Omgång 4: HV71 - Skellefteå AIK

FEL! Skadad och inget annat.

Vilken match, oavsett deras skador och frånvaro i våran borg. Man ha respekt i KA. PUNKT!

GO MATCH, vi har ju lyx problem nu. Vart ska Christensen in ? han kommer garanterat förbättra laget men vart ska han in ?
Tänker personligen att han kanske kan öka Hv71s 2 enda underpresterande spelare just nu, Laine och Tedenby ?

Lyx problem nr 2 är väl Stenlund, han borde ju få stanna kan man tycka

Tedenfart underpresterade inte idag.

Var på plats igår o njöt… Detta är ett styrkebesked… Dock saknade Saik typ alla deras ledande spelare men de skiter jag i… Så såg de ut för oss hela förra säsongen typ.

Första perioden är bland de bästa jag sett ett HV lag prestera på många år… Man får sånär som maximal utdelning ( en styrning i ribban som kund renderat i 5-0 också). Andra perioden blir vi lite avvaktande och Saik tar över därav time outen efter den blir de bättre. Tredje kontrollerar vi mycket bra… Detta HV lag är riktigt bra… O lägg till Christensen så kan vi börja snacka minst semifinal tror jag…

Var ska ha då? Han ska in var som helst förutom i förstakedjan den vill jag inte att dom ska bryta och tror ej dom kommer göra de heller…
Dom har onekligen angenäma problem tränarstaben…

Gårdagens bästa var att tedenby har börjat vakna, han hade pigga ben, var mer delaktig i spelet efter en trög start.

Tedenby ser ut att lida lite när han inte har en stabil omgivning samtidigt som han säkert gärna vill få fart på poängen. Tyvärr så spelar han ofta lite slarvigare då. Lite som att han spelar några procent över sin förmåga och inte riktigt hinner tänka ordentligt. Skapar lite slumpchanser åt båda håll. En bra Tedenby är när han får lite utdelning och litar på sin omgivning så han kan slappna av och tänka lite mer i sitt spel. Då blir han väldigt svår att få tag i. Nu blir han lite för lättstoppad då han bara kör på puls.

En av det fåtal matcher jag ser live varje år, men det var ju inget dåligt val. Alla var riktigt bra, Tedenby är så otroligt nyttig, hade han bara haft lite bättre beslutsfattande hade han öst in poäng, men han vill gärna välja den svåra vägen även när det inte behövs och sen får han inte ut så mycket av det slit han lägger ner, men jag tror han är väldigt jobbig att möta. En annan man måste nämna (alla var som sagt var bra, men för att plocka ut några) är ju Christoffer Persson. Vilken värvning, han måste vara PRECIS den spelaren JJ hoppades att O’Byrne skulle ha varit.

Söderström kändes kanon, spelade väldigt enkelt och stoppade skotten, om han såg lite nervös ut ibland så var det nog just för att han var det, SHL-debut, då vill man nog inte krångla till det.

Sen måste jag fråga de som är lite mer frekventa besökare på hemmamatcherna: Vad är grejen med alla ungar som står och kasta sönderklippt tidningspapper HELA tiden på ståplats? Låter väl som en gnällig gubbe nu, men helvete vad irriterande det var.

För att svara på de sista i ditt inlägg,så… Jag vet inte vad som är grejen. Vet bara att alla publikvärdar på ungdomsläktaren skiter fullständigt i detta problem. Dom verkar inte se detta… Hade säsongskort på sektion B i fyra år och varenda jävla match fick man nåt i huvudet… Tycker de är förjävligt och nåt som HV borde ta tag i… Med tanke på pengarna de kostar så borde de minsta man kan begära vara att få sitta o njuta av hockeyn utan att få saker på sig. Skall kansket tillägga att i våra fall handlade de inte om tidningspapper, utan plastflaskor.

Men hoppas som sagt HV tar tag i de.

Vad är grejen med publiksiffran? 5983 är ju en katastrofal siffra för en lördag. Endast en hemmamatch förra året hade mindre publik.

[b]JP-femman

[/b]+5 Erik Andersson
+4 Kevin Stenlund
+3 Oscar Sundh
+2 Chris Abbott
+1 Linus Söderström