Omgång 4: Brynäs IF - HV71

Tycker HV är bättre än Brynäs. Bättre defensivt och farligare i anfallszon. Vore bra att få till lite fler avslut på kassen för BIF-målisen ser ju allt annat än stabil ut.

Jag förstår Jere, han bedömmer att brunnäsaren skall ta pucken där inne i slottet som om han hade gjort det, omvandlat ett matchstraff till en grym open ice tackling. Men eftersom vrana inte kunde/ville ta pucken blir det interference, därför ligger min fråga kvar:
Är det inte så att man bedömmer det som om man är puckförare om man har pucken mellan benen men inte kontroll?

Matchstraffet måste ju komma pga skada? Brynässpelaren kan ju inte bara kolla is heller,hoppas inte det blir ny avstängning nu också…

Får man inte svära i detta forum? Om man får det så tycker jag “Kingen” censurerade svordomet rätt så OK faktiskt istället för att använda F-ordet. Om man inte får svära så tycker jag att du “Diabolics” borde dra till något PK-forum ute i träsken. Välkommen till verkligheten där känslorna rinner över ibland, speciellt i Hockey, speciellt när domarna tar en felaktig matchstraff! :wink:

Ungefär som överkörningen av Bengtsson, vad fick vi för den ? Brynäs skulle haft 2 minuter för protester.

Det kan väl vistas unga folk här också som kanske inte bör höra detta ännu?

Eller så kanske man inte ska försöka sig på open ice tacklingar i sin första match för säsongen. Respekt för motståndare osv.

Onödigt och solklart matchstraff tycker jag. Hade det varit HV som åkt på den tacklingen hade det tjutits rejält här.

Varför? Det är en klockren tackling. Passningen går mot Vrana och hade han fått den borde det inte ens varit 2 minuter.

Salmela var det inte han som var med om att föra oss till botten? Hade inte bytt till mig de där tre mot Gagnon än gång :smiley:

Trolololololol

Hur som 3-1 mellan Frölunda och Färjestad och på andra forum gråter Färjestadsfolket blod över den där Haugen. Tror vi ska vara riktigt glada över att Färjestad och Luleå valde att slarva bort PW och Abbot.

Kommentatorn har inte många rätt.

Salmela räddade HV från kvalspel,lite svårt att ta dig seriös…

Tänk om folk kunde lägga lika mycket energi på matchen som på att dumförklara varandra…

HV ser lite slitna ut nu i andra. Ganska många icing och mycket spel i egen zon för tillfället.

2+2 kunde det gapats om här. Matchstraff tror jag ingen här hade krävt om det varit omvänt att en Brynäsare proppat en HV-lirare på liknande sätt.

Faller inte Greg Scott lite väl enkelt där? Enklare än Laine iaf.

Wow, snacka om att missa poängen. Hade någon skrivit “FITTA” som ett utryck för frustration eller liknande, dvs som substitut för ord som “fan” å “jävlar” så är det ok, men att likställa en dålig/mindervärdig handling som något kvinligt, ja, då är det uppenbart sexistiskt. Träskmänniskor uttrycker sig så.

Jag gillar alla svordomar!!!

Pw kung!!!

Pw…du är fenomenal!

Ytterligare en 2:a nu. Kommer HV orka?