Omgång 4: Örebro HK - HV71

Kanske lika bra att HV förlorar nu en massa i inledningen så att vi kan få en tränare som har en vettig spelfilosofi. Med Dahlen så kommer vi ingenstans…

Kass period. Uselt. Vad har hänt? Något är ju fel,

like

Kan inte förstå att det finns människor som sitter å försvarar Dahlén och vill ge honom en chans.
Ja, säsongen är ung men har vissa bott under en sten de sista 2 åren?

Jaha… :unamused: HV följer upp det ganska bra spelet i första med en mer eller mindre spelmässig kollaps i andra. Örebro är bättre i alla moment över hela banan. Wesslau är enda skillnaden mellan 2-0 och 6-0.

HV åker runt som yra höns och får inte ordning på nånting. Att HV fortfarande saknar spelidé (vilket dom har gjort de senaste 2 säsongerna) kan väl knappast ha gått någon förbi vid det här laget… :open_mouth:

Jag var optimistisk inför andra, men nu blir det nog svårt. Örebro leder alla delar i statistiken: antal mål, tekningar, tacklingar, PP, skott, allting och leder fullständigt rättvist. Dom är hetare helt enkelt. Kan Örebro spela så här under större delen av säsongen så lär dom ju knappast åka ur med buller och bång som alla experter och tyckare menar.

Vinner vi inte idag så är det ta mig tusan dax att Stillman börja se över möjligheter.
Allt från coach till spelarmaterial!

Under all kritik!

Och jag kan inte förstå att vissa vill sparka tränaren efter snart 4 matcher. Det är ett nytt lag och HV har okej med poäng efter 3 matcher. HV genomgår en generationsväxling men det verkar inte vissa förstå.

Generationsväxling? HV har inga mer junisar på banan än andra lag. Sen borde en spelgrundidé finnas. ALLA lag har nya spelare mer eller mindre. ALLA lag borde då spela precis lika uselt som HV.

Ska man vara helt rättvis så är det 114 matcher utan spelidé nu.
Ja, jag är bitter.

Hade hoppats på lite smarta passningar i andra från HV och lite frilägen, Men det verkar inte finnas utrymme för det, Dom ligger på nåt fruktansvärt hårt Örebro. Nu i tredje är det bara att Tuta och köra som aldrig förr. Skit i Passningar kör bara induviduella prestationer med fart som heter duga så kanske det går att ta sig ner till anfalszon få till ett avslut. Passa sen på att proppa varenda spelare du har chansen att proppa och få ner tempot lite på dom så vi kan ta över matchpinnen. Omöjligt att spela ut mot sån här hög press som Örebro har, Finns inte ens tid till att lägga den där snabba smarta passningen till ett friläge. Full fräs är det som gäller nu, Bom,bardemang av sällan skådad art.

Take it back to Old School HV… Dumpa åk på utav helvete och smäll på, och för fan fyll på med backarna också. Nån måste ju kunna ta ett avslut om vi får ut pucken i slottet, Som det ser ut nu så fyller ju inte 1 ända jävla back på. 3 spelare mot 5? undra vem som får tag i pucken, Skit i ifall det blir kontring mot er, ni får väll åka utav fan då bara. Vi måste ska tryck och backskott NU.

Vi måste sno Örebros spel-ide och följa den fullt ut fast hårdare. Petrasek har ju bombarderat in en hel del från back, kanske dags att visa att du kan bomba in lite till nu. Gör det du är bra på nu, Han är ju ändå en offensiv back…

Jag tänkte jag skulle skriva ett lång, konstruktivt och effektfullt inlägg men jag orkar fan inte…

Håller med om att spelidé saknas. Men ser ingen mer än jag att det blir alldeles för mycket is för tre nordamerikaner i samma kedja?
Laget känns som ett fullständigt felbygge. Ingen balans mellan fysik och känsla. Sen komponeras kedjorna helt skevt på det.

Fan jag vill va positiv. Jag vill att det vänder. Men min magkänsla skvallrar om något annat. Hoppet är dock det sista som överger en.

Men please, det är inte bara för dessa 4 matcher. Han har ju inte åstadkommit någonting med varken HV eller något annat lag i sin tränarkarriär. Hv har SHL’s dyraste trupp och har som målsättning att vinna guld varje säsong, kommer man inte längre än kvartsfinal så är det ett prakt fiasko. Det finns inga tendenser på att skulle ha ändrat på sin spelide efter dessa 4 matcher

Straff efter klockrent avslut?! Nya regler denna säsongen?

vad gjorde Fälth?

Hörby, didotto. Vad menas med en generationsväxling enligt dig? Inte förlänga kontrakten med två spelare som vi ändå skulle göra oss av med ( Trygg och Luoma). Samt förvisso göra sig av med en plus 30-spelare (Ledin), och kanske lite mer oväntat släppa spelare under 30 (Sundh, Rakshani, Dyk, Thörnberg). Dessa ersätts med transatlanter och två, tre spelare runt 25-årssträcket. juniorer vi plockat upp är Sandberg. Pilut måste ju fortfarande gå i skolan enligt Dahlén. Är det vad som menas med en generationsväxling? Tycker det mest ser ut som en vanlig säsong där spelare kommer och spelare går.

Men du liksom många andra fans verkar köpa varje ord Dahlén säger.

“Om en lögn upprepas tillräckligt många gånger blir det en sanning” - Joseph Goebbels.

Jag respekterar de nya reglerna, men jag förstår dom inte…
Vad är det för skillnad på hakning och hakning?

Kom igen HV!

Jag kan ärligt erkänna att jag inte kan reglerna på denna företeelse, men borde inte en straff, oavsett avslut eller inte, föregås av ett regelbrott?

Haha- ja du didotto- spelet sitter verkligen där… Livstidskontrakt med Dahlén kanske vore lämpligt? Känns som att du inte har sett så mycket hockey kompis… Och du beskyllde mig för att aldrig ha idrottat? Haha!

Where the passion is. :confused:

Dahlen måste väck nu! Två raka kvartsfinalfiaskon å fortfarande har han inte fått in en fungerande spelidé. Inget fungerande försvarsspel! Han har inte förmågan att lyfta laget. Spelarna ser ut som de håller igen. Ingen fart å intensitet alls. Fy fan för det här.