Omgång 4: MODO - HV71

Varför ringa?

Fan, 1-0 Modo. Riktigt jävla dråpligt mål då de skjuter bakom förlängda mållinjen på Ersbergs hjälm och in i mål. Surt när vi har haft bäst spel med.

Fan det var ju inte precis ett klassmål :imp:

Slarv och segt från både lagen, upp med tempot HV TACKLA

helvete domarn…,.

Fan Fan :confused:

tack domaren

Skit… :imp:

Där sprack sviten i boxplay, suck…

Ersberg…

Kanske ska börja åka skridskor?

jaha, jag är inte så oroad. Det är inte modo som är det bättre laget. Målen, bägge, är ju för fan bingolotto och sånt håller inte i sig.

Trampa igång skiten nu så kör vi över dem, lätt.

Förvisso verkar domaren vara med i modo-laget, men han kan ju knappast riskera sitt jobb för att hjälpa dem. Jag tror hv smäller till 3 i andra.

0-2 efter första, inte bra. Ner med utvisningarna och upp med tempot! Modo hade dock rätt mycket flyt vid båda målen, men det är inget att skylla på.

Hur nonchalanta får man vara :question:

Alla utvisningar fäller HV …
Domaren kommer inte släppa ett enda läge eftersom MODO har hemmaplan, så man måste sluta haka dem .
Annars är matchen snart slut.

Sen fattar jag inte varför man envisas med Eidstedt så mycket, enligt mig alldeles för långsam för att vara inne på varenda boxplay.

Laine glimtade till vid ett tillfälle, hoppas det kommer mer från honom snart … kan behövas denna matchen …

Och denna förbannade PerÅge.Tål inte människans fula flin. Jo dags att börja åka skridsko nu. Petrasek hinner ju inte med längre heller.Gubbe :smiley:

Kass period, är inte ett dugg imponerad av Modo och Hv tillåts att sjunka till deras nivå. Tycker vi borde ta tag i initiativet och föra matchen och vinna duellerna. DRA UPP TEMPOT för då kommer inte Modo hänga med.

Det är inte alls samma intensitet idag som senast från HV71. Men det var nog ganska väntat man brukar ju gå ner sig och spela på halvfart efter bra matcher oftast. Vet inte varför det blir så men tråkigt att det blir så är det ju :frowning:
Idag är inte tacklingarna där längre, hyfsad fart men dom där procenten extra man hade senast använder man inte.
Men det är väl mjölksyra och tränings-verk sen förra matchen säkert.

Den känns tråkig och avslagen matchen av nån anledning helt enkelt. Atomsfären är sjukt mycket bättre i Kinnarps även om man ser matchen via datorn :slight_smile:

Förhoppningsvis är AJ en sådan coach som kan reagera och agera på rätt sätt och väcka laget. Som många påpekat så är det inte modo som är bra, utan hv som sänkt sig. Lite mer fart så rullar det rätt. Laines försök vid bortre efter pass från 24 trodde jag va mål… jag hade cashat in den å va på väg till kylen för en alkoholfri mål-öl… fick vända.

sit va nära… :open_mouth: