slå alla lag. Nu vet vi på förhand att vi inte ens slår bottenlagen på hemmaplan. Vi kan helt enkelt inte vinna. Hemsk känsla. Inte en chans att vi åker ner och vinner i Malmö idag.
Idag vinner vi! Spelet har stundtals sett ut som när Barcelona spelar fotboll som Kronwall sa. Vi höjer lägstanivån och får utdelning, självförtroendet höjs och laget kommer in i ett flyt. Är i Finland så jag missar matchen men skickar fyra ton sisu via tankar.
Ta med dig några tongivande finnar tillbaka som kan hitta nät. Suomi, Kaskilainen eller Ruotsalainen, namnet spelar ingen roll. Tror stenhårt på förlust idag.
Ikväll 20:15 i Malmö, Blomman lyfter sakta blicken från sitt färdigskrivna manus och säger:
”Det var mycket som var bra idag, men det är tungt att komma tillbaka efter att de gör 1-0. De är bättre än oss i de farliga ytorna och vi hamnar på utsidan där det är svårt att göra mål. Det får inte se ut så här, lag som spelar så här är de som kvalar när säsongen är slut” Har vi hört detta förut?
Eller: ”Skönt med en vinst, det var kanske inte den snyggaste vinsten men vi tar den och går vidare, nu kör vi hemmamatcher och full gas framåt” Visst vore det befriande?
Tror sista spiken i kistan sätts idag! Vi torskar och alla fans inser att det enda som kan rädda oss är en ny HC! Men Anna Lena kommer inte acceptera detta då kontinuiteten går före allt vad resultat innebär.
AB har inte verktygen för att leda ett SHL lag vilket visar sig tydligt match efter match!
Tror tyvärr att Malmö redan avgjort i första perioden genom ett tidigt ledningsmål som gör HV71 lamslagna och det blir 4-1 till Malmö!
Kan det bara släppa idag, en sån där 7-0 vinst som man kan leva på hela säsongen? Just nu känns det som att spelarna går runt och låtsas som att målen är frivilliga. Alltså, de jobbar ju med detta, för en lön de flesta bara kan drömma om! Det minsta man kan begära är väl att pucken hittar nätet någon gång.
Ge mig vad fan som helst, en styrning via skrevet, en felstuds i sargen eller ett självmål från Malmö, jag tar allt. Bara vi slipper ännu en kväll med 30 skott rakt i magen på målvakten som om det vore uppvärmning.