Omgång 4 (25/26): Malmö Redhawks - HV71

Det blir som vanligt. HV vinner skotten, deras målvakt storspelar. Vårt PP funkar inte, samtidigt som Malmö gör mål på dom få chanser de får. Vi ligger under efter halva matchen, chansar lite och släpper till kontringar. Game over!

4 gillningar

Ok försöker värva några från krogen ikväll.

2 gillningar

Ja det tragiska är att vi startar varje säsong så jävla dåligt att t.om. vinster leder till ångest för vi fortfarande ligger sist. I år känns det bara som uppgivenhet, vi kanske ska skita i att titta på matcherna och annordna stödmöten under matchtid istället?

Nu har vi alltså 3 raka förluster för herr, 6 raka förluster för damlaget. Det som hänger ihop här är organisationen. Var ligger felet i HV?

Är det någon form av rekord, 9 raka förluster för de två lagen man har i högsta division, har någon klubb haft ett så dåligt gemensamt facit på säsongsinledning när man har två representationslag i högsta serien?

Vinst idag annars är det bara att ladda Dichow för kvalet så syns vi in Garden på avgörande match igen.

Nej jag är inte bitter… https://youtu.be/Pmv92fbItN0?t=382

4 gillningar

Jag tror vi tappar en tvåmålsledning ikväll. Rätt optimistisk jämfört med förra matchen!

5 gillningar

ångest. SLÄPP PUCKEN!

Jag tänker köpa en tårta idag. Och möla in i kakhålet. Bara för att kunna hantera ångesten.

1 gillning

Har klyschan “ alla måste se sig själv i spegeln “ dragits än?

Massipaan?

1 gillning

Nää. Runt match 10 när “falsetten” övergått till orkandån och Le Fleur får känna på riktig press.

Nästan så man glädjer sig. Kan ju komma en ångestfri framtid ur det…

Fick köpa en ny kasse ölbärs. Det går åt många för att klara av matcherna.

Tror ingenting om matchen för att det är bäst för min ångestkänsla.

Första matchen för säsongen mot Örebro, gav ändå lite hopp. Sen slutade som det endå alltid gör med hedersamförlust.

Andra mot Växjö, gick man en stund på moln i första perioden för att sedan bli nedplockad utan fallskärm.

Tredje mot BIF såg man att det kommer bli som tidigare säsonger, Blomman har lyckats få spelet dittan vill.

Inför fjärde matchen mot Mif. Jag känner ingen ångest, ingen glädje, inget hopp. Jag känner mig likgiltig utan tro.

Heja HV

3 gillningar

Idag kommer första riktiga krossen. 8-0.

2 gillningar

hjärtat säger:

0 - 1
1 - 0
0 - 2

i priodsiffror
sista i öppen kasse

4 gillningar

Vad säger hjärnan då?

1 gillning

De senaste säsongerna har man gått från mariestad till Royal export. Denna är det munskölj och tramadol. Vågar inte äns tänka på vad nästa innebär…

Forsa Hv. Idag blir det 0-4. GG ez. Stäng igen framför mål nu för fan. Dicken var inte dålig mot brynäs, han ska inte behöva släppa 3 i slottet..

Get ready for krisrubriker folks. Vi får däng ikväll igen

2 gillningar

Kan inte HV slå detta Malmö så måste det ske något radikalt innan matchen på torsdag…

1 gillning

Tror många underskattar Malmö -i Sportexpressens bilaga klassas Malmö rätt lika med HV på pappret - och de har hemmaplan ….

Tror debaklet fortsätter eftersom HV inte är i balans …

2 gillningar

Ska bli intressant att se hur laget formeras idag med Lindström tillbaka. Vilka får inte spela?

Förväntar mig en 6-1a ikväll till hemmalaget.

1 gillning