Omgång 4 (25/26): Malmö Redhawks - HV71

Det första hemska är att vi nog måste vinna idag, det andra hemska är att jag känner att jag knappt bryr mig ändå…jag sitter nästan och skrattar uppgivet när motståndarna gör mål numera, när vi gör mål är det mer ett ”jaha, hur länge dröjer det tills vi tappar det nu då?”

4 gillningar

15 gillningar

Kan du fethaja.

6 gillningar

Jag har redan börjat ringa kommunen för att göra orosanmälningar. En sak att göra såhär mot vuxna fans men tänk på barnen.

2 gillningar

Commencing project: ”Ångestdämpning”.

6 gillningar

Vill se Lassi i mål idag. Håller ni med?

4 gillningar

Har ni skagenröra istället för grädde?

2 gillningar

Damned if you do, damned if you don’t.

Jag är inte riktigt överens med mig själv om vad jag vill ha idag.

Vill jag ha hopp? Ett hopp som kommer av att HV kuggar i och vinner oavsett hur det ser ut?

Eller vill jag ha en rejäl jävla överkörning som får klubben att vakna till och inse att cirkusdirektören måste bort och rollspelare måste in.

Det märkliga med situationen är att det känns som att det inte spelar någon roll hur det går. För vinner HV så får de vatten på sin kvarn. Förlorar de så krävs det bara mer tålamod.

Vad som än händer så behövs kontinuitet. Det är vad de ansvariga anser. Går det dåligt - tålamod, trust the process. Går det bra - vi sa ju det!, förläng med HC minst två år till!

Summa kardemumma. Det spelar ingen roll hur det går.

2 gillningar

Två trasiga lag. Första målet vinner? Är väl troligt.
Men en liten fan i hjärnan målar bilder där allt lossnar för HV och vi vinner med 5-0.

Nästan så man börjar känna lugn i att det inte kan bli så mycket värre,

förlust idag och det finns inget som pekar på annat än att laget är precis lika dåliga som tidigare …

1 gillning

LHC har lyckats ta tillbaka sistaplatsen. 0-2 och de har fortfarande inte ett skott på mål men får ändå ett powerbreak. Känns lite som att ställa klockan mitt i natten för att ta en tupplur.

0-3 :laughing:

2 gillningar

Nope

Svårt va skadeglad när dom har lika många poäng som HV

hv är trasigt. Malmö är man inte orolig för. De har en trygghet i spelet och laget.

Lhc har nu spelat 15 minuter med 0 skott på mål. De suger så hårt att Frank Sinatra snart vaknar.

3 gillningar

Jodå. De sket precis ner sig till sistaplats.

Malmö vände 0-3 sist och och 1-4 när Malmö och HV möttes förra säsongen. Varför skulle de bryta ihop över att släppa första målet?

Lhcs pausintervju :joy_cat: yrar om Sovjet och säger sedan att han inte vet vad han ska säga.

“Fan spela bara, åk bara lite”

Tror vi skiter ner oss fullständigt och Björns gubbe Pajuniemi hänger 3 kassar.

Malmö vinner med 7-1.

1 gillning