Omgång 4: Brynäs IF - HV71

Kommentatorn säger att det bara är ett uddamåls underläge. 1,3,5,7 mål under?

Ja det räcker ju med att man anses falla lätt/förstärka. Scott är en tung pjäs och bör kunna ta en knuff.

Kommentatorn - PRAO på Cmore?

1-0 till BIF.

Med tanke på hur jävla mycket vi är i egen son och våra utvisningar så ska vi vara glada. Hoppas dock inte Laine är allvarligt skadad för vi har mer eller mindre levt på den kedjan med med alla skador.

Tycker absolut det ska vara böter på den filmningen, det är inte mer filmning än vad det var på 92 och jag tycker hela grejen är löjlig, ska det vara filmning ska det vara typ om spelaren gör något riktigt illa typ som slänger sig ner på marken fast man inte rör dem eller så. Vet att Törnberg gjorde något sånt för 6 år sedan och det var fult men för att man blir trippad och ramlar och sen reser sig upp igen…snälla!

Men vi måste stanna från båset för att vinna denna matchen! Kom igen nu!

Man blir nästan gråtfärdig av hur shl, expeter, domare behandlar HV71 i år. Respektlös säger kuben om Jeres tackling som inte ens funderar alls över att Jere kanske läser spelet fel och tacklar denne som han tror ska få pucken. Brynäsaren står ju dessutom inte och kollar bprt helt som Bengtsson gjorde som blev ändå mer respektlöst överkörd. Men Bengan fick NOLL uppmärksamhet.

reddit.com/r/hockey/comment … ot_a_game/

Frågade på reddit hur NHL-domare hade hanterat situationen. Troligtvis hade de bara gett en 2:a för interference. Denna särbehandlning mot HV (Laines “filmning”, tacklingen på Bengan och nu detta) börjar bli skrattretande.

Dessutom tror jag inte att han blödde pga tacklingen utan pga att han fick Jere över sig efteråt.

Crosschecking utvisning på Eidstedt helt felaktig enligt min mening ! Ser inte den crosscheckingen på reprisen hur mycket de än vevar den !
Grattis till målet enögda domare ! :astonished:

vad hände där? pp?

Jaaaaaaaa

YEESS!!!

Såja nu behöver bara ett mål till så har vi en trepoängare med oss :smiley:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
TEDEN!!!

Skitsnyggt av Sandberg!!! Davidssonklass på den passningen! Skönt att sandberg kan HV-historiken!!!

Hahahaha! Så jävla gött!!! Tedenby har hittat rätt i år! Snygg macka av Sandberg också!

TEDENBY!!! :smiley:

Men jag ställer mig frågande till vad som föranledde utvisningen…

Salmela filmar? träffar klubban verkllgen?

Men för tusan… Håll er på isen nu då!

Fan jag kollar efter filmningar hela tiden nu…
fick Salmela verkligen klubban i ansiktet där? Hmm…

Jag med, vad står det i matchen?

HV spelar väldigt bra i BP måste man allt säga!

Och PW är väldigt lugn och stabil. Sprider lugnet i truppen. Skönt att se!