Omgång 4: Örebro HK - HV71

På vems bekostnad spelar Williamsson nu?

Du har helt rätt! Det är flera spelare som går ner sig för att dom matchas i fel omgivning, Fattar inte varför dahlen fortsätter matcha dessa kedjor, Han kunde ju bryta ett kedjor som fungerade på försäsongen så varför inte bryta kedjor som inte fungerar i början av säsongen. Att det tar tid att spela in kedjor kan man förstå men samtidigt är det inte en nödvändighet om man direkt hittar rätt omgivning till dom.

Ser hyfsat ut i första tycker jag, Örebro ligger på väldigt hårt och markerar varje gubbe, så det ser Svårspelat ut, Mne hittar man den där öppna passningen å andra sidan så är Örebro helt bortspelade. Lite snabbare på skridskorna och kyligare första pass så får vi fina frilägen. Det går inte bygga ett spel på annat sätt när dom ligger så högt up och checkar konstant på varje spelare så finns ingen anledning att vänta ut dom bakom kassen innan du slår en passning som strxt ändå bryts av en markeringsspelare. Snabba oväntade passningar och frilägen vill jag se nu.

Larsson skulle jag tro

Äntligen isf.

Återigen ett individuellt misstag som håller på att kosta oss ett mål i baken, denna gång Nilson

Känns rörigt nu, nån som fattar hur backparen ser ut nu? Petrasek och Williamsson, Johansson och Larsson? Fattar inte hur Larsson kan få spela alls

Mkt märklig spelidé hv kör med. Jag har inte listat ut den än. Har ni?

Bra Krog :imp:

Det är på Kolans bekostnad, han verkar ha klivit av, antagligen axeln som tog stryk efter proppen han fick i 1a.

Så fruktansvärt onödigt, vad gör Krog??

0-2 mot ett lag som förmodligen kostar mindre än bara Petrasek. Jaja.

Spela j-20 laget istället. Fan vad besviken jag blir.

Jag tycker det känns som att Dahlén försöker sig på en dump and chase.
Förstår inte varför man ska plocka med sig en sån idé från Nordamerika till Swe då de är för stor is för det här.

Idag ska jag vara positiv då. För det ser ju så jävla bra ut. Vi har ju på 36 min ishockey tacklat hela tre gånger. Å intensiteten i spelet är fantastisk.

HV71 anno 2013 känns inte samspelta det minsta.

Tröja nr 5 bör pensioneras för alltid i HV. Verkar vila en förbannelse.

Känns ju rätt värdelös idé då motståndarna alltid tar pucken…

HV har ju o andra sidan spelat en jävligt bra dump and chase i slutet på matcherna…
Lagom Örebro-entusiastisk kommentator på webradion :smiley:

Jag kände redan på Årsmötet när Dahlen pratade om att vi ska vara mer försiktiga i vissa lägen att det kommer bli ängsligt å passivt. Det är nämligen precis vad ordet försiktigt kan skapa. In med Anders Olsson nu, så kan vi rädda den här säsongen kanske.

Det är så in i helvete bedrövligt och tamt att jag skäms. Så här ska det inte se ut när man bär HV 71’s tröja.

Håller med! Säsongen brukar ju va körd efter 4 matcher. :frowning: